    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: sortowanie
    <k5jn57$5ka$1@node1.news.atman.pl> <k5k4n7$445$1@adenine.netfront.net>
    <k5k4u9$k2b$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k5magc$11u2$2@adenine.netfront.net>
    <s...@n...notb-home> <k5omqs$9me$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k5pk0m$o5k$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k5po1l$8n5$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@j...net> <k5pr01$o5k$5@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k5puin$58s$1@mx1.internetia.pl>
    <k5tfjk$10bd$1@adenine.netfront.net>
    <s...@n...notb-home>
    <k5u3vf$e06$1@zeus.man.szczecin.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <1...@g...com>
    <s...@n...notb-home>
    <3...@g...com>
    Date: 21 Oct 2012 08:38:27 GMT

    On 2012-10-20, Roman W <r...@g...com> wrote:
    > Najlatwiej powiedziec pracownikowi "nie kupimy, radz sobie bez niego".
    >
    > Z darmowych zamiennikow to w hedge fundach popularne jest R.

    R jest akurat popularne z bardzo prostego powodu. Jest dobre :).
    Nie jest darmowym klonem płatnego oprogramowania i nie nazwałbym go
    "zmiennikiem" (tak jak trudno nazwać Fiata zmiennikiem BMW :)).
    Jest samodzielnym, bardzo wydajnym i dobrze przemyślanym pakietem.
    Poza tym ma świetną dokumentację i łatwo jest kontrolować co się dzieje
    ("R zawstydził Octave" ^^).

    Tak naprawdę R+SQL (najlepiej baza z językiem proceduralnym) robi
    wszystko to co SAS w sferze data management i analityce. SAS ma do
    tego wygodny interfejs i system raportowania, ale mnie np. zupełnie
    odrzuca ten język (może dlatego, że zobaczyłem go 10 lat po SQL).

    pozdrawiam,
    PK