  • 1. Data: 2010-05-11 22:04:44
    Temat: sprawiedliwie?
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    A może by tak OC rozliczać proporcjonalnie do przejechanych kilometrów?
    Przy przeglądzie rocznym OBOWIĄZKOWO zapisywać przebieg.
    Według PRZEBIEGU kasować za OC.
    Dlaczego auto mego teścia stojące głównie na podwórku
    ma płacić OC wysokości mojego - skoro ja jeżdżę 3000 rocznie?
    Więcej jeżdzę - większe prawdopodobieństwo szkody!

    To taki pomysł w stronę sprawiedliwości - może znajdzie się TU,
    które zaproponuje składkę OC proporcjonalną kilometrowo?

    Hmmm? Jak to wygląda? Dostanę Noble z Ekonomiii?

    Feromon

  • 2. Data: 2010-05-11 22:10:22
    Temat: Re: sprawiedliwie?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Feromon wrote:

    > A może by tak OC rozliczać proporcjonalnie do przejechanych kilometrów?
    > Przy przeglądzie rocznym OBOWIĄZKOWO zapisywać przebieg. Według
    > PRZEBIEGU kasować za OC.

    Wtedy okazałoby się, że średni przebieg auta w Polsce do 500 km rocznie.

    > Więcej jeżdzę - większe
    > prawdopodobieństwo szkody!

    Większe w odniesieniu do Ciebie, a nie do ogółu.

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-05-11 22:23:22
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Według PRZEBIEGU kasować za OC.

    Taaa i 90% ludzi robiloby korekte licznika...

    Jezeli juz to OC na osobe a nie na pojazd (jak mam dwa auta to czemu mam
    placic dwa razy - dwoma naraz nie pojade)

    Dysiek

  • 4. Data: 2010-05-11 22:30:43
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    >A może by tak OC rozliczać proporcjonalnie do przejechanych kilometrów?
    > Przy przeglądzie rocznym OBOWIĄZKOWO zapisywać przebieg.
    > Według PRZEBIEGU kasować za OC.

    A czemu ja mam tracic znizki gdy pracownik jadac moim samochodem spowoduje
    wypadek? Pewnie jeszcze kilka niesprawiedliwosci by sie znalazlo :)

    Jarek

  • 5. Data: 2010-05-11 22:46:58
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Feromon pisze:
> [...]
    > które zaproponuje składkę OC proporcjonalną kilometrowo?
    >

    > Hmmm? Jak to wygląda? Dostanę Noble z Ekonomiii?

    najsprawiedliwiej byłoby, gdyby nie było obowiązku płacenia OC. Tyle ze
    waraz ze zniesieniem obowązku, musiałby być system sciągania
    odszkodowania ze sprawców. Mogło by to być tak zrobione, ze np. możesz
    zrezygnować z OC, jeśli masz 1mln zabezpieczenia. Większość by "odpadła"
    ale jednak paru by zaoszczędziło na składkach, a parę firm
    ubezpieczeniowych nie buliło by za "ostrożnych inaczej"

    Wyjściem pośrednim byłby udział własny. ja bym poszedł na układ:
    redukcja składki -60% za bezszkodowość i -50% za udział własny w
    szkodzie np 10%. (Oczywiście zabezpieczenie majątkowe!)
    ToMasz

  • 6. Data: 2010-05-11 22:47:02
    Od: Luke <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-11 22:04, Feromon pisze:
> [...]
    > które zaproponuje składkę OC proporcjonalną kilometrowo?
    >

    > Hmmm? Jak to wygląda? Dostanę Noble z Ekonomiii?

    Z tego co pamietam w Norwegii tak juz jest, wiec pomysl nie jest nowy.
    Placi sie "z gory" deklarujac ile sie przejedzie. Jak sie wyjezdzi
    wiecej to sie doplaca.

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 7. Data: 2010-05-11 22:55:33
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Dlaczego auto mego teĹ&#65533;cia stojÄ&#65533;ce gĹ&#65533;Ăłwnie na podwĂłrku
    > ma pĹ&#65533;aciÄ&#65533; OC wysokoĹ&#65533;ci mojego - skoro ja jeĹźdĹźÄ&#65533;
    3000 rocznie?
    > WiÄ&#65533;cej jeĹźdzÄ&#65533; - wiÄ&#65533;ksze prawdopodobieĹ&#65533;stwo szkody!
    >

    > To taki pomysĹ&#65533; w stronÄ&#65533; sprawiedliwoĹ&#65533;ci - moĹźe znajdzie
    siÄ&#65533; TU,
    > ktĂłre zaproponuje skĹ&#65533;adkÄ&#65533; OC proporcjonalnÄ&#65533; kilometrowo?
    >

    > Hmmm? Jak to wyglÄ&#65533;da? DostanÄ&#65533; Noble z Ekonomiii?

    Może nie sprawiedliwie ale uczciwie by był jak OC było by dobrowolne. Okazało by
    się ze można ubezpieczyć samochód ma miesiąc. Albo SMSem na konkretny dzień. Że
    jak ktoś jeździ bez wypadku 10 lat to stawka może wynieść 50 złotych. Że za 2%
    wartości samochodu, albo niższej niż wartość rynkowa można się ubezpieczyć od
    tego że ktoś w nas przywali i nie ma ubezpieczenia.

  • 8. Data: 2010-05-11 23:08:53
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-11, Feromon <f...@w...pl> wrote:
> [...]
    >

    > To taki pomysł w stronę sprawiedliwości - może znajdzie się TU,
    > które zaproponuje składkę OC proporcjonalną kilometrowo?

    O wiele lepszym byłoby przypisane OC do kierowcy, a nie do samochodu. Co
    najwyżej z dodatkowym *tanim* OC przypisanym do samochodu na wypadek
    kierowcy bez OC/prawa jazdy.

    > Hmmm? Jak to wygląda? Dostanę Noble z Ekonomiii?

    Jakoś wątpię ;-)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 9. Data: 2010-05-12 00:25:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 May 2010 22:23:22 +0200, Dysiek wrote:
    >Jezeli juz to OC na osobe a nie na pojazd (jak mam dwa auta to czemu mam
    >placic dwa razy - dwoma naraz nie pojade)

    Ale u nas znacznie czesciej dwie osoby maja jedno auto, niz jedna
    osoba dwa pojazdy.

    J.

  • 10. Data: 2010-05-12 00:28:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 May 2010 22:04:44 +0200, Feromon wrote:
    >A może by tak OC rozliczać proporcjonalnie do przejechanych kilometrów?
    >Przy przeglądzie rocznym OBOWIĄZKOWO zapisywać przebieg.
    >Według PRZEBIEGU kasować za OC.

    I kazdy kierowca sobie sprawi maszynke do korygowania licznika :-)

    >Dlaczego auto mego teścia stojące głównie na podwórku
    >ma płacić OC wysokości mojego - skoro ja jeżdżę 3000 rocznie?
    >Więcej jeżdzę - większe prawdopodobieństwo szkody!

    Ale tylko przez rok. Potem najwyrazniej jestes lepszym kierowca, skoro
    tak duzo jezdzisz i wypadku nie powodujesz.

    >Hmmm? Jak to wygląda? Dostanę Noble z Ekonomiii?

    To juz bylo.

    J.