  • 1. Data: 2011-09-25 17:29:36
    Temat: statywy fotograficzne
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Czy istotnymi elementami statywu sa:
    -ostre koncowki zamiast gumek na stopkach (??) nozek.
    - poziomica
    Jak czesto to wykorzystujecie?
    Przy okazji znalazlem fajny statyw podrozniczy za nieduze pieniadze:
    Hama Traveller Pro
    Ma i gumki i ostre koncowki, prosta poziomice, glowice z szybkozlaczka i
    ogolnie robi dobre wrazenie. Cena 199 w Vobisie (nieco wiecej w
    Saturnie).
    TA

  • 2. Data: 2011-09-25 18:46:53
    Temat: Odp: statywy fotograficzne
    Od: "Arkadiusz Stopa" <arek@zmyłka.pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w
    wiadomości grup
    wsfeed.onet.pl...

    --

    Pozdrawiam serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <s...@p...pl> tel. 897633408, 502218138
    www.stopa.cso.pl

  • 3. Data: 2011-09-25 19:02:26
    Od: "Arkadiusz Stopa" <arek@zmyłka.pl>

> [...]
    > Witam,
    > Czy istotnymi elementami statywu sa:
    > -ostre koncowki zamiast gumek na stopkach (??) nozek.
    -----------------
    Jeszcze mi się nie zdarzyło bym tego potrzebował,
    mam w jednym statywie i jeszcze nigdy nie użyłem.
    Nie wiem po co ten wynalazek. W lesie i tak nic nie
    zmieni, a w domu porysuje podłogę. Kolce były by
    przydatne, gdyby statyw nie miał blokady kąta
    rozstawienia nóg. Ale ja takiego nie posiadam.

    > - poziomica
    -----------------
    To można ew. do panoram użyć, bo do zwykłych fotek
    poziomnica powinna być na aparacie by była cokolwiek
    użyteczna. Choć nie wydaje mi się niezbędna i spokojnie
    można bez tego żyć. Też to mam na statywie, i z tego
    powodu jeszcze chyba nie użyłem.

  • 4. Data: 2011-09-25 19:30:19
    Temat: Re: Odp: statywy fotograficzne
    Od: Piotr Piesik <p...@p...onet.pl>

    Potwierdzam, nóżki z igiełkami przydadzą się chyba tylko na pochyłym
    oblodzonym terenie, żeby nie odjechał w siną dal ;)

    Stare drewniane statywy miały takie końcowki, ale kąt otwarcia nóg nie
    był blokowany. Mam jeszcze gdzieś taki historyczny statyw.

    Co do poziomicy, są w marketach budowlanych takie w formie breloczka za
    kilka zł. Można sobie przymocować do czego chcesz, najlepiej do aparatu.
    Plastikowa płytka przyklejona dobrym klejem do poziomicy, i wsuwasz to w
    miejsce lampy. Kiedyś kupiłem 2 poziomice z taką myślą, ale jakoś nie
    miałem weny żeby zrobić to mocowanie i w sumie nie używam.

    Robiąc zdjęcia architektury, staram sie ucelować w pion lub poziom na
    podstawie punktów ostrości. Podobnie nad wodą (jeśli jest widoczny
    horyzont). W pozostałych przypadkach pomyłka o 2 stopnie mnie osobiście
    nie razi ;)

    Są aparaty, które wyświetlają poziomicę w wizjerze lub na podglądzie.

    pozdrowionka
    Piotr

  • 5. Data: 2011-09-25 19:51:40
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Piotr Piesik" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Stare drewniane statywy miały takie końcowki, ale kąt otwarcia nóg nie
    > był blokowany.

    Dokładnie. Być może kolce mogłyby się przydać także w takich
    superpająkach z odwracaniem kolumny itp. ekstremach. Normalnie
    nieprzydatne.

    > Mam jeszcze gdzieś taki historyczny statyw.

