  • Data: 2009-02-16 19:03:42
    Temat: Re: sterowanie urządzeniami el. przez PC?
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mario" napisał
    > Systemy operacyjne pisze się w C i to jest najlepszym przykładem
    > na to że jest to najlepsze rozwiązanie. Nie sądzę żeby napisany w
    > asemblerze system był stabilny i dawał się rozwijać.

    jądra systemów operacyjnych (czyli to co najważniejsze) pisze sie w
    asemblerze, całą resztę bajerów w C:O)

    > Czytasz opis funkcji i wiesz jak ona działa. Jak masz wątpliwości to
    > przeglądasz kod.

    opis to jest tylko wyglądu czarngo puidełeczka a do tego co w środku opisów
    nie ma, często nawet nie masz mozliwosci zajrzeć do tego co jest w środku,
    bo są to funkcje skompilowane, kiedyś pamiętam napisałem bardzo prostą
    unkcyjkę (kilka lini kodu) a potem znalazłem funkcję w kompilatorze o opisie
    dokładnie odpowiadającemu działąniu mojej funkcji i jak zajrzałem do jej
    kodu źródłowego (nie pamiętam skąd go wziąłem, może było dostępne żródło w
    C) to zobaczyłem dosłownie setki lini kodu, nawet nie byłem w stanie tego
    przeanalizować,

    > Doczytaj o mikrokodzie i zastanów się czemu np. w prockach typu CISC cykl
    > maszynowy składa się z kilku cykli zegarowych.

    co tu czytać? to zależy wyłącznie od architektury procka