  • Data: 2009-03-23 13:55:43
    Temat: Re: srednica przewodu do halogenu
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości
    news:gq7tfm$19c0$1@news2.ipartners.pl...

    >2400W to zaledwie 10,5A. Przy takim "przeciążeniu" B10A nie wyłączy się
    >nigdy. Kabel 2x1,5mm2 nawet ułożony w ociepleniu może pracować ciągle do

    Może zadziałać przy rozruchu odkurzacza, jeżeli jeszcze gdzieś w obwodzie
    będzie coś włączone to już napewno.:)
    Prawidłowe zabezpieczenie dla 10,5A to 12,075A

    Gdy nie nie wiesz jakie urządzenie będzie podłączane do gniazda ogólnego
    przeznaczenia a znać nigdy nie będziesz bo chałupę możesz sprzedać i kto wie
    co podłączy następca, bierzesz pod uwagę prąd znamionowy obwodu i nie
    inaczej.
    Ciągły prąd dopuszczalny przewodu > prąd znamionowy wkładki > roboczy
    prąd obwodu.
    Wartość zabezpieczenia obliczamy = 1,15 * prąd obciązenia.
    W naszym przykładzie, gdy nie znamy prądu obciążenia 1,15 * prąd
    dopuszczalny przewodu.
    Są tacy co twierdzą że 1,45 ale dla mnie to trochę hardcore. Zakres 1,1 do
    1,15 zaleznie od rozruchu cięzkiego czy lekkiego.

    No i jesczcze pasuje wziąć pod uwagę cos fi mniejsze od jedności bo to
    dodatkowe grzanie przewodów :)

    Wychodzi że dla przewodu 2,5mm można dać spokojnie 20A. W takim układzie
    napewno nie spalisz chałupy przez instalację.
    Co innego zabezpieczenia urządzenia. Ale i tu mamy do dyspozycji
    indywidualne bezpieczniki wewnątrz urządzeń o niskim poborze oprądu.
    albo wystarczy wymienić "esa" na mniejszy ale nigdy nie warto oszczędzać na
    przewodzie i dawać 1,5mm do gniazdek bo zwiększyć na 2,5 nie zawsze się da a
    "esa" zmienić w 5 minut można.

    Marek