  • 51. Data: 2010-04-17 18:32:05
    Temat: Re: sprzedam Kia Pro cee'd 2.0 benzyna Optimum +
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3461.00001a05.4bc99a4b@newsgate.onet.pl...

    > No przeczytałem, dlatego pisałem

    No to widocznie nie zrozumiałeś. Sprzedający napisał, że ma auto z 2008
    roku, rejestrowane w czerwcu, możliwe więc, że np. wyprodukowane w maju.
    Zatem DWA lata będzie miało za miesiąc. Teraz się rozjaśniło? Możliwe też,
    że wyprodukowano je wcześniej i DWA lata już skończyło. Ale jeżeli jest z
    2008 to żadną miarą nie może mieć TRZECH lat. Maksymalnie dwa lata i trzy i
    pół miesiąca. Elementarne, Watsonie.
    Karthoon zaś nazwał jego auto trzylatkiem. Wyraźne nadużycie, zwłaszcza w
    kontekście uwagi o jego urodzie. Teraz jaśniej?

    > Niema się już co powtarzać

    Najwyraźniej raz dla Ciebie to za mało.

    > Wypada nie tyle błagać, co będąc pytany w dyskusji, np o matematykę wyższą
    > się
    > do pytań odnosić. Wpp można być posądzonym, że się argumenty skończyły
    > (lub
    > twierdzenia były "słabe") i trzeba się posiłkować błaganiem.

    Ojej, znowu nie zrozumiałeś. Przykładanie teorii euklidesowych metryk do
    określenia wieku samochodu ma się tak, jak wyjaśnianie lotu muchy przy
    pomocy teorii strun. Oczywiście można, ale wtedy właśnie to jest bełkot.

    > Co udowadniać, że istnieją 2 różniące się podejścia do określania wieku,
    > że się
    > je spotyka i że są wykorzystywane najczęsciej przez strony, które stoją po
    > dwóch
    > stronach transakcji?
    > To udowadniać?
    > Ale to jest napotykany fakt, faktu się nie udowadnia , co najwyżej
    > dokumentuje..

    Wiek jakiegokolwiek obiektu określa się poprzez odjęcie dat (bieżącej i daty
    narodzin/produkcji/teleportacji z innej galaktyki/cudownego
    poczęcia/łotewer). Rocznik z którego dany obiekt pochodzi określa się
    poprzez ów rok właśnie. Żadną miarą samochód wyprodukowany w 2008 nie może
    miec w 2010 trzech lat. Nawet, jeżeli mówimy o eurotaksie, Urzędzie Celnym
    czy Najwazniejszym Statystycznym Urzędzie Galaktycznym.

    > No i uwaga formalna, ja nie piszę, że jesteś tuman, że nie bardzo masz
    > pojęcie
    > co to jest matematyka wyższa, więc bądź łaskaw powstrzymać się od
    > zaznaczania
    > moich słów, że jest to "bełkot".

    Przestań bełkotać, to nie będę tego robił.

    --
    Yogi(n)

  • 52. Data: 2010-04-18 03:07:58
    Od: l...@p...onet.pl

    Nie czytasz i nie rozumiesz dłuższych wypowiedzi, uznajesz je za bełkot,
    warunkujesz w miarę kulturalne zachowanie potakiwaniem Ci i jeszcze Ty
    proponujesz komuś udanie się na pl.soc.polityka???
    A może właśnie to Ty bełkoczesz?
    W sumie to nie zaprzeczyłeś ani nie dałeś dowodów, że jest inaczej, że ze
    zdolnością do czytania i rozumienia dłuższych tekstów oraz znajomością
    matematyki na poziomie szkoły średniej to Ci nie najlepiej idzie, nieprawdaż?

  • 53. Data: 2010-04-18 14:25:35
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > zdolnością do czytania i rozumienia dłuższych tekstów oraz znajomością
    > matematyki na poziomie szkoły średniej to Ci nie najlepiej idzie,

    Nieprawdaż. Kurs matematyki wyższej zaliczyłem w czasie stiudiów, i to na
    piątkę. A skoro moje argumenty nie trafiają do Twojego pustego łba (a tak
    wynika z lektury tego, co przed chwilą przeczytałem), uznaje nieniejszym, że
    każde kolejne zdanie napisane przeze mnie będzie rzucaniem pereł przed
    wieprza.
    Żyj sobie zatem w przekonaniu, że siedem plus cztery to siedemnaście, a do
    otwierania konserw służy brzeszczot. Twoja sprawa. EOT.

    --
    Yogi(n)

  • 54. Data: 2010-04-18 14:59:53
    Od: l...@p...onet.pl

    > Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nieprawdaż. Kurs matematyki wyższej zaliczyłem w czasie stiudiów, i to na
    > piątkę.

