  • Data: 2011-03-17 08:24:45
    Temat: Re: "czarna seria", bylo: spalony dysk...
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    > I nie skłoniło Cię to do poguglania?
    Dziękuję za obszerny opis. Czarną serię barracud znam, elektronikiem
    jestem i max232 umiem użyć ;)
    Ale w tych dyskach uszkodzonych które badałem objaw był taki, że po
    podłączeniu do PC nie kręciły się, albo rozkręcały i wyłączały, a od
    strony bios - w ogóle nie były odnajdowane. Kilka z nich pochodziło z
    komputerów, gdzie na płytach (asrock, a jakże) były już wybuchnięte
    kondensatory, a 'zasilacze' klasy L&C/ibox/feel też nie wyglądały
    niewinnie, więc podejrzewałem po prostu uwalenie elektroniki przez
    zasilanie. A że userzy potrafią 4-5 lat pracować beztrosko i tworzyć
    dokumenty, tyle że nigdy nie zrobić ani jednej kopii zapasowej nawet na
    dvdr, to potem przychodzą zdesperowani "a weź choć elektronikę przełóż,
    może jednak ruszy"
    Dysku ani jednego już nie mam, aczkolwiek faktycznie mogło być tak, że
    to był dysk z serii pechowej, i który nie dość że sypał się z powodu
    firmware, to dostał piorunem z zasilacza i miał kumulację pecha ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173