  • 61. Data: 2010-02-28 15:18:29
    Temat: Re: sprzetowy kontroler raid
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >zanie -- większość ma na pokładzie Linuksa z Sambą, a Samba
    >jest niestety dosyć powolną implementacją SMB/CIFS.

    Jakby CIFS sam ze siebie był demonem szybkości. Może po LAN-ie jest
    używalny, ale na wolnym linku można z nim cholery dostać. Nawet między
    Windows, a Windows.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 62. Data: 2010-02-28 15:20:51
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zielony bazyliszek"
    >Aaaaadaptec :)
    >
    >JAkis np. tego typu, tylko 4-kanalowy
    >
    >http://www.mojemultimedia.pl/kotroler-adaptec-raid-
    1220sa-sata-pcie-p-30115.html

    http://www.adaptec.com/en-US/products/Controllers/Ha
    rdware/sata/entry/AAR-1220SA/

    "The Adaptec RAID 1220SA card is a two-port, PCI Express x1 controller
    featuring Adaptec HostRAID."

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 63. Data: 2010-02-28 15:28:57
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zielony bazyliszek"
    >Domowe zastosowanie. Weszly TV HD, weszly handycamy HD, hobbysci chca
    >miec filmik z ferii zmontowany w 7 minutowy teledysk do pokazywania, a
    >nie w 3 godziny raw materialu :)

    Przy czym dodajmy, że spięcie dysków w RAID-0 może czas montażu skrócić
    o kilkanaście, może małe kilkadziesiąt procent. A jest to czynność
    wykonywana raz na rzadko.
    Wybacz, ale moim zdaniem wywalanie na coś takiego kilkuset złotych to
    durnota.
    Co innego gdyby to była praca, albo przynajmniej "intensywne hobby".

    >Znaczy jak ktos ma kase i woli ja wydac raz na kontroler niz przepalic
    >jako fajki to troll?

    Nie. Po prostu wydanie kilkuset złotych na kontroler, który prawie nic
    nie daje to durnota.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 64. Data: 2010-02-28 17:04:44
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
> [...]
    >
    > Przy czym dodajmy, że spięcie dysków w RAID-0 może czas montażu skrócić
    > o kilkanaście, może małe kilkadziesiąt procent. A jest to czynność

    No chyba, ze ktos robi to czesciej...

    > Wybacz, ale moim zdaniem wywalanie na coś takiego kilkuset złotych to
    > durnota.

    Ale juz pisalem o pieniadzach - sa nieistotne z mojego punktu widzenia.

    > Co innego gdyby to była praca, albo przynajmniej "intensywne hobby".

    Dlaczego komfort dopuszczalny ma byc tylko w pracy?

  • 65. Data: 2010-02-28 17:05:26
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

> [...]
    rdware/sata/entry/AAR-1220SA/

    > "The Adaptec RAID 1220SA card is a two-port, PCI Express x1 controller

    No i?

  • 66. Data: 2010-02-28 17:08:32
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zielony bazyliszek"

    rdware/sata/entry/AAR-1220SA/

    >No i?

    HostRAID, to RAID robiony przez hosta. Innemi słowy - RAID w sterownikach.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 67. Data: 2010-02-28 17:10:44
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zielony bazyliszek"
    >No chyba, ze ktos robi to czesciej...

    Oczywiście. Dlatego zaznaczyłem "intensywne hobby".

    >Ale juz pisalem o pieniadzach - sa nieistotne z mojego punktu widzenia.

    A ja już pisałem - alboś troll, alboś dureń.
    Zresztą kłamiesz straszliwie. Jakbyś chciał wygodę niezależnie od
    pieniędzy, poszedłbyś w jakieś wypaśne rozwiązanie typu SAN.

    >Dlaczego komfort dopuszczalny ma byc tylko w pracy?

    Jest jeszcze kwestia stosunku zysków do kosztów.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 68. Data: 2010-03-01 08:06:22
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 25 Feb 2010 23:00:47 +0100, marfi napisał(a):

    > PS: Przez blisko dwa lata testowałem RAID1 na 2*WD320.

    ROTFL
    Ale zdajesz sobie sprawe z pewnej, *kluczowej*, roznicy miedzy RAID0 a RAID1
    ?
    Bo osobiscie widze duzo wiecej sensu w postawieniu w domowym kompie RAID1
    niz RAID0, choc wtedy nie ma szans na to co watkowadca chcial - zwiekszenie
    wydajnosci.

    --
    Mark

  • 69. Data: 2010-03-01 08:52:10
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > ROTFL
    > Ale zdajesz sobie sprawe z pewnej, *kluczowej*, roznicy miedzy RAID0 a
    > RAID1

    Oczywiście, że sobie zdaję - wyraziłem poparcie dla eksperymentatora bo to
    również był eksperyment z którego się w końcu wycofałem.

    --
    marfi

  • 70. Data: 2010-03-01 10:39:42
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-26 12:32:43 +0100, Onufry Zagloba <z...@g...com> said:

    > Byłbyś tak miły i podał nieco więcej konkretów o tym software RAID?
    > Tzn. interesuje mnie przepis jak go sworzyć pod XP.

    Najpierw mostek południowy Twojej płyty musi dawać taką możliwość.
    Później to już tylko kwestia przeczytania instrukcji od MB ;-)

    de Fresz