  • 11. Data: 2013-02-06 03:07:34
    Temat: Re: stabilizator 42V
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "wowa" <w...@g...pl> wrote in message
    news:51118391$0$1231$65785112@news.neostrada.pl...
    > Te co znajduję są do 35V lub kompletne
    > zasilacze sieciowe i to złośliwie na 48V.

    Bo 48 = 2x24? Albo 4x12V? Po prostu standard tuzinowy :-)

    Ale jeśli potrzebujesz jedną sztukę 42V to kup takiego
    na 48V i łatwo sobie go przerobisz zmieniając wartość
    oporników w pętli sprzężenia zwrotnego mierzącej
    napięcie wyjściowe. (48-42)/48V to zaledwie 12% zmiany...

  • 12. Data: 2013-02-06 10:14:34
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 05.02.2013 23:11, schrieb wowa:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:anc27nFtltU2@mid.uni-berlin.de...

    > No właśnie w tym przypadku taniej wychodzi radiator :) Ponieważ i tak
    > musi być z powodu innych stabilizatorów tam użytych. Po drugie mam. Po
    > trzecie, w ogóle bym Wam głowy nie zawracał gdyby było 78S42 :) I
    > ostatnia prośba w tym wątku, możesz dać linka do takiego modułu
    > impulsowego? Te co znajduję są do 35V lub kompletne zasilacze sieciowe i
    > to złośliwie na 48V.
    W twoim przypadku (jak nie znajdziesz trzynóżkowego gotowca na 42V, a
    nie chcesz robić zasilacza piechty) poleciłbym ci stabilizator impulsowy
    (gotowy moduł) na 48V i stabilizator liniowy z 48 na 42. A jak ja bym to
    robił, to wziąłbym simple switcher LM5575.

    Waldemar

  • 13. Data: 2013-02-07 00:32:33
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

> [...]
    > (gotowy moduł) na 48V i stabilizator liniowy z 48 na 42. A jak ja bym to
    > robił, to wziąłbym simple switcher LM5575.

    I dawało by to połączenie dużej sprawności stabilizatora impulsowego z
    szybką reakcja na obciążenie stabilizatora liniowego - rozwiązanie w
    sumie dosyć często spotykane przy wysokich wymaganiach na dynamikę
    stabilizacji.

    --
    Darek

  • 14. Data: 2013-02-13 22:55:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "wowa" <w...@g...pl> wrote in message
    > Poszukuję scalonego stabilizatora na 42V/2Aminimum (może 1.5A). Napiecie
    > wejścia będzie koło 70V. Najlepiej coś jak seria 78Sxx w TO220. Jest np.
    > TL783 ale trzeba dokładać dodatkowe tranzystory dla zwiększenia prądu.
    > LM317HV ma za niskie Uin. Czy ktoś widział coś dostępnego?

    Jak Ci idzie? Co w rezultacie wykombinowałeś?

  • 15. Data: 2013-02-14 20:06:43
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Jak Ci idzie? Co w rezultacie wykombinowałeś?
    Z braku czasu jeszcze nie idzie. Może w przyszłym tygodniu. Na razie
    przyszło ładne trafo 150W :) Będą dwa stabilizatory, jeden wstępny na
    tranzystorze zbije do tych 50V i drugi już na 42V. Ten drugi to albo na
    tranzystorach albo TL783 +tranzystor. Zmiany tego napięcia +/- 1V nie mają
    żadnego znaczenia.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy