  • 31. Data: 2014-11-03 12:55:07
    Temat: Re: sprzedac czy jezdzić...
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-11-02 16:24, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "MarcinJM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Super podejście.
    > Szkoda że nie masz tego warsztatu w Poznaniu, miałbyś wiernego klienta.
    >
    > A tak BTW - Pug 206 1.4 HDI - nie chce się dogrzewać, termostat rzekomo
    > działa prawidłowo, wymienili jakiś czujnik, ale dalej w trasie to max 70
    > stopni, ogrzewanie prawie nie działa o ile nie jedziesz 120 i więcej.
    > Ktoś ma pomysł co to może być?
    Te silniki więcej niż 75 st. nie łapią. Żona ma Xsarę 1,4HDI i więcej
    niż te 75 st. nie łapie, ale ogrzewanie auta jest normalne. Jak były
    spore upały to w korku złapał nieco ponad 80 st.
    A 2,0HDI silniki łapią 80 st. i to też jest dla nich norma...

  • 32. Data: 2014-11-03 13:33:26
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > 6?
    > Jesli tak to uciekaj przed tym jak najdalej.
    > Niedawno naprawiałem. Dramat. Rdzawy dramat.

    wlasnie szukam jakiegos taniego wozidla i mazdy wydawaly sie byc dziwacznie
    tanie. Do Toyot i Hond - zero podejscia. Te drugie w kategorii padak na
    dojechanie na budowie - dwa trzy razy drozsze. No i w gorszym stanie.
    Tanie jeszcze sa Nissany primera....
    Dlaczego?
    tez korozja?

  • 33. Data: 2014-11-03 13:46:58
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-02, o godz. 21:36:11
    MarcinJM <m...@o...pl> napisał(a):

    > 6?
    > Jesli tak to uciekaj przed tym jak najdalej.
    > Niedawno naprawiałem. Dramat. Rdzawy dramat.

    Teściu ma ostatni rocznik 626 (2002 rok). I dokładnie ten sam problem.
    Rdzewieje. I choć auto po 12 latach ma ~130 przebiegu i jest
    mechanicznie bardzo OK to jest jeden problem. Rdzewieje. Drzwi, tylne
    nadkola, spód.

    Zdrówko

  • 34. Data: 2014-11-03 14:45:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 10:28:12 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:

    > Nie, to jest zle zabezpieczenie fabryczne.
    > Jakby bylo lepsze i zaczelo rdzewiec auto w wieku 12 lat, to bysmy
    > powiedzieli ze auto w zasadzie zuzyte i czas na szrot ... a tak to
    > firma straci klienta lub kilku.
    >
    >Która firma? Ta co go wyprodukowała? Z informacji jakie ma ta firma
    >pierwszy właściciel używa ich samochodu 3-5 lat. On ma być
    >zadowolony. Jak pierwszy klient zamierza używać nowy samochód dłużej
    >to logika nakazuje zabezpieczyć go dodatkowo przed korozją.

    Ale fama sie roznosi. Jak w 8 letnim wychodzi rdza, to juz na 5 letnie
    ceny spadaja - a to dotyczy pierwszego wlasciciela bezposrednio :-)

    No i inne marki jakos nie ma ja problemu z przetrwaniem 10 lat z
    niewielka iloscia rdzy, co stawia zabezpieczanie pod pytajnikiem.

    Zabezpieczyc ekstra - nie mowie nie.
    Tylko ze solidne zabezpieczenie wymaga sporo roboty, wiec jest drogie
    ... no i trudna znalezc fachowca, ktory to solidnie zrobi.

    J.

  • 35. Data: 2014-11-03 16:38:15
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 14:45:41 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Tylko ze solidne zabezpieczenie wymaga sporo roboty, wiec jest drogie
    > ... no i trudna znalezc fachowca, ktory to solidnie zrobi.

    Fachowców nie ma bo skończyło się zapotrzebowanie na taką usługę. Gdyby rynek takich
    usług był rozwinięty jak w PRL to ceny były by na rozsądnym poziomie. Solidne
    zabezpieczenie nie wymaga dużo pracy. Trzeba mieć tylko odpowiednie narzędzia. W
    zabezpieczeniu nie idzie o zamalowanie na czarno podwozia a pomalowanie tego czego
    nie widać, progów w środku, podłużnic w środku, słupków w środku. Trzeba napościć
    specyfiku używanego do takiego zabezpieczania pod wszystkie ramki ozdobne itp. Za PRL
    zajmowałem się tym zawodowo. To były lekko zarobione pieniądze. Na samochód wielkości
    125p potrzeba było pracy dwóch osób przez 5 godzin. Z tego 10 minut schodziło na
    pomalowanie podwozia bitexem. To malowanie podwozia na czarno było tylko dla oka
    klienta. Nic nie dawało bo już wtedy fabryczne zabezpieczanie podwozi było na bardzo
    dobrym poziomie.

  • 36. Data: 2014-11-03 16:53:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

> [...]
    >To malowanie podwozia na czarno było tylko dla oka klienta. Nic nie
    >dawało bo już wtedy fabryczne zabezpieczanie podwozi było na bardzo

    No i wlasnie dlatego zaniklo, jak sie pozorowalo robote :-P

    Nowka sztuka to moze i tak, taka po paru latach wymaga jednak pewnego
    rozkrecenia, wyczyszczenia zakamarkow z blota, czasem zdjecia starej
    farby, usuniecia rdzy miejscami, porzadnego pomalowania, zmontowania
    ... i na pare lat starczy.

    P.S. Szukam porzadnego zabezpieczyciela we Wroclawiu lub okolicach.

    J.

  • 37. Data: 2014-11-03 17:00:05
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-11-03 12:52, k...@g...com pisze:

    > Samochody cały czas przezywają jakieś powodzie. Nieustająco woda się na blachach
    skrapla potem paruje albo zostaje odprowadzono jakimiś wężykami do progów albo innych
    nisko położonych miejsc. Co za różnica jak raz taki samochód zostanie utopiony w
    całości w wodzie.

    koniec czytania takich porad, ręce opadają, ta grupa nadaje się do kosza.

  • 38. Data: 2014-11-03 17:03:26
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

[...]

    Ja rozumiem, ale obecnie jesli fabryka czegos nie spieprzyla to nawet
    przecietnej ceny nowe auto dla Kowalskiego bez rdzy powinno wytrzymac te 10
    lat, dalej eksploatacji nie przewiduje sie :) Ewentualnie jeszcze 3 lata
    auto rdzewieje i na zlom.
    Za PRLu FSO albo Polonez, ktory byl niezabezpieczony zaczynal rdzewiec po 2
    latach.

  • 39. Data: 2014-11-03 17:05:49
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Sasiad już trzecią kupuje.
    Dlaczego? Bo mazda to dobre auto.
    Dlaczego już trzecie? Bo rdzewieją jak cholera :)
    Wszystkie do max 20 tys.

  • 40. Data: 2014-11-03 17:08:24
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > samochód zostanie utopiony w całości w wodzie.

    koniec czytania takich porad, ręce opadają, ta grupa nadaje się do kosza.

    Nie, to tylko kurczak. Wszystko co on pisze nalezy /2 i takich glupot nie
    komentowac :)