-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sprzedawane auta.
Date: Tue, 4 May 2010 09:49:14 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 59
Message-ID: <hrojh6$i4$1@news.onet.pl>
References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
<4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
<s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
<4bdc1420$1@news.home.net.pl> <hrh4ov$2e2$1@news.onet.pl>
<4bdc2949$1@news.home.net.pl> <hrhccq$ldc$1@news.onet.pl>
<4bdc4e27$1@news.home.net.pl> <hrhjm8$6r6$1@news.onet.pl>
<4bdc5430$1@news.home.net.pl> <hrhm3h$c4h$1@news.onet.pl>
<4bddb220$1@news.home.net.pl> <hrkd6q$79a$1@news.onet.pl>
<hrm159$irp$1@news.onet.pl> <hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl>
<hrmb68$deb$1@news.onet.pl> <hrmcfj$gj9$1@news.onet.pl>
<hrmcqf$hbg$1@news.onet.pl> <hrmgoo$1h1$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1272959334 580 91.150.222.21 (4 May 2010 07:48:54 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 4 May 2010 07:48:54 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3598
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277287
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hrmgoo$1h1$1@news.onet.pl...
> Jurand wrote:
>> No dobrze, to opisz dokładnie to rozwiązanie, a ja Ci wskażę wszystkie
>> jego słabe punkty.
>
> Rozwiązanie:
>
> Mamy dwa elementy: wyświetlacz oraz ECU który na nim wyświetla dane.
>
> Musimy zapewnić że wyswietlacz wyświetla dokładnie to co ma w pamieci ECU.
> W związku z tym jest zrobiony w technologii COG, co uniemożliwia
> odseparowanie go od szkla bez widocznych śladów ingerencji ani też
> podpięcia się do wyprowadzeń LCD jakims fake kontrolerem. Taka hybryda
> LCD+uC niemożliwa modyfikację w warunkach domowych.
A kto powiedział, że ludziom będzie zależało na tym, żeby nie było
"widocznej ingerencji" w szczelnie zamkniętym i wciśniętym gdzieś pod
miliony plastików ECU? ;) To pierwszy słaby punkt.
> Żeby był niepodrabialny przez chinczyków wewnatrz każdego modułu
> wyswietlacza znajduje się unikatowy klucz/klucze do szyfrowania transmisji
> asymetrycznie. Pasujaca do nich pare kluczy posiada ECU. Komunikacjia typu
> "wyswietl 12345" odbywa się kanalem szyfrowanym i nie jest możliwa do
> modyfikacji bez znajomosci kluczy w ECU bądź wyświetlaczu. Klucze sa
> unikatowe per egzemplarz autka.
Kto zna klucz szyfrowania? Co się dzieje w momencie, jak padnie wyświetlacz,
albo ECU? Wymieniasz oba te urządzenia?
> Inny moduł wyświetlacza nie zadziała bo będzie miał inna parę kluczy.
> Producent potrafi je parować, ale wymaga to przejscia oficjalnych procedur
> w ASO co skutecznie utrudnia całą zabawę.
Kto to jest "producent"? Producent samochodu, czy producent liczników i ECU?
Wiesz jaka będzie cena tego "parowania", skoro tylko jedna firma będzie
potrafiła to zrobić?
> Oczywiście ECU uniemożliwia zmiane bądź odczyt jakichkolwiek elementów
> krytycznych tego systemu, w szczegolności kluczy. Uniemożliwia na poziomie
> który wymaga wlamania fizycznie w krzem aby te informacje wydobyc (a więc
> i fizycznie zniszczenia scalaków). Odczyt stanu licznika zawsze jest
> możliwy i nie wymaga żadnych kluczy.
Nadal nie rozumiem jednej rzeczy - jakim cudem dane w ECU zapiszesz
zaszyfrowane, a odczytasz je bez deszyfrowania. To jest dla mnie jakaś
technologiczna nowina.
Ujmę to prościej - mamy sobie ECU. Siedzi w nim przebieg. Przebieg jest
zaszyfrowany wg jakiegoś klucza, który jest unikatowy. Czyli nie występuje w
postaci np. 120300 km, tylko 924115 km. Chcesz sprawdzić przebieg samochodu,
podpinając go do komputera serwisowego - komputer bez deszyfrowania pokaże
924115 km. Żeby pokazał właściwą wartość, musi ściągnąć klucz do
deszyfrowania. Jeśli go w jakikolwiek sposób da się z tego kompa ściągnąć -
no to już masz po liczniku. Jeśli się nie da - nie masz możliwości odczytu
właściwych przebiegów.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.05.10 11:46 Krzysiek Kielczewski
- 04.05.10 23:18 Sebastian Biały
- 05.05.10 08:05 J.F.
- 05.05.10 08:31 Jurand
- 05.05.10 10:48 Piotr Jurczak
- 05.05.10 11:13 J.F.
- 05.05.10 18:52 Sebastian Biały
- 05.05.10 18:58 Sebastian Biały
- 05.05.10 19:38 Piotr Jurczak
- 05.05.10 20:12 Sebastian Biały
- 05.05.10 20:35 Piotr Jurczak
- 05.05.10 20:45 Sebastian Biały
- 05.05.10 21:37 Krzysiek Kielczewski
- 05.05.10 22:11 Sebastian Biały
- 05.05.10 23:24 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=