  • Data: 2011-03-16 22:57:40
    Temat: Re: spalony dysk z laptopa-szanse odzysku danych
    Od: Simon <s...@A...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-16 23:23, BartekK pisze:

    > Oczywiście te same, nawet w jednym przypadku firmware w tej samej
    > wersji, z tej samej serii, nr seryjny różny tylko w 2 ostatnich cyfrach
    > (może nawet tego samego dnia wyprodukowane dyski).
    > Podejrzewam że w niektórych modelach jest jakieś połączenie, np
    > kalibracja hardware zapisana w flash kontrolera, albo np "relocated
    > sectors" zapisywane w jakimś flashu poza dyskiem?
    Nowoczesne dyski maj jeszcze dodatkową pamięć prawdopodobnie szeregową
    flash, która jest unikalna dla egzemplarza. Nie wiem jak to robią, ale
    może wpisywany jest tam i do "reszty sterownika" numer seryjny
    egzemplarza na końcowym etapie produkcji.
    Należy pamięć zlokalizować i przelutować do sprawnej elektroniki. Ten
    sam model czy firmware nie wystarczy.

    --
    Pozdro
    Simon