    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: sortowanie
    Date: Tue, 16 Oct 2012 10:47:25 +0200

    On 16.10.2012 04:12, Baranosiu wrote:
    > Dnia 15.10.2012 Michoo<m...@v...pl> napisał/a:
    >
    > Dochodzi jeszcze kwestia tego co rozumie się przez zbiór "czynnoiści
    > elementarnych"

    Ale one nie muszą być "elementarne". W algorytmie znajdowania przecięci
    zbiorów może być "posortuj oba zbiory w ciągi rosnące" bez
    wyspecyfikowania metody, nie trzeba wplatać logiki sortowania do środka.

    > , bo na przykład kiedyś konstruowano komputery
    > analogowe, które jedną "czynnością elementarną" przechodziły przez
    > nieskończoną liczbę stanów i algorytm działający na maszynie
    > analogowej może już nie być algorytmem na maszynie dyskretnej.

    Dlatego napisałem - "na pewnej abstrakcyjnej maszynie".

    > Tak
    > więc definicja "abstrakcyjnej maszyny" jest też częścią algorytmu a
    > nie tylko same czynności

    Mamy maszynę, więc definiujemy w oparciu o nią algorytm. W tym sensie
    definicja maszyny jest częścią algorytmu. Nie wciągałbym jednak
    szczegółów maszyny do samego algorytmu.

    > Mnie na studiach uczono (a były to
    > lata 90-te), że tak na prawdę nie ma jednej uniwersalnej matematycznej
    > definicji czym jest algorytm, dlatego w różnych kontekstach przyjmuje
    > się różne "modele" tego pojęcia.

    Czy nie ma uniwersalnej to bym się kłócił, ale jak to zwykle im coś
    bardziej uniwersalne tym ogólniejsze. Istnieją więc też "definicje
    szczegółowe" np. "algorytm na NDTM", "algorytm na DNA", "algorytm na
    studencie".

    Michoo