    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: stroze moralnosci w Saturnie
    Date: Tue, 06 Dec 2011 17:00:43 +0100
    <jbe6p5$ovh$1@inews.gazeta.pl> <4edaa288$1@news.home.net.pl>
    <jbfdl0$gv9$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <jbg0ap$eh9$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <jbg317$m9k$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <jbgcp4$o0j$1@inews.gazeta.pl> <4edc9760$1@news.home.net.pl>
    <jbi897$4ee$1@inews.gazeta.pl> <jbid5e$1cg$1@node2.news.atman.pl>
    <jbiom9$15o$1@inews.gazeta.pl> <jbisof$icm$1@node2.news.atman.pl>
    <jbisqh$eti$1@inews.gazeta.pl> <4edcf763$1@news.home.net.pl>
    <jbit2t$fku$1@inews.gazeta.pl> <jbit5k$fku$2@inews.gazeta.pl>
    <4edcfc61$1@news.home.net.pl> <jbj2ln$4ue$1@inews.gazeta.pl>
    <sdz9n1rlyb0d$.yh3z7lr83617$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2011-12-06 12:04, Henry(k) pisze:

    > Ale wiemy że Policjanci od razu umorzyli sprawę i przeprosili artystkę, bo
    > nie było nawet cienia podejrzenia - więc pośrednio możemy wnioskować że
    > jednak na tych zdjęciach nie było absolutnie nic "problematycznego".

    Konkretnie nic, co by policjanci uznali za wypełniające znamiona
    przestępstwa. Ale - nie oznacza to jeszcze, że laborant nie miał prawa
    podejrzewać, że do przestępstwa doszło. Policja te podejrzenia
    zweryfikowała i jeśli autorka zdjęć uważa, że lab naruszył prawo - może
    domagać się stosownego zadośćuczynienia - na drodze ugody bądź sądowej.
    I znowu - to, ze może zgodnie z prawem ubiegać się o takie
    zadośćuczynienie nie oznacza jeszcze że odszkodowanie jej się należy -
    są może uznać, ze nie miała racji a działania laboranta były całkowicie
    usprawiedliwione okolicznościami.

    > A znając asekuranctwo Policji gdyby były jakiekolwiek wątpliwości to by to
    > popchnęli dalej żeby prokurator czy Sąd decydował.
    > [...]

    Zauważ, że policjanci po rozmowie z autorką zdjęć mogli mieć dużo lepszą
    ocenę sytuacji niż laborant - nie byłbym np. zdziwiony, gdyby autorka
    zdjęć odmówiła personelowi labu udzielenia szczegółowych wyjaśnień na
    temat okoliczności powstania zdjęć (bo i nie miała obowiązku wyjaśniać),
    a policjantom takich wyjaśnień udzieliła.
    Jak już pisałem - nie znając dokładnie sprawy bardzo łatwo jest
    wygłaszać krzywdzące opinie i ferować fałszywe wyroki. I dlatego
    starajmy się nie rzucać oskarżeń jeśli nie znamy wszystkich faktów.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)