-
Data: 2010-07-10 14:47:42
Temat: Re: sterowanie 12V w aucie
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2010-07-10 15:13, Marek Lewandowski wrote:
>>> a alektronik, ktry jakieś doświadczenie z autami ma, weźmie transoptor.
>> Choć zapewne nie będzie w stanie tego sensownie uzasadnić.
> Ależ bardzo prosta sprawa: jak każde urządzenie montowane z trzeciej
> ręki powinno być odporne na problemy wynikające z pomyłek w okablowaniu,
> czytaj: powinno przeżyć dowolne podłączenie do zasilania dowolnych
> przewodów.
Dioda w transoptorze przeżyje odwrotne 12V ? Bo ta w CNY17 chyba nie
(przynajniej w/g pdf ;)
> Przy okazji uniknięcie wprowadzania pętli masy przy
> nieprzemyślanym okablowaniu jest tylko zaletą.
Ludzie zazwyczaj nie robia instalacji na nowo. Raczej do niej coś
dokładają. Samochód to nie sprzęt audio żeby duperele były az tak
istotne. Przecież mase i +12 V i tak pociagnie. Więc nie rozumiem
dlaczego będzie mniej pętli masy dla transoptora. Masz jakis patent na
_nie_ podpinanie zasilania doiwolnego odbiornika w samochodzie pod GND i
+12V? Transoptor "odizoluje" tylko przewód sygnałowy. Ja się pytam po co?
> Zrób układ wejściowy odpodny na zakłócenia na potencjale masy między
> sterowaniem a odbiornikiem na tranzystorze, zrób na opto i zobacz, co
> wyjdzie prostsze układowo.
Zastanawiam się czy zakłucenia wprowadzane przez kłapiacy przekaźnik nie
są o eniony większe. Szczególnie jak to jakaś duperela dla której
subwoofer w maluchu dający skoki 1V na zasilaniu kompletnie nie ma
znaczenia.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.07.10 15:08 J.F.
- 10.07.10 19:33 Arek
- 10.07.10 20:54 Sebastian Biały
- 10.07.10 21:05 Marek Lewandowski
- 10.07.10 21:20 Sebastian Biały
- 10.07.10 22:32 mariusz
- 12.07.10 06:38 Arek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)