eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasterowanie 12V w aucieRe: sterowanie 12V w aucie
  • Data: 2010-07-10 20:54:11
    Temat: Re: sterowanie 12V w aucie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2010-07-10 17:08, J.F. wrote:
    > powinna wytrzymac, a z odpowiednim rezystorem to przezyje nawet
    > dlugotrwale przebicie - sam tu kiedys pisalem o eksperymencie - led
    > podlaczony pod 220 AC. Przez stosowny opornik. Swieci i swieci i nawet
    > sie nie grzeje.

    Zupełnie na marginesie: jako ciekawski nastolatek tez robiłem takie
    doświadczenie z polskimi diodami fi 5 (oznaczenia nie pamietam).
    Wyglądało to tak: dioda owszem swieciła pod 220+kondensator+rezystor.
    ALE. Po wyjeciu i wsadzeniu w układ zasilany normalnym prądem stałym
    świeciła kilkukrotnie słabiej niz dioda nie poddawana tak duzym
    napięciom wstecznym[1]. Sprawdziłem niechcący na kilku sztukach i tak
    sie to kończylo - coś sie w niej psuło i nie świeciła juz tak jasno jak
    powinna. Być może współczesne diody tak nie mają.

    > Ale w sumie transoptor to dobry pomysl.

    Ale czemu :) ?

    [1] A wiem to dlatego ze jak juz zmądrzałem to wsadzenie normalnej diody
    prostowniczej przeciwsobnie powodowało że nie psuły się. Więc wine
    ponosilo napięcie wsteczne.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: