  • 11. Data: 2009-07-22 22:40:31
    Temat: Re: standard dzwieku w dvb-t w PL
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 22 Jul 2009 10:50:19 +0200, a...@p...pl wrote:

    > A jak to wyglada ta funkcjonalnosc w obecnie
    >sprzedawanych tv z wbudowanym tunerem dvb-t/mpeg-4 i lub
    >set-top-box'ac?

    a powyzsze? TV z dvb-t mpeg-4/avc jest juz sporo w sklepach i co tak w
    nich naprawde jest? Jest ten E-AC3 czy go nie ma? Bo za chwile sie
    okaze, ze ktos kupic tv z dvb-t mpeg-4/avc.......ale nie bedzie mial
    dzwieku, bo nie ma w nim E-AC3??? Wiec bylaby to wielka kupa, czyz
    nie?

    --
    ThinkXtra

  • 12. Data: 2009-07-22 22:50:55
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Uzytkownik wrote:

> [...]
    > mpeg-4/avc.......ale nie bedzie mial dzwieku, bo nie ma w nim
    > E-AC3??? Wiec bylaby to wielka kupa, czyz nie?

    wiekszosc (ale faktycznie nie wszystkie) tv z mpeg4/avc ma
    obsluge E-AC3.

    --
    "Dwie rzeczy sa nieskonczone: wszechswiat i ludzka glupota.
    I nie jestem pewien, co do wszechswiata." - Albert Einstein.

  • 13. Data: 2009-07-22 22:58:16
    Od: a...@p...pl

    jakies czas temu czytalem, ze w Norwegii (i chyba tez w Nowej
    Zelandii) dzwiek maja w AAC. A co z tym fantem?

    Z drugiej strony, to wg mnie powinno sie wysoko stawiac poprzeczke.
    Dobrze jest ze video bedzie w mpeg-4/avc a nie mpeg-2. Szkoda, ze nie
    bedzie to dvb-t2 (ale co zrobic).

    Podobnie z dzwiekiem. Lepiej, aby wymagac aby byl E-AC3 (i ew. inne
    nowoczesne kodeki) niz jakies starocie. Bo pozniej ktos by powiedzial.
    No tak mamy dvb-t mpeg-2 a moglismy miec z mpeg-4...i z dzwiekiem
    podobnie. Wybor jakiegos rozwiazania implikuje na bardzo wiele lat. No
    chyba, ze z dzwiekiem byloby tak, ze wkladasz mala plytke z dekoderem
    i masz.......

    --
    ThinkXtra

  • 14. Data: 2009-07-22 23:06:43
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 23 Jul 2009 00:58:16 +0200, a...@p...pl wrote:

    >jakies czas temu czytalem, ze w Norwegii (i chyba tez w Nowej
    >Zelandii) dzwiek maja w AAC. A co z tym fantem?

    New Zealand DTT network launched
    The New Zealand DTT network successfully launched on the 2nd April
    2008, on time and on budget, according to local reports.
    Three multiplexes, TVNZ, TVWorks and Kordia are in operation
    delivering a mixture of SD and HD free-to-air services, all coded in
    MPEG-4, H.264 AVC for vision and HE AAC MPEG-4 for audio.

    HE AAC MPEG-4 for audio
    Main source: tv.co.nz
    Item added: 8th April 2008

    --
    ThinkXtra

  • 15. Data: 2009-07-22 23:27:55
    Od: a...@p...pl

    http://www.mythtv.co.nz/mythtv/?page_id=4

    his guide attempts to provide an overview to receiving FTA digital TV
    transmissions in New Zealand. The New Zealand freeview FTA (free to
    air) service utilises two broadcast methods -

    DTH - Direct to Home satellite service via Optus D1
    DTT - Digital terrestrial television via UHF

    If you want to try out DTT under Linux yourself I suggest you take a
    look at the following guide on
    DTT Debugging under Linux

    DTH Technical Details

    The DTH service utilises two half transponders on the Optus D1
    satellite. Each half transponder is capable of providing upto 9
    services.Setting Transponder 1 Transponder 2
    Frequency 12456000 12483000
    Polarity Horizontal Horizontal
    Symbol Rate 22500000 22500000
    FEC 3/4 3/4
    Inversion Auto Auto
    Transmission Encoding DVB-S
    Transmission Stream MPEG-2 TS
    Video Encoding MPEG-2
    Audio Encoding MP2
    Video Resolutions 4:3 576i,
    16:9 576i

    DTT Technical Details

    The DTT services is transmitted via UHF, covering 75% of the New
    Zealand population. Initially 3 multiplexes will be in use capable of
    providing between 18 and 20 services.Multipex A Television New Zealand
    Multiplex B MediaWorks
    Multiplex C Kordia

    The current design allows for upto 2 additional multiplexes to be
    added at some point in the future.

    Unlike the DTH service they have decided to utilise H.264 AVC (MPEG-4)
    for the video encoding, and a combination of HE-AAC and AC-3 for the
    audio. There will be a mix of SD and HD services.Transmission Encoding
    DVB-T
    Transmission Stream MPEG-2 TS
    Video Encoding H.264
    Audio Encoding HE-AAC, AC3
    Video Resolutions 4:3 576i,
    16:9 576i,
    720p50,
    1080i50

    czyli jednym slowem, tuner z Nowej Zelandii nie spelnia naszych
    wymagan, no chyba ze wiecej niz wymagaja w NZ.

    --
    ThinkXtra

  • 16. Data: 2009-07-23 06:14:19
    Od: a...@p...pl

    a idac dalej tym tropem, to zakladajac, ze powstanie takze platforma
    satelitarna, gdzie wszystkie programy z naziemnej beda takze rozsylane
    satelitarnie, to jak tutaj bedzie z dzwiekiem?

    --
    ThinkXtra

  • 17. Data: 2009-08-04 16:11:48
    Od: a...@p...pl

    w Izraelu dvb-t uruchomili tez w mpeg-4, ale dzwiek w AAC-HE, chyba to
    samo co w Norwegii.

    http://satkurier.pl/news/48530/regularne-transmisje-
    dvb-t-w-izraelu.html

    w czym jest lepszy AAC-HE od E-AC3, ze go biora inni?

    --
    ThinkXtra