    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sprawdzać bilingi
    Date: Sun, 8 Nov 2015 19:34:59 +0100

    Użytkownik "Axel"

    > Bo tak po prawdzie, to zatrzymywanie się na nich jest trochę bez sensu.
    > Przy czym nie należy traktować tego jako głosu za przejeżdzaniem na
    > pełniej kurwie. Ale jak jedziesz jeden za drugim w sznureczku i masz dobrą
    > widoczność, to co za różnica czy przejedziesz 10km/h czy się zatrzymasz?

    Ja zawsze mocno zwalniam przed zieloną strzałką, często prawie (lub do)
    zatrzymania. Ale też widziałem zielone strzałki w miejscach, gdzie nie ma
    przejscia dla pieszych i zatrzymanie się przed strzałką tam jest zupełnie
    bez sensu, bo samochody na poprzecznej można dobrze zobaczyć dopiero po
    przejechaniu jeszcze 4m...
    ---
    No właśnie o to mi chodziło, że sens tego zatrzymywania na strzałce
    przeciętny ludzik upatruje się w ustępowaniu pojazdom a faktycznie chodzi o
    ustępowanie pieszym. No i ... dlatego jest "przed sygnalizatorem" (za którym
    bywa przejście) o czym ja oczywiście nie wiedziałem (bo z prawa nie żyję by
    te wszystkie przepisy znać), ale w 100% zgadzam się, że to ma sens bo mi się
    po prostu zdarzyło gwałtownie hamować po niezauważeniu pieszego właśnie
    dlatego, że niedostatecznie zwolniłem.