eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodystuki przy zdjęciu nogi z gazuRe: stuki przy zdjęciu nogi z gazu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: stuki przy zdjęciu nogi z gazu
    Date: Wed, 19 May 2010 14:35:43 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 41
    Message-ID: <ht0luv$2a1v$1@news2.ipartners.pl>
    References: <4befd887$0$2587$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsr29r$2gr0$1@news2.ipartners.pl>
    <4bf14eb7$0$17083$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1274272543 75839 157.25.157.219 (19 May 2010 12:35:43
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 19 May 2010 12:35:43 GMT
    In-Reply-To: <4bf14eb7$0$17083$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2281649
    [ ukryj nagłówki ]

    M1SLQ pisze:
    >> Chodzi o hamowanie silnikiem czy również jazdę na luzie?
    >
    > Hamowanie silnikiem i też jazdę na luzie, objaw jest w obydwóch
    > przypadkach identyczny. Sprawdzę jeszcze, czy sytuacja się powtarza przy
    > wciśniętym sprzęgle.
    >
    >
    >> Szukałbym przyczyn w układzie przeniesienia napędu: skrzynia,
    >> sprzęgło, przeguby, łożyska kół, poduszkach silnika.
    >
    > Może warto znaleźć jakąś pochyłą mało uczęszczaną drogę i sprawdzić z
    > wyłączonym silnikiem? Co wówczas będzie można wykluczyć, poduszki silnika?

    Jeśli na luzie hałasuje, to raczej nie poduszki. Zwłaszcza po wysprzęgleniu.
    W ogóle poduszki to się objawiają raczej przy zmianach obciażenia silnika,
    przyspieszaniu, hamowani silnikiem, jako pojedyncze stuki. Gałka zmiany biegów
    często wtedy tak charakterystycznie "chodzi".

    Wysprzęglając, a w drugiej kolejności: wrzucając luz ograniczysz podejrzenia
    do samego sprzęgła lub wałka/łożysk w skrzyni biegów po stronie sprzęgła.
    Jeśli jednak hałas nie ustanie, to patrz na elementy które są związane z kołami:
    przeguby, reszta skrzyni. Czyli to co się stale obraca w czasie jazdy.

    Inna hipoteza: napęd prędkościomierza? Masz na linkę? Można chwilowo odłączyć.

    W każdym razie rytmiczne postukiwanie proporcjonalne do prędkości, na równej
    drodze, na luzie, to (poza ew. łozyskami) na 99% nie jest objaw zawieszenia.

    >> Łożysko daje taki hcarakterystyczy "tyr,tyr"
    >
    > To jest raczej takie jednostajne "du-du, du-du, du-du" zwalniające wraz
    > ze spadkiem prędkości pojazdu. O ile słuch mnie nie myli to dobiega
    > raczej z przestrzeni pośrodku podwozia

    Jeśli pośrodku, to też wskazuje jednak okolice skrzyni / sprzęgła.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: