  • Data: 2012-10-22 13:24:32
    Temat: Re: sortowanie
    Od: Baranosiu <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22.10.2012 Edek Pienkowski <e...@g...com> napisał/a:

    > JavaScript - ustandaryzowany komercyjnie jako ECMAScript, standard jest
    > uznawany, zmiana nazwy nie. Również CSS.

    Projekt komercyjny w firmie Netscape, źródła zostały uwolnione dopiero
    gdy firma stanęła na skraju bankructwa :D

    > WWW - istota hiperlinków oraz HTTP + HTML.

    Powstało w CERN, owszem specyfikacja była otwarta, ale implementacja
    nie :D

    > Firefox - ma bardzo długą historię

    Ale nie jest przykładem dużej inowacji, która narodziła się w
    OpenSource (narodził się w Netscape :D).

    > Większość MTA i protokoły - wbrew obiegowej opinii nie, Outlook nie
    > stworzył maila
    > Usenet

    Masz na myśli specyfikacje czy implementacje? :D

    > Preemptive userspace - taki drobny szczegół, dzięki któremu nowsze niż
    > chyba Win98 nie zawieszają się, gdy jedna aplikacja wpadnie w
    > nieskończoną pętlę

    Też nie powstało w środowisku OpenSource :D

    > Active Directory - to nie jest pomysł M$

    Jak coś nie powstało w M$ to od razu jest OpenSource? :D

    > DJGPP - podstawy wykorzystania możliwości 386 najpierw istniały jako
    > ta właśnie nakładka na DOS. Wspominam o tym dlatego, że w tym czasie
    > nie było niczego innego pod DOS, pisząc większe programy bardzo
    > się przydawało

    Bzdura. Pomijając fakt istnienia 32-bitowych systemów operacyjnych
    (chociażby Xenix napisany przez SCO dla Microsoftu na bazie Unixow z
    AT&T) to DJGPP nie był ani pierwszą ani jedyną tego typu "nakładką na
    DOS" (choć zgoda, był OpenSource ale sama idea tam się nie narodziła :D)

    > Python

    Że niby Python narodził się w środowisku OpenSource albo że jest "dużą
    innowacją"? Poczytaj dokładniej :D

    > P.A.W., Root (w tym CINT) - nie tyle innowacja, co rozbudowane środowiska.
    > Powstawały dla fizyków, ale są w wielu dystrybucjach
    > GLOBUS Toolkit

    Być może, nie znam detali.

    > GFS - czyli system plików dostępny jednocześnie dla wielu systemów.
    > Tego może nie widać i nie używa się go w domu, ale to często jedna
    > z niewielu metod wydajnego dostępu do danych

    Pierwszy tego typu uniwersalny filesystem to był tar - stosowany
    jeszcze w czasach taśm magnetycznych. Potem były takie rzeczy jak UFS
    czy chociażby microsoftowy FAT - filesystemy o otwartej specyfikacji
    ale nie implementacji :D

    > "sama koncepcja srodowiska okienkowego sterowanego myszka" - Windows
    > nie odkryło okienek

    I nie odkryło go też OpenSource :D Powstał w Xeroxie jako produkt jak
    najbardziej ClosedSource :D

    > Grafika 3D taka jaką znamy - oczywiście w grę wchodzi oprócz GL sam
    sprzęt

    No nie, chcesz powiedzieć, że grafikę 3D wymyślili ludzie z
    OpenSource? :D

    > Komunikatory (pamięta ktoś ICQ?), wszystko później jest kopią kopii

    Pierwszy był program talk na komercyjnych unixach, kiedy jeszcze
    twórcy ICQ robili w pieluchy :D Pozatym ICQ nie był OpenSource :D

    > Roaming Profile - siadasz do dowolnego kompa i masz swój desktop

    X Windows System nie narodził się jako OpenSource, choć teraz już jest
    (Xorg). Jeśli masz na myśli pierwszy system Xeroxa (który nigdy chyba
    nie został wyorzystany poza samym Xeroxem :D) to też nie był
    OpenSource :D

    > SNMP i środowiska dla kontroli systemów takie jak Nagios
    > SSH - ok, może nie używasz
    > Remote Desktop - czyli X, NX, VNC oraz owszem RDP
    > VPNy - wiele firm tego używa
    > Ok, znudziło mi się wymienianie. Są wystarczająco "DUZE"?

    Tak, są wystarczająco DUŻYMI KLONAMI komercyjnych produktów :D