  • Data: 2013-02-07 12:37:20
    Temat: Re: spłaty należności mandatowych- ciśnienie Wojewody
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Otóż to jest właśnie nadinterpretacja, jak to prawnicy czasami
    > określali, "rozszerzająca".
    > Można wymagać tego co napisano i nie więcej.

    Nie wiem czy wiesz, ale ważne jest nie tylko literalne traktowanie
    pojedynczego zapisu, ale również intencja ustawodawcy.

    > A zapisano TYLKO "komu powierzył", a nie że za niego odpowiada.

    Ciekawe. W takim razie po co ma wskazywać komu powierzył, skoro za
    niego nie odpowiada?

    > Bo bałagan w przepisach działa tak, że co bardziej zastraszeni
    > są karani, zaś zdeterminowani lub zorientowani spokojnie
    > omijają intencję przepisu.
    > To zdecydowanie JEST złe prawo.

    W przepisach nie ma specjalnego bałaganu - jedyny problem to możliwość
    pomijanie intencji ustawodawcy przy orzekaniu i tak się właśnie część
    osób wywija.

    > Było i nijak nie pokrywa się to z "umożliwieniem" wzięcia
    > pojazdu w posiadanie.
    > To JEST zły zapis.

    Umożliwienie użytkowania pojazdu za który się odpowiada (tak,
    odpowiada się, choćby z tytułu polisy OC - szczegóły już pominę)
    to akceptacja jego użytkowania (i konsekwencji z tego tytułu
    płynących) przez konkretną osobę, która już wprost odpowiada za
    swoje czyny (przynajmniej powinna). Prawo wprost wymaga wskazania
    takowej. Nie wskazujesz - grzywna za niewskazanie. Przekazując ją
    innej osobie z automatu zgadzasz się na ten zapis, a nie udajesz,
    że nie wiedziałeś itd.

    Osobiście jestem ciekaw jak to zostanie rozwiązane, by przyniosło
    skuteczne rozwiązanie i ludzie nie mogli się wykręcić od banalnej
    sprawy - nakrycia na gorący uczynku na drodze.