    From: "Agent" <w...@o...ue>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: straszliwie lamerskie pytanie
    Date: Mon, 18 Jan 2010 13:22:01 +0100

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:hj1ggt$j2t$1@news.onet.pl...
    > Uzytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisal
    >
    > Owszem, moze to nie byc zdrowe, ale akurat regulator napiecia powinien byc
    > ostatnim ktory sie od tego uszkodzi.

    No w zasadzie u mnie nie doszedlem czy to byl napewno regulator. Objawy byly
    takie ze napiecia byly ok, altek ladowal ale pojawialo sie miganie (lekkie
    przygasanie i rozjasnianie swiatel). Niektórzy mysleli ze im migam na cos.
    Wymienilem caly alternator i przestalo, niemniej uszkodzil sie wlasnie od
    tego zapalenia od kabli przy mocno wyladowanym akumulatorze. Aku tez padl od
    tego. Po przejchaniu 1700 km (jednym ciagiem) napiecie na nim bylo nieco
    ponad 10V i nie chcialo wzrosnac. Po wymianie na nowy pozostalo jedynie
    miganie - aku ladowal sie dobrze.
    Podsumowujac: jak jest mozliwosc wyjecia i podladowania prostownikiem to nie
    odpalam juz z kabli jak aku jest rozladowany do zera. Jak jeszcze próbuje
    zakrecic rozrusznikiem to ewentualnie mozna ale tez lepiej niech pochodzi z
    10-15 min na tych kablach.