-
1. Data: 2014-05-21 16:20:02
Temat: speedgear fiata
Od: Pszemol <P...@P...com>
Fiat robi niektóre auta z półautomatyczną skrzynią o nazwie "speedgear".
Czy ktoś miał przyjemność jeździć czymś takim?
Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wygląda jak normalny automat z
pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
Dodatkowo są pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wygląda mi to,
że w położeniu D jeździ to chyba jak normalny automat, mylę się?
Tu jest przykład takiego punciora ze zdjęciem lewarka u Germańców:
Vehicle Details:
Fiat Punto Lim. 1.2 16V Dynamic Speedgear-TOP Zustand
Price: 1,890 EUR
First Registration Date: 08/2002
Mileage: 82,000 km
Power: 59 kW (80 PS)
Colour: Red
Go to the ad by clicking the following link:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-lim-
1-2-16v-dynamic-speedgear-top-zustand-m%C3%BCnchen/1
94008898.html?lang=en&utm_source=DirectMail&utm_medi
um=textlink&utm_campaign=Recommend_DES
Swoją drogą cena bardzo przyzwoita...
Można podobne auto kupić w Polsce za tyle żetonów?
-
2. Data: 2014-05-21 16:34:11
Temat: Re: speedgear fiata
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 21 May 2014 14:20:02 +0000 osobnik zwany Pszemol
napisał:
> Fiat robi niektóre auta z półautomatyczną skrzynią o nazwie "speedgear".
> Czy ktoś miał przyjemność jeździć czymś takim?
>
> Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wygląda jak normalny automat z
> pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
> Dodatkowo są pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wygląda mi
> to, że w położeniu D jeździ to chyba jak normalny automat, mylę się?
CVT
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=9
737
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
3. Data: 2014-05-21 17:05:49
Temat: Re: speedgear fiata
Od: Pszemol <P...@P...com>
masti <g...@t...hell> wrote:
> Dnia pięknego Wed, 21 May 2014 14:20:02 +0000 osobnik zwany Pszemol
> napisał:
>
>> Fiat robi niektóre auta z półautomatyczną skrzynią o nazwie "speedgear".
>> Czy ktoś miał przyjemność jeździć czymś takim?
>>
>> Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wygląda jak normalny automat z
>> pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
>> Dodatkowo są pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wygląda mi
>> to, że w położeniu D jeździ to chyba jak normalny automat, mylę się?
>
> CVT
> http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=9
737
>
Acha, dzięki.
Czyli to jest CVT z 7 zapamiętanymi pozycjami i przełaczanymi dźwignią w
położeniu +/-.
Teraz rozumiem dlaczego cena taka przystępna -ludzie się generalnie boją
nietypowego 12-letniego auta z CVT, skrzynią ktorej nikt u nich w miescie
nie zna i nie zabierze sie za ewentualną naprawe.
-
4. Data: 2014-05-21 18:31:10
Temat: Re: speedgear fiata
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
>Acha, dzięki.
>Czyli to jest CVT z 7 zapamiętanymi pozycjami i przełaczanymi
>dźwignią w
>położeniu +/-.
>Teraz rozumiem dlaczego cena taka przystępna -ludzie się generalnie
>boją
>nietypowego 12-letniego auta z CVT, skrzynią ktorej nikt u nich w
>miescie
>nie zna i nie zabierze sie za ewentualną naprawe.
Mysle ze nie.
To jest 12 letnie auto. Takie auto nie ma w Niemczech wartosci. Ze
zwykla skrzynia mozesz kupic za pol ceny - to jest drogie.
Co mnie dziwi w Niemczech to rozpietosc cen.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-1-2-
sx-euro-4-klima-zv-el-fensterheber-augsburg/19218559
9.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-spor
t-punto-1-2-16v-go-tief-und-breit-klima-burgebrach/1
93204216.html
Czy te auta naprawde dzieli taka przepasc ?
No dobra, klima cieknie ...
J.
-
5. Data: 2014-05-21 20:00:44
Temat: Re: speedgear fiata
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2014-05-21 16:34, masti wrote:
> CVT
> http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=9
737
To cudo ma jakieś 80 kilka procent sprawności.
Chyba zbliżoną sprawnośc miałby zespół prądnica, falownik, silnik.
Wydaje mi się że takie połaczenie jest tańsze (oraz mniej do popsucia, a
na pewno wiecej do diagnostyki automatycznej), a jesli 4 mniejsze
silniczki schowamy w kołach to może i zblizone gabaryty, z reszta
prądnice mozna wprost wbudować w silnik spalinowy pomijając nonsensy
typu dwumasa i sprzęgło.
Czy ktoś stosuje "automatyczne skrzynie biegów" w konfiguracji
mechanika->elektryka->mechanika? Tak z ciekawości, takie rozwiązania
mają masę ciekawych bonusów których nie zapewni mechaniczna skrzynia.
-
6. Data: 2014-05-21 20:22:31
Temat: Re: speedgear fiata
Od: Pszemol <P...@P...com>
"J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
>> Acha, dzięki.
>> Czyli to jest CVT z 7 zapamiętanymi pozycjami i przełaczanymi >dźwignią w
>> położeniu +/-.
>> Teraz rozumiem dlaczego cena taka przystępna -ludzie się generalnie >boją
>> nietypowego 12-letniego auta z CVT, skrzynią ktorej nikt u nich w >miescie
>> nie zna i nie zabierze sie za ewentualną naprawe.
>
> Mysle ze nie.
