    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: sterowanie urządzeniami el. przez PC?
    Date: Sun, 15 Feb 2009 11:14:34 +0100

    > oj zaraz byś chciał literaturę kjtóra by zaciebie pomyślała, naprawdę
    > nie rozumiesz aktu że im język jest wyższego poziomu tym programista ma
    > mniejszą kontrolę nad kodem?:O)

    Nad swoim kodem ma taka sama. Nie ma kontroli nad kodem bibliotek,
    ktorych uzywa i o to chodzi. Dowolna biblioteka systemowa jest lepiej
    przetestowana niz to co sam napiszesz. Ergo - mniej bedzie bledow jesli
    korzystasz z kodu bibliotek niz piszesz samemu. Jesli uwazasz inaczej to
    znaczy, ze jestes lepszym programista niz setki osob, ktore zawodowo te
    biblioteki pisaly i wylapujesz bledy lepiej niz pewnie setki tysiecy
    testerow/programistow, ktorzy je wykorzystywali.
    Gdyby bylo tak jak piszesz to w kazdej ksiazce na poczatku byloby
    ostrzezenie, zeby nie uzywac jezykow wysokiego poziomu. A jest dokladnie
    odwrotnie, w kazdej ksiazce znajdziesz stwierdzenie, ze lepiej pisac np
    w .NET niz assemblerze.

    > np: taka zwykłą pętla for w C, wiesz ile z tego kompilator robi
    > instrukcji asemblera?:O) jak sprawdzisz to przynajmniej dędziesz
    > wiedział ile tam jest śmiecia

    No wiem. Tak sie sklada, ze np. gcc robi petle tak optymalnie jak w
    assemblerze.

    > no włąśnie, co ciebie obchhodzi, tak samo co ciebie obchodzi ze
    > oprogramowanie jest niestabilne i z masą śmieci skoro jest poprawnie
    > napisane:O(

    Pokasz jakies zrodla na potwierdzenie tej tezy.

    > nic do tego programu nie pisałem, pisałem włąsny program w C o
    > funkcjonalności podobnej do tamtego programu w asemblerze, dlatego wiem
    > jaka byłą między nimi róznica w wydajnosci

    Gratuluje, napisac program o funkcjonalnosci kilku MB w assemblerze i
    nie pamietac jak sie nazywal... Moze czas zaczac brac Nootropil.

    > jeśli coś można zrobić sprzętowo to lepiej to będzie działąć sprzętowo,

    Tak, bo w sprzecie nie ma bledow. Czy ty wiesz, ze np. w takim Pentium
    instrukcje sa tlumaczone na mikrokod, a nie sa realizowane sprzetowo?

    > ale czy ty myślisz ze grafika 3D to tylko gry PC? nie każda grafika ma
    > zwiazek z przetwarzaniem obrazu, często są to czasochłonne filtracje,
    > sploty, operacje na wielkich macierzach i tym poodbne, pod które nikt
    > sprzętu masowo nie produkuje

    Nie? A widziales np. C.U.D.A. dla NVidii? Widze, ze zahibernowales
    jakies 20 lat temu i sie jeszcze nie obudziles. GPU to juz od lat nie
    jest po prostu bufor ramki, tylko zestaw rownoleglych procesorow
    realizujacych obliczenia matematyczne tysiace razy czybciej niz CPU.
    BTW, NVidia masowo produkuje sprzet.