eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysprzedawane auta. › Re: sprzedawane auta.
  • Data: 2010-05-04 09:49:14
    Temat: Re: sprzedawane auta.
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hrmgoo$1h1$1@news.onet.pl...
    > Jurand wrote:
    >> No dobrze, to opisz dokładnie to rozwiązanie, a ja Ci wskażę wszystkie
    >> jego słabe punkty.
    >
    > Rozwiązanie:
    >
    > Mamy dwa elementy: wyświetlacz oraz ECU który na nim wyświetla dane.
    >
    > Musimy zapewnić że wyswietlacz wyświetla dokładnie to co ma w pamieci ECU.
    > W związku z tym jest zrobiony w technologii COG, co uniemożliwia
    > odseparowanie go od szkla bez widocznych śladów ingerencji ani też
    > podpięcia się do wyprowadzeń LCD jakims fake kontrolerem. Taka hybryda
    > LCD+uC niemożliwa modyfikację w warunkach domowych.

    A kto powiedział, że ludziom będzie zależało na tym, żeby nie było
    "widocznej ingerencji" w szczelnie zamkniętym i wciśniętym gdzieś pod
    miliony plastików ECU? ;) To pierwszy słaby punkt.

    > Żeby był niepodrabialny przez chinczyków wewnatrz każdego modułu
    > wyswietlacza znajduje się unikatowy klucz/klucze do szyfrowania transmisji
    > asymetrycznie. Pasujaca do nich pare kluczy posiada ECU. Komunikacjia typu
    > "wyswietl 12345" odbywa się kanalem szyfrowanym i nie jest możliwa do
    > modyfikacji bez znajomosci kluczy w ECU bądź wyświetlaczu. Klucze sa
    > unikatowe per egzemplarz autka.

    Kto zna klucz szyfrowania? Co się dzieje w momencie, jak padnie wyświetlacz,
    albo ECU? Wymieniasz oba te urządzenia?

    > Inny moduł wyświetlacza nie zadziała bo będzie miał inna parę kluczy.
    > Producent potrafi je parować, ale wymaga to przejscia oficjalnych procedur
    > w ASO co skutecznie utrudnia całą zabawę.

    Kto to jest "producent"? Producent samochodu, czy producent liczników i ECU?
    Wiesz jaka będzie cena tego "parowania", skoro tylko jedna firma będzie
    potrafiła to zrobić?

    > Oczywiście ECU uniemożliwia zmiane bądź odczyt jakichkolwiek elementów
    > krytycznych tego systemu, w szczegolności kluczy. Uniemożliwia na poziomie
    > który wymaga wlamania fizycznie w krzem aby te informacje wydobyc (a więc
    > i fizycznie zniszczenia scalaków). Odczyt stanu licznika zawsze jest
    > możliwy i nie wymaga żadnych kluczy.

    Nadal nie rozumiem jednej rzeczy - jakim cudem dane w ECU zapiszesz
    zaszyfrowane, a odczytasz je bez deszyfrowania. To jest dla mnie jakaś
    technologiczna nowina.

    Ujmę to prościej - mamy sobie ECU. Siedzi w nim przebieg. Przebieg jest
    zaszyfrowany wg jakiegoś klucza, który jest unikatowy. Czyli nie występuje w
    postaci np. 120300 km, tylko 924115 km. Chcesz sprawdzić przebieg samochodu,
    podpinając go do komputera serwisowego - komputer bez deszyfrowania pokaże
    924115 km. Żeby pokazał właściwą wartość, musi ściągnąć klucz do
    deszyfrowania. Jeśli go w jakikolwiek sposób da się z tego kompa ściągnąć -
    no to już masz po liczniku. Jeśli się nie da - nie masz możliwości odczytu
    właściwych przebiegów.

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: