  • Data: 2009-03-20 08:06:12
    Temat: Re: srednica przewodu do halogenu
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gpua10$ecr$1@news.onet.pl...
    > Raczej chodzi o to co w mieszkaniówce. Tak więc masz małe szanse na 20 A.
    > Poza tym napisałem nie mniej czyli jak jest potrzeba to daje się więcej. W
    > drugą stronę to bez sensu jest do gniazdek dawać kabel na 1 czy 6 A. Po
    > pierwsze to cienki kabel może ci się ułamać przy wciskaniu gniazdka w
    > puszkę.

    Co do tego łamania przewodu to nie ma powodu do strachu że 1,5 czy 0,75
    szybciej się ułamie przy montazu niz 2,5. Musiałbyś nieźle targać tym
    gniazdem przy montażu żeby ułamać. To nie aluminium. Natomiast zdecydowanie
    trudniej jest upchać gniazdo z 2,5 a gdy jeszcze jest jako przelotowe to
    masz 6 przewodów do ułozenia. Po zamontowaniu kilkunastu gniazdek bolą palce
    :)
    Nie każde gniazdo też to zniesie, gdy puszka licho w scianie GK zamontowana
    to spodziewaj się że ją wyrwiesz.

    > Po drugie sensowne jest założyć, że padnie ci ogrzewanie i będziesz
    > musiał podłączyć grzejnik 2kW a jednocześnie na tej linii podłączone są
    > inne urządzenia. Albo robisz remont w kuchni i czajnik przeniosłeś do
    > pokoju na parę dni. Po to są gniazdka żeby móc dołączać różne urządzenia w
    > razie potrzeby. Dobry jesteś jeśli potrafisz dokładnie zaplanować jakie
    > urządzenie i o jakiej mocy będziesz miał wetknięte w każde z gniazdek za
    > np. 5 lat.

    Masz rację. W każdym mieszkaniu na dzien dzisiejszy obciążalność kazdego
    gniazda ma być około 15-20A. Czy to się komuś przyda czy nie.
    Typowy odkurzacz do około 2-3kW = 9-13A

    Marek