  • From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sun, 4 Dec 2011 20:42:48 +0100
    Subject: Re: stroze moralnosci w Saturnie

    On 2011-12-04 18:25:25 +0000, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> said:

    > A ty do tego koronera, bo mózg całkiem ci umarł...
    >
    > Pisałem o próbnych zdjęciach do serialu SF w połowie lat 60tych
    > zeszłego wieku (jednolicie purpurowe "niebo", czerwone "rośliny"), a
    > nie o normalnym kręceniu jakiegoś współczesnego "teen drama" z
    > ziemskimi krajobrazami i współczesnym dość dokładnie filmowanym tłem.

    Człowieku. Czy Ty wiesz, kiedy powstał najepszy barwomierz Spectra
    Tricolor? Urządzenie które otrzymało Oskara. Czy Ty wiesz do czego to w
    ogóle służyło.
    Nie nie było guzika WB, nie było też auto ISO. Za to były folie filtry
    itd. A o procesie E-3 pewnie tu przeczytałeś
    <http://en.wikipedia.org/wiki/E-3_process> tylko zielonego,
    purpurowego, czy bladego pojęcia nie masz po co komu przy negatywowym
    naświetlaniu "reexposure"
    Bo muszę Cię zmartwić, w żadnej produkcji filmowej, czy TV nie używona
    jako pierwszego materiału slajdu, odwrotki.
    Zawsze był to negatyw.
    Tylko na 16-tkach dla kronik filmwych i 8-kach dla amatorów był używany
    materiał odwracalny.
    Był zbyt drogi, żeby go używać do zdjęć próbnych.
    --
    200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem.