  • 11. Data: 2010-05-12 07:00:44
    Temat: Re: sprawiedliwie?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Feromon f...@w...pl ...

    > A może by tak OC rozliczać proporcjonalnie do przejechanych kilometrów?
    > Przy przeglądzie rocznym OBOWIĄZKOWO zapisywać przebieg.
    > Według PRZEBIEGU kasować za OC.
    > Dlaczego auto mego teścia stojące głównie na podwórku
    > ma płacić OC wysokości mojego - skoro ja jeżdżę 3000 rocznie?
    > Więcej jeżdzę - większe prawdopodobieństwo szkody!

    kolejna wielka machina biurokracyjna!
    A mozna prosciej - obowiazek wykupienia OC tylko na te dni, kiedy sie
    jezdzi.

    > To taki pomysł w stronę sprawiedliwości - może znajdzie się TU,
    > które zaproponuje składkę OC proporcjonalną kilometrowo?
    >
    > Hmmm? Jak to wygląda? Dostanę Noble z Ekonomiii?

    raczej z idealizmu :)

  • 12. Data: 2010-05-12 07:55:35
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    Feromon pisze:

    > Więcej jeżdzę - większe prawdopodobieństwo szkody!

    Mniej jeżdżę - mam małe doświadczenie.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 13. Data: 2010-05-12 09:54:14
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał

    > ma płacić OC wysokości mojego - skoro ja jeżdżę 3000 rocznie?
    > Więcej jeżdzę - większe prawdopodobieństwo szkody!

    Hmmm, 3000 km rocznie...To pewnie po tym podworku u tescia.
    Ty praktycznie tez nie jezdzisz, wiec nie widze niesprawiedliwosci.
    Jesli ktos jezdzi 3000 km rocznie lub nie jezdzi wcale, powinien
    placic WIEKSZE OC. Taki czlowiek z racji braku wprawy jest
    niebezpieczny dla innych.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 14. Data: 2010-05-12 12:17:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Hinek pisze:

    > Jesli ktos jezdzi 3000 km rocznie lub nie jezdzi wcale, powinien
    > placic WIEKSZE OC. Taki czlowiek z racji braku wprawy jest
    > niebezpieczny dla innych.

    A jeśli nie tylko wcale nie jeździ, ale wręcz nie może (bo np.
    leży w spiączce) to jest wręcz ekstremalnie niebezpieczny.

  • 15. Data: 2010-05-12 12:47:49
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał

    > A jeśli nie tylko wcale nie jeździ, ale wręcz nie może (bo np.
    > leży w spiączce) to jest wręcz ekstremalnie niebezpieczny.

    Oczywiscie. O ile sie wybudzi - powinien przejsc stosowne badania.
    Moze byc tak jak piszesz - ekstremalnie niebezpieczny.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 16. Data: 2010-05-12 19:02:24
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Zlikwidować OC.

    Jak ktoś ma drogie okulary i ktoś je stłucze na ulicy też nie ma na to
    ubezpieczenia.

    Jak spadnie cegła na głowę z dachu i zostaniesz inwalida - nie ma na to
    ubezpieczenia.

    Gdy spadniesz ze schodów i złamiesz kręgosłup też nie ma ubezpieczenia.

    Gdy ktoś uszkodzi poprzez zdeptanie Ci buty za 2000 pln też nie ma
    ubezpieczenia.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-05-12 20:03:56
    Od: Ogion <n...@f...this.com>

    Michał pisze:
    > Zlikwidować OC.
    (...)
    > Gdy ktoś uszkodzi poprzez zdeptanie Ci buty za 2000 pln też nie ma
    > ubezpieczenia.

    pewnie, gdy 30-letnia ciezarowka przejedzie komus przez dom, to po co mu
    OC - kierowca zaplaci za odbudowe z wlasnej kieszeni (a poniewaz jest
    dzentelmenem), to o kwote nie bedzie sie wyklucal

  • 18. Data: 2010-05-12 21:11:24
    Od: Michał <m...@o...pl>

> [...]
    > OC - kierowca zaplaci za odbudowe z wlasnej kieszeni (a poniewaz jest
    > dzentelmenem), to o kwote nie bedzie sie wyklucal

    To by się sąsiedzi złożyli po 5 000 pln i by dom odbudowano. Oczywiście
    gdyby sąsiad był ok, czyli nie jeździłby 200 km/h BMW po wąskiej uliczce
    i nie był urzędnikiem przyjmującym łapówki. Wtedy opłacałoby się mieć
    dobrą opinie - teraz się nie opłaca.

    Skąd mieliby po 5 000 pln? Bo nie płaciliby OC i nie musieliby myśleć
    nad przeglądaniem durnych ofert co roku więc mniej energii by się marnowało.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-05-12 21:19:03
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Jesli ktos jezdzi 3000 km rocznie lub nie jezdzi wcale, powinien
    > placic WIEKSZE OC. Taki czlowiek z racji braku wprawy jest

    To ile według takiego pacana jak ty trzeba robić żeby mieć wprawę. 3000 to dużo.
    W zeszłym tygodniu zrobiłem z 10 kilometrów. W tym już z pięć kilometrów. Może
    mam na rondo wjechać i jeździć w koło ze trzy godziny żeby wprawy nabrać? Weź
    się jebnij w pusty kalfas zanim napiszesz kolejną bzdurę. Niebezpieczny dla
    innych to ty jesteś. Głupcy zawsze są niebezpieczni.

  • 20. Data: 2010-05-12 21:43:16
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 12 May 2010 21:19:03 +0200, kogutek napisał(a):

    > 3000 to dużo

    3000 zrobiłem w tym roku na rowerze i nie uważam żeby to było dużo.
    Samochodem robię mniej i głównie dłuższe trasy (w tym roku jakiś 1000
    póki co, szacuję że więcej niż 3000 nie zrobię) i uważam że jeżdżę
    samochodami bardzo mało.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138