  • 11. Data: 2011-10-26 19:12:31
    Temat: Re: śrubki i koszyki z nakretką do szaf rack
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > takie same śruby jak "3 zł za 4 sztuki".
    > Mogą ale nie muszą ze wskazaniem na to drugie.
    > I pół biedy jak chodzi o nierdzewność, może chodzić o wytrzymałość.
    > Tego roku musiałem dołożyć do bagażnika rowerowego śrubek (M5),
    > jeszcze nigdy na takiej "oryginalnie rowerowej" nie udało mi się
    > uszkodzić/naruszyć łba (normalnie to chyba jest "8.8") a na
    > "noname ze sklepu" i owszem.
    > Hint zaś brzmi: czy na półki w szafie aby nikt nie kładzie więcej
    > niż ja na bagażnik, bo z obserwacji doświadczenia mam odmienne,
    > szczególnie w wersji "a ten serwer na chwilę położymy na wierzch
    Wytrzymałość łba to jedno (baaaardzo duży wpływ ma dobór odpowiedniego
    narzędzia, które musi też być odpowiednio twarde do twardości śruby),
    ale w rackowych gratach raczej nie kręci się tym (a jak się zjedzie -
    samą śrubkę się wyrzuca i bierze z wiaderka kolejną "30zł za kg"); a
    wytrzymałość skręconego połączenia to drugie.
    Nie mam dla M6 ale dla śruby M8 klasy 5.8 wytrzymałość na ścinanie
    (czyli dziadostwo, po 11-13zł/kg) jest to 970kg, taka sama śruba kl. 8.8
    ma już 1700kg. W szafie rackowej nie ma szans takimi siłami działać (na
    ścinanie!) bo prowadnice tego nie wytrzymają.

    Za 10zł/kg jest jakiś szajs z przetopu starych kaloryferów
    za 15zł/kg są śruby o klasie twardości przeważnie 5.8 lub mniejszej,
    czyli "zwykłe"
    Za te 30zł/kg to kupuje się już śruby/nakrętki 8.8 i czernione. Mi
    lepszych nie potrzeba.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2011-10-27 06:07:56
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@m...com.pl>
    napisał w wiadomości
    b.com.pl...

    > 2 lata w szafie, wisi m.in. dość ładny APC (2U, pełna głębokość) - taki
    > czteroręczny + trzeci przykręca i ani kapki nalotu czy coś, więc jak
    > przyjdzie go wymienić za 2 lata to dam nowe śruby jakby coś z nimi nie
    > tak było. Serwery też co 2-3 lata wymieniam, więc nie muszą być to wieczne
    > śrubki.

    Oczywiście nie ma "o co drzeć szat", Nierdzewne mogą być
    (ogólnie) gorszej wytrzymałości niż te "czarne", bo to zależy
    od obróbki cieplnej i oczywiście od rodzaju stali
    "Śrubki białe" mogą być - nierdzewne, lub pokrywane
    "zwykłe" w "ocynku"

    Artur(m).