  • Data: 2012-10-16 15:00:28
    Temat: Re: sortowanie
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-16 14:20, Michoo pisze:
    > On 16.10.2012 14:17, Edek Pienkowski wrote:

    > Oidp (to było jednak kilka lat temu) to wyglądało to tak:
    > - jak wynik jest niedeterministyczny to nie jest to algorytm
    > - jak wynik jest deterministyczny, ale mamy nałożone na niego pewne
    > ograniczenia to jest to algorytm probabilistyczny

    Taż tak zawsze myślałem. Mamy algorytmu randomizowane(probabilistyczne),
    np qsort, a takie monte carlo to metoda, nie algorytm.

    Ale... gdzie wtedy wstawić test Millera-Rabina?
    Niby do algorytmów, ale przecież może dać zły wynik.

    Do tego właśnie znalazłem to:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Monte_Carlo_algorithm

    "In computing, a Monte Carlo algorithm is a randomized algorithm
    whose running time is deterministic, but whose output may be incorrect
    with a certain (typically small) probability."

    Wynik niedeterministyczny, a jednak algorytm (probabilistyczny).

    Zresztą, czy to nie taksonomia i zbieranie znaczków;-)

    pzdr
    bartekltg