  • 1. Data: 2009-07-05 12:36:56
    Temat: stary aparat -> kamera z wyjściem chinch
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    witam

    PRoszę o pomoc ludzi którzy mieli już aparaty cyfrowe jakies 5, 7 lat
    temu. Poszukuje _taniego_ aparatu cyfrowego, (prawdziwe 1mpix wystarczy)
    którego mozna podłączyć przez chinche do telewizora. Bedze działał non
    stop na zasilaczu jako kamera. Dlaczego nie chce prawdziwej kamery? bo
    jest droższa i chyba daje obraz o gorszej jakości. Chyba, wiec chce to
    sprawdzić. Poza tym rewelacyjnie by było, zeby taki aparat ( w trybie
    kamery) na żądanie robił prawdziwe zdjęcie i zapisywał je na karcie
    pamięci.

    Dzieki
    ToMasz

  • 2. Data: 2009-07-05 12:47:40
    Temat: Re: stary aparat -> kamera z wyjściem chinch
    Od: "przybysz" <m...@o...pl>

    > . Bedze działał non stop na zasilaczu jako kamera.

    Raczej nie wróżę mu długiego czasu działania.
    Do takich celów służą kamery przemysłowe - nawet zwykła kamerka internetowa
    będzie lepsza. To samo dotyczy monitorów LCD są dwa do trzech razy droższe
    od tych "normalnych"

  • 3. Data: 2009-07-05 15:23:04
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > sprawdzić. Poza tym rewelacyjnie by było, zeby taki aparat ( w trybie
    > kamery) na żądanie robił prawdziwe zdjęcie i zapisywał je na karcie

    To może lepszy będzie nowoczesny telefon + Mobiola Web Camera ???
    Telefony mają słabe aparaty, ale filmują nie gorzej niż webcamy. Telefon
    łączy się z programem na komputerze (płatny jest program na komputer do
    odbioru danych) poprzez BT, WiFi lub po kablu USB. Wstawiasz taki
    telefon w podstawkę ładującą i stoi i się ładuje oraz przesyła obraz. Od
    czasu do czasu można też nim zrobić zdjęcie.
    A jak chcesz do monitoringu, to najlepsza kamera przemysłowa. Droga nie
    jest.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-07-05 15:25:39
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    A jak się upierasz na aparat, to jako webcamery poprzez USB działał mój
    Fuji S602Z, na pewno nowszy od niego S7000. Do tego S7000 czy S20Pro
    mają możliwość sterowania parametrami ekspozycji z komputera (zoomem
    też). Canony serii 5xx,6xx i 7xx też to mają. Poza tym każdą małpkę,
    która ma wyjście na telewizor możesz użyć jako kamery.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-07-05 16:50:25
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    ToMasz wrote:
    > PRoszę o pomoc ludzi którzy mieli już aparaty cyfrowe jakies 5, 7 lat
    > temu. Poszukuje _taniego_ aparatu cyfrowego, (prawdziwe 1mpix wystarczy)
    > którego mozna podłączyć przez chinche do telewizora.

    Hmm, dowolny z wyjsciem TV? Pamietaj, ze ostrosc bedziesz mial ustawiona
    na nieskonczonosc, pewnie w niektorych modelach nie da sie tez wylaczyc
    opcji automatycznego usypiania. Takie aparaty (szczegolnie jakies
    wynalazki w rodzaju jenoptikow czy medionow) kupisz za 20-30 zl. Tyle, ze
    w przypadku tak wiekowego sprzetu raczej nie uzyskasz na wyjsciu TV pelnej
    rozdzielczosci PAL - bardzo czesto bedzie to mniej, niz QVGA.

    k,

  • 6. Data: 2009-07-05 17:26:55
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    KILu pisze:

> [...]
    > w przypadku tak wiekowego sprzetu raczej nie uzyskasz na wyjsciu TV pelnej
    > rozdzielczosci PAL - bardzo czesto bedzie to mniej, niz QVGA.

