eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasterowanie 12V w aucieRe: sterowanie 12V w aucie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: sterowanie 12V w aucie
    Date: Sat, 10 Jul 2010 16:47:42 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <i1a16g$2gu$1@news.onet.pl>
    References: <i1800u$sf5$1@news.onet.pl> <i181af$1hd$1@news.onet.pl>
    <8...@m...individual.net> <i19o85$d4o$1@news.onet.pl>
    <8...@m...individual.net>
    NNTP-Posting-Host: chello089076168083.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1278773264 2590 89.76.168.83 (10 Jul 2010 14:47:44 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Jul 2010 14:47:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.9.1.10)
    Gecko/20100512 Thunderbird/3.0.5
    In-Reply-To: <8...@m...individual.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:591953
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-07-10 15:13, Marek Lewandowski wrote:
    >>> a alektronik, ktry jakieś doświadczenie z autami ma, weźmie transoptor.
    >> Choć zapewne nie będzie w stanie tego sensownie uzasadnić.
    > Ależ bardzo prosta sprawa: jak każde urządzenie montowane z trzeciej
    > ręki powinno być odporne na problemy wynikające z pomyłek w okablowaniu,
    > czytaj: powinno przeżyć dowolne podłączenie do zasilania dowolnych
    > przewodów.

    Dioda w transoptorze przeżyje odwrotne 12V ? Bo ta w CNY17 chyba nie
    (przynajniej w/g pdf ;)

    > Przy okazji uniknięcie wprowadzania pętli masy przy
    > nieprzemyślanym okablowaniu jest tylko zaletą.

    Ludzie zazwyczaj nie robia instalacji na nowo. Raczej do niej coś
    dokładają. Samochód to nie sprzęt audio żeby duperele były az tak
    istotne. Przecież mase i +12 V i tak pociagnie. Więc nie rozumiem
    dlaczego będzie mniej pętli masy dla transoptora. Masz jakis patent na
    _nie_ podpinanie zasilania doiwolnego odbiornika w samochodzie pod GND i
    +12V? Transoptor "odizoluje" tylko przewód sygnałowy. Ja się pytam po co?

    > Zrób układ wejściowy odpodny na zakłócenia na potencjale masy między
    > sterowaniem a odbiornikiem na tranzystorze, zrób na opto i zobacz, co
    > wyjdzie prostsze układowo.

    Zastanawiam się czy zakłucenia wprowadzane przez kłapiacy przekaźnik nie
    są o eniony większe. Szczególnie jak to jakaś duperela dla której
    subwoofer w maluchu dający skoki 1V na zasilaniu kompletnie nie ma
    znaczenia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: