eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysprzedawane auta.Re: sprzedawane auta.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sprzedawane auta.
    Date: Tue, 4 May 2010 09:49:14 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 59
    Message-ID: <hrojh6$i4$1@news.onet.pl>
    References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
    <4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
    <s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
    <4bdc1420$1@news.home.net.pl> <hrh4ov$2e2$1@news.onet.pl>
    <4bdc2949$1@news.home.net.pl> <hrhccq$ldc$1@news.onet.pl>
    <4bdc4e27$1@news.home.net.pl> <hrhjm8$6r6$1@news.onet.pl>
    <4bdc5430$1@news.home.net.pl> <hrhm3h$c4h$1@news.onet.pl>
    <4bddb220$1@news.home.net.pl> <hrkd6q$79a$1@news.onet.pl>
    <hrm159$irp$1@news.onet.pl> <hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl>
    <hrmb68$deb$1@news.onet.pl> <hrmcfj$gj9$1@news.onet.pl>
    <hrmcqf$hbg$1@news.onet.pl> <hrmgoo$1h1$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1272959334 580 91.150.222.21 (4 May 2010 07:48:54 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 May 2010 07:48:54 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3598
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277287
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hrmgoo$1h1$1@news.onet.pl...
    > Jurand wrote:
    >> No dobrze, to opisz dokładnie to rozwiązanie, a ja Ci wskażę wszystkie
    >> jego słabe punkty.
    >
    > Rozwiązanie:
    >
    > Mamy dwa elementy: wyświetlacz oraz ECU który na nim wyświetla dane.
    >
    > Musimy zapewnić że wyswietlacz wyświetla dokładnie to co ma w pamieci ECU.
    > W związku z tym jest zrobiony w technologii COG, co uniemożliwia
    > odseparowanie go od szkla bez widocznych śladów ingerencji ani też
    > podpięcia się do wyprowadzeń LCD jakims fake kontrolerem. Taka hybryda
    > LCD+uC niemożliwa modyfikację w warunkach domowych.

    A kto powiedział, że ludziom będzie zależało na tym, żeby nie było
    "widocznej ingerencji" w szczelnie zamkniętym i wciśniętym gdzieś pod
    miliony plastików ECU? ;) To pierwszy słaby punkt.

    > Żeby był niepodrabialny przez chinczyków wewnatrz każdego modułu
    > wyswietlacza znajduje się unikatowy klucz/klucze do szyfrowania transmisji
    > asymetrycznie. Pasujaca do nich pare kluczy posiada ECU. Komunikacjia typu
    > "wyswietl 12345" odbywa się kanalem szyfrowanym i nie jest możliwa do
    > modyfikacji bez znajomosci kluczy w ECU bądź wyświetlaczu. Klucze sa
    > unikatowe per egzemplarz autka.

    Kto zna klucz szyfrowania? Co się dzieje w momencie, jak padnie wyświetlacz,
    albo ECU? Wymieniasz oba te urządzenia?

    > Inny moduł wyświetlacza nie zadziała bo będzie miał inna parę kluczy.
    > Producent potrafi je parować, ale wymaga to przejscia oficjalnych procedur
    > w ASO co skutecznie utrudnia całą zabawę.

    Kto to jest "producent"? Producent samochodu, czy producent liczników i ECU?
    Wiesz jaka będzie cena tego "parowania", skoro tylko jedna firma będzie
    potrafiła to zrobić?

    > Oczywiście ECU uniemożliwia zmiane bądź odczyt jakichkolwiek elementów
    > krytycznych tego systemu, w szczegolności kluczy. Uniemożliwia na poziomie
    > który wymaga wlamania fizycznie w krzem aby te informacje wydobyc (a więc
    > i fizycznie zniszczenia scalaków). Odczyt stanu licznika zawsze jest
    > możliwy i nie wymaga żadnych kluczy.

    Nadal nie rozumiem jednej rzeczy - jakim cudem dane w ECU zapiszesz
    zaszyfrowane, a odczytasz je bez deszyfrowania. To jest dla mnie jakaś
    technologiczna nowina.

    Ujmę to prościej - mamy sobie ECU. Siedzi w nim przebieg. Przebieg jest
    zaszyfrowany wg jakiegoś klucza, który jest unikatowy. Czyli nie występuje w
    postaci np. 120300 km, tylko 924115 km. Chcesz sprawdzić przebieg samochodu,
    podpinając go do komputera serwisowego - komputer bez deszyfrowania pokaże
    924115 km. Żeby pokazał właściwą wartość, musi ściągnąć klucz do
    deszyfrowania. Jeśli go w jakikolwiek sposób da się z tego kompa ściągnąć -
    no to już masz po liczniku. Jeśli się nie da - nie masz możliwości odczytu
    właściwych przebiegów.

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: