-
Data: 2010-05-04 09:49:14
Temat: Re: sprzedawane auta.
Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hrmgoo$1h1$1@news.onet.pl...
> Jurand wrote:
>> No dobrze, to opisz dokładnie to rozwiązanie, a ja Ci wskażę wszystkie
>> jego słabe punkty.
>
> Rozwiązanie:
>
> Mamy dwa elementy: wyświetlacz oraz ECU który na nim wyświetla dane.
>
> Musimy zapewnić że wyswietlacz wyświetla dokładnie to co ma w pamieci ECU.
> W związku z tym jest zrobiony w technologii COG, co uniemożliwia
> odseparowanie go od szkla bez widocznych śladów ingerencji ani też
> podpięcia się do wyprowadzeń LCD jakims fake kontrolerem. Taka hybryda
> LCD+uC niemożliwa modyfikację w warunkach domowych.
A kto powiedział, że ludziom będzie zależało na tym, żeby nie było
"widocznej ingerencji" w szczelnie zamkniętym i wciśniętym gdzieś pod
miliony plastików ECU? ;) To pierwszy słaby punkt.
> Żeby był niepodrabialny przez chinczyków wewnatrz każdego modułu
> wyswietlacza znajduje się unikatowy klucz/klucze do szyfrowania transmisji
> asymetrycznie. Pasujaca do nich pare kluczy posiada ECU. Komunikacjia typu
> "wyswietl 12345" odbywa się kanalem szyfrowanym i nie jest możliwa do
> modyfikacji bez znajomosci kluczy w ECU bądź wyświetlaczu. Klucze sa
> unikatowe per egzemplarz autka.
Kto zna klucz szyfrowania? Co się dzieje w momencie, jak padnie wyświetlacz,
albo ECU? Wymieniasz oba te urządzenia?
> Inny moduł wyświetlacza nie zadziała bo będzie miał inna parę kluczy.
> Producent potrafi je parować, ale wymaga to przejscia oficjalnych procedur
> w ASO co skutecznie utrudnia całą zabawę.
Kto to jest "producent"? Producent samochodu, czy producent liczników i ECU?
Wiesz jaka będzie cena tego "parowania", skoro tylko jedna firma będzie
potrafiła to zrobić?
> Oczywiście ECU uniemożliwia zmiane bądź odczyt jakichkolwiek elementów
> krytycznych tego systemu, w szczegolności kluczy. Uniemożliwia na poziomie
> który wymaga wlamania fizycznie w krzem aby te informacje wydobyc (a więc
> i fizycznie zniszczenia scalaków). Odczyt stanu licznika zawsze jest
> możliwy i nie wymaga żadnych kluczy.
Nadal nie rozumiem jednej rzeczy - jakim cudem dane w ECU zapiszesz
zaszyfrowane, a odczytasz je bez deszyfrowania. To jest dla mnie jakaś
technologiczna nowina.
Ujmę to prościej - mamy sobie ECU. Siedzi w nim przebieg. Przebieg jest
zaszyfrowany wg jakiegoś klucza, który jest unikatowy. Czyli nie występuje w
postaci np. 120300 km, tylko 924115 km. Chcesz sprawdzić przebieg samochodu,
podpinając go do komputera serwisowego - komputer bez deszyfrowania pokaże
924115 km. Żeby pokazał właściwą wartość, musi ściągnąć klucz do
deszyfrowania. Jeśli go w jakikolwiek sposób da się z tego kompa ściągnąć -
no to już masz po liczniku. Jeśli się nie da - nie masz możliwości odczytu
właściwych przebiegów.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.05.10 11:46 Krzysiek Kielczewski
- 04.05.10 23:18 Sebastian Biały
- 05.05.10 08:05 J.F.
- 05.05.10 08:31 Jurand
- 05.05.10 10:48 Piotr Jurczak
- 05.05.10 11:13 J.F.
- 05.05.10 18:52 Sebastian Biały
- 05.05.10 18:58 Sebastian Biały
- 05.05.10 19:38 Piotr Jurczak
- 05.05.10 20:12 Sebastian Biały
- 05.05.10 20:35 Piotr Jurczak
- 05.05.10 20:45 Sebastian Biały
- 05.05.10 21:37 Krzysiek Kielczewski
- 05.05.10 22:11 Sebastian Biały
- 05.05.10 23:24 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy
- 2025-03-13 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-03-13 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-03-13 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju pr
- 2025-03-13 Warszawa => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2025-03-13 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-03-13 Żerniki => NodeJS Developer <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=