  • Data: 2011-03-16 21:30:34
    Temat: Re: spalony dysk z laptopa-szanse odzysku danych
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Takie rzeczy przechodziły w czasach dysków 1-10GB, próbowałeś tego na
    > jakichś współczesnych dyskach, typu 1000GB?
    > Ja próbowałem na kilku seagate 500GB i 1000GB (bo ostatnio padały coś
    > jak muchy), kończyło się zawsze tym samym - brak odczytu jakichkolwiek
    > sensownych danych, słychać jeżdżenie głowicą i poszukiwania sektorów, a
    > podczas startu biosu "s.m.a.r.t. warning: hdd failure" itp. Testy softem
    > seagate dają rezultat "dysk trup". Elektronika na powrót przełożona do
    > dysku "macierzystego" i działa ok.

    W ramach danej serii (P/N) czasami istnieje wiele podobnych produktów.
    Przykładem jest chociażby WD5000AADS, które nie tylko wyglądają inaczej,
    ale także mają zupełnie różne osiągi.

    Ze względów marketingowych producenci nie zmieniają nazwy/modelu produktu.

    Jesteś pewny, że to była dokładnie ta sama seria dysków? (czasami
    producenci umieszczają te dane na etykiecie).