    Ha! Też się przyznaję do posiadania takowego - (nooo, niezłe
    cacuszko... ;)

    BTW: Na którymś plenerku widziałem, że bodajże KEEK ma taki sam -
    miło mi się zrobiło, że chociaż tyle mamy wspólnego... ;-)

> [...]
    > wsuwasz to w miejsce lampy. Kiedyś kupiłem 2 poziomice z taką myślą,
    > ale jakoś nie miałem weny żeby zrobić to mocowanie i w sumie nie

    Bo całość będzie mieć sens tylko, gdy faktycznie będzie zgodne
    z poziomem, a nie jak klej zasechł. :))

    Potrzebna będzie kostka do sanek lampy + przezroczysta rurka
    napełniona wodą/akwarium(?) pokazująca lokalny poziom. Dopiero kontrola
    poziomu przez obiektyw pozwala na montaż libelli (tak się to zwie?).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 6. Data: 2011-09-26 06:28:10
    Temat: Re: statywy fotograficzne
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2011 19:29:36 +0200, T...@s...in.the.world
    napisał(a):

    > Czy istotnymi elementami statywu sa:
    > -ostre koncowki zamiast gumek na stopkach (??) nozek.

    Nie mam i żałuję - w terenie bardzo by się przydały.

    > - poziomica

    Może jak ktoś robi panoramy to się przyda z głowicą,
    która ma osobny obrót w poziomie. Mi się nigdy nie
    przydała. Mam też przenośną do aparatu i też nigdy
    się nie przydała.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2011-09-26 06:52:20
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-09-25 19:29, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > Ma i gumki i ostre koncowki, prosta poziomice, glowice z szybkozlaczka i
    > ogolnie robi dobre wrazenie. Cena 199 w Vobisie (nieco wiecej w

    nóżki jednak lepiej na teren gumowe - przynajmniej na skały. jak statyw
    ma stać stabilnie, to jednak nie mogą się nóżki zapadać - a przy
    szpicach mogłyby się zapadać.

    poziomica - wskazana np. przy panoramach - ja mam wbudowaną w
    statyw:
    http://fotozakupy.pl/statyw/benro-c-068-m8-bez-glowi
    cy,9903s

    bardzo dobry statyw, lekki, stabilny, choć drogi, ale wszystkie węglowe
    są drogie...

    generalnie poziomica to raczej do fotek jest niepotrzebna (mam w
    wizjerze tzw. linie kadrowania i wg tych linii można spokojnie zrobić
    fotkę wyrównaną - jedynie w panoramach, gdzie stawiam statyw i czasem
    się dziwię, że ten poziom jest zupełnie inaczej niż mi się wydawało, że
    statyw stoi "równo"

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem rowerowym

  • 8. Data: 2011-09-26 07:09:41
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 25.09.2011 19:29, T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > Ma i gumki i ostre koncowki, prosta poziomice, glowice z szybkozlaczka i
    > ogolnie robi dobre wrazenie. Cena 199 w Vobisie (nieco wiecej w

    Ważniejsza niż gumki, kolce i poziomice jest stabilność. Ogólnie
    poziomica jest dobra przy głowicach 3D, przy kulowej poziomica na
    statywie jest tak samo przydatna jak lejce w samochodzie. A Hama robi
    taki sobie sprzęt. Widziałem jeden statyw ich produkcji, który wyglądał
    solidnie, nie kosztował 200 zł i nie był traveller (tak ok. 3 - 4 kg waży).

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 9. Data: 2011-09-26 07:57:29
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Sep 26, 2:52 am, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:

> [...]
    z-glowicy,9903s

    > bardzo dobry statyw, lekki, stabilny, choć drogi, ale wszystkie węglowe

    ...bo węgiel drogi.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 10. Data: 2011-09-26 09:34:41
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma.wcale> napisał w wiadomości
    > nóżki jednak lepiej na teren gumowe - przynajmniej na skały. jak statyw ma
    > stać stabilnie, to jednak nie mogą się nóżki zapadać - a przy szpicach
    > mogłyby się zapadać.

    Miałem kiedyś Cobrę, kupioną w UK na poczatku lat dziewięćdziesiątych za 11
    funtów, która miała gumowe nóżki a nad nimi śruby, którymi wypuszczało się
    szpikulce. Innymi słowy - statyw miał gumki, a w razie potrzeby
    szpikulce;-)Używałem ich ze trzy, cztery razy, stawiając statyw na skałach -
    ale było to dość czasochłonne. W sumie fajna sprawa, choć przydawała się
    rzadko. Cobrę sprzedałem z pięć lat temu za równowartość ok. 20 funtów, to
    znaczy ok 100 zł, razem z aparatem, na allegro, ale był to naprawdę świetny
    statyw - leki, sztywny i niewielki (miał ok 110-120 cm).
    Teraz mam Velbona z libellą, nie używałem jej nigdy. I noszę go o wiele
    rzadziej, niż nosiłem Cobrę.

    --
    Yogi(n)