  • Data: 2012-10-19 12:59:23
    Temat: Re: sortowanie
    Od: Baranosiu <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19.10.2012 slawek <h...@s...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Baranosiu" napisał w wiadomości grup

    > Znasz choćby II zasadę dynamiki? Tam są liczby całkowite, prawda? Pochodna
    > pędu po czasie to liczy się przez dzielenie dwóch liczb całkowitych... czy
    > jednak trochę inaczej?
    >
    > Nie trzeba być super kumatym, aby wiedzieć że real world wymaga real numbers
    > do opisu niemal każdej zmiennej... z wyjątkiem tych przypadków, gdy są to
    > liczby zespolone.

    Ale trzeba byc kumatym, by wiedzieć, że świat nie jest ciągły tylko
    kwantowy, a więc liczby całkowite wystarczą, model "ciągłego świata"
    jest tylko uproszczeniem :D Pozatym w zadaniu nie chodziło o napisanie
    symulacji czy o rozwiązanie układu równań różniczkowych, tylko o
    policzenie ile razy bila przetnie promień lasera :D

    > Jeżeli coś kwacze, ma skrzydła i ogólnie zachowuje się jak kaczka - to
    > dlaczego mam to nazywać koniem?
    >
    > Jeżeli w treści zadania jest bila, jej ruch, lasery (czyli zupełnie
    > konkretne urządzenia) - to dlaczego mam udawać, że tego tam nie ma?

    Owszem, a przecież to się gdzieś dzieje w naszym Wszechświecie, czy
    uwzględniłeś na pewno wpływ wszystkich galaktyk? A ruchy Browna atomów
    z których zbudowane są bile? Przecież długość fali lasera też w jakimś
    stopniu ma wpływ na układ. No i skubańce nie napisali jaka jest
    temperatura otoczenia, ciśnienie i nie podali wielu innych brakujących
    (tylko Tobie) danych, ale jestem pewien, że w końcu napiszesz program
    uwzględniający to wszystko :D

    > Stała Diraca to jakieś 10^-34. Pierwiastek z niej to 10^17. Dla double
    > maszynowy epsilon to jakieś 10^-16. Dla double double byłoby odpowiednio
    > mniej.
    >
    > Czyli przy porównaniach współrzędnych (a < x && x < b) na doublach ogranicza
    > epsilon, a na quarduplach będzie to już Heisenberg. Ciekawe samo w sobie.
    >
    > I masz ciągle problem jak bardzo kula musi musnąć promień: wystarczy 1%
    > szerokości wiązki? A jak to będzie 10^-18 tej szerokości? To w
    > patologicznych przypadkach może dawać różne wyniki zliczania przecięć.

    No i dostaniesz w przypadku podanym w zadaniu taki sam wynik jak ktoś,
    kto zrobił wszystko na mechanice Newtonowskiej z kwantyzacją czasu
    równą 1 (czyli na liczbach całkowitych :D), ale oczywiście żyjemy w
    wolnym kraju i możesz liczyć jak chcesz :D

    Z mojej strony EOT