> To jest 12 letnie auto. Takie auto nie ma w Niemczech wartosci. Ze zwykla
> skrzynia mozesz kupic za pol ceny - to jest drogie.
Ty już tu kolego nie przesadzaj z tą utopijną wizją Europy Zachodniej
miodem i mlekiem płynącej gdzie byle immigrant zaraz po przyjeździe może
sobie pozwolić na nowego mietka i to "S" Klasse...
Jestem pewny, że rynek na takie samochody jest wszędzie.
> Co mnie dziwi w Niemczech to rozpietosc cen.
>
> http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-1-2-
sx-euro-4-klima-zv-el-fensterheber-augsburg/19218559
9.html
> http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-spor
t-punto-1-2-16v-go-tief-und-breit-klima-burgebrach/1
93204216.html
>
> Czy te auta naprawde dzieli taka przepasc ?
>
> No dobra, klima cieknie ...
Przy takich starych autach to naprawdę niewiele można powiedzieć oglądając
jedynie ogłoszenie w internecie...
Trzeba niestety zobaczyć auto własnymi oczami i ocenić jego stan techniczny
i kosmetyczny.
Cena w tej kategorii moim zdaniem zalezy głównie od stanu aktualnego i stąd
te rozbieżności.
-
7. Data: 2014-05-21 20:39:08
Temat: Re: speedgear fiata
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Wed, 21 May 2014 20:00:44 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
> Czy ktoś stosuje "automatyczne skrzynie biegów" w konfiguracji
> mechanika->elektryka->mechanika? Tak z ciekawości, takie rozwiązania
> mają masę ciekawych bonusów których nie zapewni mechaniczna skrzynia.
Wiele lokomotyw spalinowych jest tak zbudowanych. Konstrukcja hybryd w
pewnych zakresach też chyba tak działa.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
8. Data: 2014-05-21 21:16:40
Temat: Re: speedgear fiata
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Wed, 21 May 2014 20:00:44 +0200, Sebastian Biały wrote:
> Czy ktoś stosuje "automatyczne skrzynie biegów" w konfiguracji
> mechanika->elektryka->mechanika? Tak z ciekawości, takie rozwiązania
> mają masę ciekawych bonusów których nie zapewni mechaniczna skrzynia.
To o czym piszesz, to przekładnia mechaniczna. Stosowana głównie w
ciężkim sprzęcie, patrz ciężarówki do przewozu urobku w kopalniach
odkrywkowych gdzie ładowności sięgają nawet ponad 300 ton na maszynę.
Bliżej, to w zasadzie wszystkie lokomotywy spalinowe tak działają.
Tomek
-
9. Data: 2014-05-21 21:17:01
Temat: Re: speedgear fiata
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Wed, 21 May 2014 19:16:40 +0000, Tomasz Stiller wrote:
> On Wed, 21 May 2014 20:00:44 +0200, Sebastian Biały wrote:
>> Czy ktoś stosuje "automatyczne skrzynie biegów" w konfiguracji
>> mechanika->elektryka->mechanika? Tak z ciekawości, takie rozwiązania
>> mają masę ciekawych bonusów których nie zapewni mechaniczna skrzynia.
>
> To o czym piszesz, to przekładnia mechaniczna.
Tfu, elektryczna oczywiście ;)
Tomek
-
10. Data: 2014-05-21 21:34:06
Temat: Re: speedgear fiata
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2014-05-21 21:16, Tomasz Stiller wrote:
> Bliżej, to w zasadzie wszystkie lokomotywy spalinowe tak działają.
Wiem, jednak mam kłopot uzasadnic dlaczego nie działają tak samochody.
Falowniki ze 20 lat mają odpowiednie parametry, silniki elektryczne są
całkiem ok już od dawna itd. Dlaczego dalej robimy skomplikowane
przekładnie z setkami częsci ruchomych? Jest jakieś przeciwwskazanie do
zastosowania tego typu przeniesienia napędu w samochodach osobowych?
Wyobraźnia:
a) mały kompaktowy silnik spalinowy. Prawie cały osprzęt znika poza
sprężarką klimatyzacji. Uproszczony do granic możliwości - będzie
pracowal cały czas z *niewielką* mocą wynikającą ze średniego
zapotrzebowania na moc (20-30 koni średnio wystarczy do jazdy?) i w
optymalnych warunkach. Być może wyłaczany jesli bateria naładowana na
max. Pewno dało by radę zrobić chłodzenie powietrzemco chyba upraszcza
konstrukcje bloku.
b) za rozrusznik i prądnice robi wbudowana w blok prądnica
c) falownik dwukierunkowy (napędza i odzyskuje) podpiety do akku,
pradnicy w silniku spalinowych i do silników w kołach.
d) *mały* zestaw akumulatorów pozwalający na kilkudziesięcio sekundowe
przyspieszanie poza grubo parametrami silnika spalinowego. Podczas jazdy
pracuje jako magazyn energii do przyspieszania. Da się zapewne osiągnąc
absurdalnie wysokie momenty i moce (w sensie kilka razy więcej mocy niż
silnik spalinowy ładujący akku).
e) silniki w kołach z odzyskiem energii do akku.
Znika pierdyliard częsci ruchomych. Całość przypuszczalnie mniejsza i
lżejsza głównie z powodu odchudzonego silnika spalinowego i braku
przeniesienia napędu. Silnik spalinowy napędza sobie samochodzik podczas
spokojnej jazdy, akku pozwala dynamicznie przyspieszać.
Ehh...