    ja już mam rejestrator cyfrowy. Sęk w tym ze kamera za 220zł, patrząca
    na sklep/witryne zachowuje sie następujaco. W każdych warunkach witryna
    jest białą plamą, podłoga jest OK, natomiast człowiek pojawiający sie
    przed kamerą powoduje ze włącza sie doświetlenie IR i obraz staje sie
    czarnobiały i przepalony. Podejrzewam ze sama w sobie kamera bez IR była
    by ślepa jak kura. pomieszczenie jest białe, ok 40m2 i swieci w mim 12
    lamp energooszczędnych po 20-24W każda. Ciemno wiec nie jest....
    myślałem o czymś typu olympus c1, moze canon a2 coś z przłomu 1 lub 2
    megapixele. Moze też macie racje ze każdy z nich przejdzie w tryb
    oszczędności i wyłączy obraz...
    komórki odpadają, rejestrator przyjmuje taki sygnał jaki jest na
    chinchach. (choć ma wejście BNC)

    nawet gdyby obraz z aparatu był gorszy, to zawsze moge cyknac fotke
    ToMasz

  • 7. Data: 2009-07-06 10:15:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Jul 2009, ToMasz wrote:

> [...]
    > temu. Poszukuje _taniego_ aparatu cyfrowego, (prawdziwe 1mpix wystarczy)
    > którego mozna podłączyć przez chinche do telewizora.

    Ile to jest "tani"?
    Creative Vado (VGA, wyjście cinch o ile dobrze widzę jest) da się
    kupić <200 zł, "z teraz":
    http://allegro.pl/item671100966_promo_creative_vado_
    silver_2gb_aku_kabel_tv_od_vip.html
    (nie moje, szukałem niedawno pod innym kątem)
    UWAGA: nie dam głowy za to, że wyjœcie TV prauje "online" (byłoby to
    naturalne, ale obcięcie do wyœwietlania tylko nagrania wykluczyć
    nie mogę).

    BTW: skorzystam ;)
    Czy jest coś zbliżonego, co miałoby uchwyty, a najlepiej dodatkowo
    mniejszą kompresję (i pewnie slot na karty) i do tego było lżejsze?
    (nie pisać mi tu o Erze :), TV niepotrzebne)

    > Poza tym rewelacyjnie by było, zeby taki aparat ( w trybie
    > kamery) na żądanie robił prawdziwe zdjęcie i zapisywał je na karcie
    > pamięci.

    Vado chyba nie umie.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-07-06 18:31:22
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ile to jest "tani"?
    > Creative Vado (VGA, wyjście cinch o ile dobrze widzę jest) da się
> [...]
    to w starej nomenklaturze nazywa lo sie kamvid. czyli
    kamera+video(nagrywacz)
    ja potrzebuje samą kamere. Dzisiaj testowałem minolte Z1. obez jest
    lepszy(ładniejszy) kolory nie przepalone, Z1 widzi dużo lepiej. JAk jest
    ciemno, to dalej widzi, jednak pojawiają sie kolorowe kropy na ekranie.
    Niemniej jednak wolałbym dać 150zł za przechodząną Z1 niż 300 za kamere
    i 150 za obiektyw. Zonk nr1: Z1 moze najdłuzej pracowac 10 minut bez
    dotyku. Mam jeszcze ricocha - moze stać i patrzeć 24godziny, ale niemam
    kabla chinch.....

    Aparaty tylu 2mpix dostane za 50 zł - maks. ale pytanie o to ile postoją
    na "menu" podpięte do TV, i czy są kable/zasilacz.
    ToMasz

  • 9. Data: 2009-07-07 19:29:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jul 2009, ToMasz wrote:

    > ja potrzebuje samą kamere. Dzisiaj testowałem minolte Z1. obez jest
    > lepszy(ładniejszy) kolory nie przepalone, Z1 widzi dużo lepiej. JAk jest
    > ciemno, to dalej widzi, jednak pojawiają sie kolorowe kropy na ekranie.

    Jak idzieś w tę stronę, to aparaty z matrycą 2/3" (w popularnych
    kamerach nie uświadczysz) wyjdą w tej konkurencji jeszcze
    lepiej (a i miewają złącze do zasilania - BTW w Z1 nie ma?)
    Akurat nie polecę A200 ;), bo ma limit nagrania 15 minut.
    No i raczej też nie "za 50 zł".

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-07-08 19:57:14
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > lepiej (a i miewają złącze do zasilania - BTW w Z1 nie ma?)
    > Akurat nie polecę A200 ;), bo ma limit nagrania 15 minut.
    limit nagrywania mnie nie interesuje! ważne, zeby na "standbayu" stał ni
    nie wyłączał ekranu. reszte nagra rejestrator.
    wielka matryca nie jest mi potrzebna; dlamnie ważne ze sprzet z niezłą
    optyką ląduje na śmietniku, a ja za kamerke internetową z diodami ir, i
    z wyjściem chinch musze wybulić 200zł. koszmar.
    ToMasz