  • Data: 2012-10-22 23:21:50
    Temat: Re: sortowanie
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    K. napisał:

    > Akademicy nie pracuja "w ramach Open Source", tylko nad swoimi projektami
    badawczymi, a to ze cos udostepnia na licencji GPL czy BSD to odprysk.
    > Ruchu Open Source mogloby nigdy nie byc, a ten facet ktory stworzyl CFEngine
    prowadzilby i tak swoje badania.

    > Open Source nie moze prowawdzic samo z siebie do innowacji, bo jest zbiorem zasad
    ktore kompletnie pomijaja proces tworzenia nowych rzeczy, skupia sie tylko na
    metodzie klepania kodu i dystrybucji efektu koncowego.

    Ja się nie znam, ale czy czasem nie jest tak, że jeśli ktoś jest
    zainteresowany wymyślaniem np. nowych strategii schedulingu procesów czy
    innowacją w dziedzinie systemów plików, albo optymalizacji kompilatorów,
    to sporą zaletą dla takiego innowatora jest brak konieczności dopisania
    reszty systemu operacyjnego czy kompilatora, tylko wbudowanie swojej
    innowacji w istniejący, wypróbowanie tego i możliwość ewentualnego
    dzielenia się z innymi zajmującymi się tym tematem?

    Pewnie, że wymyślenie strategii schedulingu, która w jakimś szczególnym
    przypadku jest lepsza od dotychczas używanych nie jest może taką
    innowacją, co wymyślenie wielozadaniowości w ogóle, ale jednak jakąś tam
    innowacją jest, i suma takich drobnych innowacji w oprogramowaniu open
    source wydaje się spora. Taki na przykład vim teoretycznie jest
    opensource-ową wersją vi, ale wystarczy spróbować użyć jednego i
    drugiego, żeby dostrzec ogrom innowacji vima. Przypuszczam, że podobnie
    jest z GNU emacsem i xemacsem w stosunku do tego oryginalnego
    jak-mu-tam-emacsa, chociaż w tym temacie za bardzo nie siedzę.