  • Data: 2012-10-22 11:34:10
    Temat: Re: sortowanie
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Ponurą porą Mon, 22 Oct 2012 10:58:34 +0200, slawek wyszeptał:

    > Użytkownik "Edek Pienkowski" napisał w wiadomości grup

    > To niezupełnie tak. W Excelu można naprawdę wiele zrobić, ma ciekawe
    > możliwości, a jak użyć VBA (czyli Basic'a nowej generacji, nie tego z
    > numerami linii i GOTO) - to można niemal wszystko.

    PostScript też jest Turing Complete.

    > Excel (i podobne
    > programy) mają jedną miłą cechę - łatwo w nie wprowadzać dane, łatwo
    > pokazywać te dane - od razu widzimy arkusz i jest fajnie, sama idea
    > arkusza (wiersze, kolumny, adresowanie ich jak w grze w okręty) jest
    > bardzo dobra.

    Nie mówię, że spreadsheet jest bez sensu.

    > Nie czepiajmy się używających Excel-a, bo ten program to też "industry
    > standard" na swój sposób.

    Bardziej "biznes standard" niż "industry standard".

    > Ci, którzy używają "kilku programów do liczenia" - choćby to były tylko
    > dwa - Matlab/Simulink i program zrobiony przez pana Ziutka - też są ok.
    > Jeżeli robią dobrze swoją robotę - to czego chcieć więcej? Być może np.
    > genialnie znają swoją dyscyplinę, świetnie potrafią mieszać jakieś
    > roztwory czy wyłapywać subtelności giełdy.

    Ok, nie mam uwag.

    > Ale problem powstaje gdy ktoś, kto zna tylko Łofice zaczyna uważać, że
    > na Łofice świat się kończy. I złości się, gdy dowie się że jednak Ziemia
    > nie jest płaska, a poza Excel-em jest jeszcze wiele innych programów,
    > choćby i Origin, gnuplot, Octave czy Matlab/Mathematica. I chce zmuszać
    > innych do używania jedynie słusznego rozwiązania - tj. takiego, które on
    > sam pojmuje.

    Co gorsza na Octave też się kończy. Dla mnie wiele osób zostało
    dobrze wychowane przez M$, co jest tylko dowodem skuteczności polityki
    marketingowej mającej na celu uczelnie. Bo liczyć na to, że uczelnia
    techniczna złoży swój własny system i będzie go utrzymywać (coś więcej
    niż sama sieć) nie ma sensu - już program do zbierania ocen studentów
    stanowi problem (słyszałem od znajomych, czytałem w gazecie). Łatwiej
    dostać pół-darmo Windows i Office 365.

    --
    Edek