  • Data: 2011-12-04 18:24:43
    Temat: Re: stroze moralnosci w Saturnie
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-04 17:15, JA pisze:

    > Oczywiście, że były. Proces musiał być skalibrowany. To z techniki
    > filmowej i TV pochodzę pierwsze barwomierze i folie do korekcji źródeł
    > światła, do wymaganej temperatury barwowej.

    Tych folii parę kawałków nawet mi się jeszcze uchowało - i chyba są
    nadal stosowane. Po prostu w sytuacji, gdy chcemy uzyskać naturalny
    wygląd sceny we wnętrzu z jednej strony oświetlonej przez światło
    dzienne zza okna, zaś z drugiej przez światło żarowe konieczne jest
    wyrównanie temperatur barwowych źródeł światła. Albo więc trzeba
    podwyższać temperaturę barwową żarówek, albo obniżać temperaturę światła
    zza okien. Często w takiej sytuacji łatwiej jest użyć folii barwnej niż
    wymieniać wszystkie żarówki.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)