    Nie tak, taki w którym wiedza o podstawowych metrykach to matematyka wyższa...
    Jakaś "fajna" szkoła, jakieś fajne "stiudia"...
    Zgaduję, że daleko do dziedziny ekonomii tej szkole..

> [...]
    > każde kolejne zdanie napisane przeze mnie będzie rzucaniem pereł przed

    Pierwszy prosiłem o kulturę dyskusji i nie uzyskałem jej od Ciebie stąd te słowa
    raczej skieruj do siebie zanim zaczniesz innych pouczać..

    Możesz sobie "uznawać niniejszym" co chcesz nawet, że "otwierania konserw służy
    brzeszczot". Poza tym ja przytaczałem fakty (że jest takie i owakie pojmowanie
    tematu), z którymi nie ma się co zgadzać lub nie - tylko przyjąć do wiadomości
    że ludzie podchodzą do tego w różny sposób jak im wygodnie.
    Tylko, że posiadanie innego zdania chyba nikogo nie uprawnia do momentami
    niegrzecznych, żeby nie powiedzieć chamskich, odzywek, nietolerancji i myślowego
    zamknięcia, w celu obrażania innych. Stąd uważam, że byłem zmuszony zniżyć się
    do rynsztokowego poziomu dyskusji (za co grupę przepraszam, mam nadzieję, że
    niewiele osób to czytało).

    > Żyj sobie zatem w przekonaniu, że siedem plus cztery to siedemnaście, a do
    > otwierania konserw służy brzeszczot. Twoja sprawa.

    Rozumiem, że jeszcze musiałeś popisać się kulturą sztabową i końskimi manierami
    (zwłaszcza, że od koni zacząłeś wywody).

    > EOT.

    Trzymam za słowo, chyba, że zrobisz z gęby cholewę..
    Bo ja bardzo chętnie też bym go zakończył.

  • 55. Data: 2010-04-18 16:28:19
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 18 Kwi, 14:25, "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:3461.00001a47.4bca5b6e@newsgate.onet.
    pl...

    > Nieprawdaż. Kurs matematyki wyższej zaliczyłem w czasie stiudiów, i to na
    > piątkę.

    Szkoda, że ta "piątka" nie przełożyła się na rzeczywistą wiedzę i
    umiejętność myślenia.

> [...]
    > każde kolejne zdanie napisane przeze mnie będzie rzucaniem pereł przed

    A kultury to pewnie nauczyłeś się przy pasaniu świń...

  • 56. Data: 2010-04-19 10:54:43
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Cavallino pisze:

    > Czyli nie piszą, że auto z roku 2008 jest autem trzyletnim.

    Ależ piszą.
    Np. tutaj:
    "
    USTAWA z dnia 9 maja 2008 r. o zwrocie nadpłaty w podatku akcyzowym
    zapłaconym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego albo importu samochodu
    osobowego
    Art.2
    Zwrot nadpłaty przysługuje podatnikowi podatku akcyzowego, który nabył
    wewnątrzwspólnotowo samochód osobowy albo dokonał importu samochodu
    osobowego po upływie 2 lat kalendarzowych od jego produkcji, licząc rok
    produkcji jako pierwszy rok kalendarzowy.
    "

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 57. Data: 2010-04-19 11:01:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]

    > osobowego po upływie 2 lat kalendarzowych od jego produkcji, licząc rok
    > produkcji jako pierwszy rok kalendarzowy.

    Czyli nie piszą.

  • 58. Data: 2010-04-19 12:34:53
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Karthoon" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    On 18 Kwi, 14:25, "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> wrote:
    > Szkoda, że ta "piątka" nie przełożyła się na rzeczywistą wiedzę i
    > umiejętność myślenia.

    You make my day! ROTLF!

    > A kultury to pewnie nauczyłeś się przy pasaniu świń...

    Gdybyś potrafił połączyć elokwencję z erydycją, to wiedziałbyś skąd to
    powiedzenie.
    Zacznij może od odejmowania, najlepiej jakies proste działania - np. 10-3;
    7-2 itd.
    Potem pogadamy.

    --
    Yogi(n)

  • 59. Data: 2010-04-19 13:23:23
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Cavallino pisze:

    > Czyli nie piszą.

    Tu akurat nie piszą, że ten z 2008 jest trzyletni, ale uznają, że w 2007
    samochód z 2005 był trzyletni. Precyzyjnie. Ale przecież nie chodzi o
    udowodnienie, że "samochód z 2008 jest / nie jest trzylatkiem", tylko o
    sposób liczenia wieku samochodu na potrzeby cła i akcyzy, o czym ja
    napisałem.

    Pozdr,

  • 60. Data: 2010-04-19 13:30:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Tu akurat nie piszą, że ten z 2008 jest trzyletni, ale uznają, że w 2007
    > samochód z 2005 był trzyletni.

    Nie.
    Uznają że podatek się nie należy w danym przypadku, o wieku auta nie ma tam
    ani słowa.