    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 6 Feb 2013 12:30:15 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: spłaty należności mandatowych- ciśnienie Wojewody
    <51116f09$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <kesv5r$i80$1@dont-email.me> <ket35n$g0u$1@node2.news.atman.pl>
    <1k6jsfw6kacyq$.hzdeppsr7yiy$.dlg@40tude.net>

    On Wed, 6 Feb 2013, Franc wrote:

    > Wszystko wrzucasz do jednego worka.

    No, ale to Ty wymieniłeś jednym cięgiem różne rzeczy, wrzucając
    do nich czyny zabronione.

    > Jeżeli ddddddd "kombinuje" w taki sposób, że nie łamie prawa, to jego
    > sprawa. Nie napisał przecież, że kupuje F-RY żeby sobie podatki ograniczyć.

    Ale wydanie służbowego sprzętu z pokrytymi kosztami eksploatacji
    do użytkowania osobistego to jest odpowiednik wypłacenia wynagrodzenia
    "pod stołem".
    Nie tylko jest tak traktowane przez przepisy, ale tak zwyczajnie
    jest - więc nie dziwota, że "wychodzi taniej".

    Tak dla porządku, po pierwsze nie narzekaj bo są kraje w których
    takie udostępnienie jest gorzej traktowane (chyba takie w których
    jest wręcz zakaz również), a po drugie, jak w końcu Polska będzie
    musiała odstąpić od zakazu odliczania VAT od paliwa to niewykluczone,
    że tak i u nas będzie (włącznie z prostą relacją - złapanie na
    nadużyciu przekładane na decyzję o korekcie wydatków pięć lat
    wstecz).

    Tak zupełnie po cichu, to sobie myślę, że te przepisy nie są
    nie tylko zaostrzone ale wręcz "przysychają" GŁOWNIE dlatego,
    że to wszelcy decydenci ich nadużywają :P

    > Jak chcesz, to pokornie płać wszystko i na każde wezwanie. Kraj i budżet
    > potrzebują takich ludzi.

    Przecież nie o to poszło.
    Poszło o to, że wymieniłeś przykład który zalicza się do "kradzieży
    podatku", a pisałeś o LEGALNYM unikaniu khem.. "zbędnych wydatków" :>
    (lub w ogóle legalnym unikaniu czegokolwiek, w tym odpowiedzialności
    mandatowej). "Danie samochodu służbowego" bez wykazania przychodu
    nie jest "legalnym unikaniem podatku" i tyle.
    Jest nielegalnym, skutecznym (bo dość trudnym do udowodnienia)
    wykroczeniem podatkowym i tyle :>
    Jak potrzebujesz konkretnej pozycji w akcie prawnym, to polecam
    art.11 oraz początek art.12 ustawy o podatku dochodowym, z naciskiem
    na słowa "w naturze".

    I tym się różni od LEGALNEGO niezapłacenia np. mandatu.
    :)

    pzdr, Gotfryd