    From: "Feromon" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sprzedawane auta.
    Date: Mon, 3 May 2010 22:41:35 +0200

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:l73ot5p9r6ngs1a8u7lbnepftb5k8o0li6@4ax.com...
    > On Sat, 01 May 2010 12:39:54 +0200, Sebastian Biały
    > <h...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > Tak jak piszesz, rozwiązania są ale nic to w praktyce nie da. Czemu -
    > tak długo jak nie będziesz miał *pewnego* sposobu udokumentowania
    > historii wymian samego licznika tak długo nie znasz faktycznego
    > przebiegu samochodu, tylko stan od ostatniej wymiany.
    > Jedyną pewną metodą są uregulowania prawne i/lub okresowe zachowywanie
    > stanu licznika poza łapkiami użytkownika (np. zapis stanu podczas
    > okresowych kontroli w jakimś centralnym rejestrze, jak to
    > gdzieniegdzie bywa).

    Wystarczy wpisywać przy każdym przeglądzie do Dowodu Rejestracyjnego a przy
    sprzedaży do karty pojazdu.
    Wystarczy zapisywać również przy ubezpieczeniach OC. Skoro banki mają swój
    BIK, czemu nie ma jeszcze
    takiej bazy przy handlu samochodami?

    Kupiłem od Turka Golfa IV ośmioletni z przebiegiem 77 tys.
    Dopiero jak w domu uważnie czytałem papiery, które od Turka dostałem,
    to doczytałem po niemiecku, że rok wcześni8ej na przeglądzie to auto miało
    150 tys.
    Czyli pewnie skręcili z 200 do 70 ...

    Po remoncie silnika autko jeździ bez zarzutu już 2 lata (25 tys).

    Pozdrawiam
    Feromon