  • Data: 2011-09-28 18:12:39
    Temat: Re: sony alfa 77
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Faktycznie szumi, ale tradycyjnie uważam że jedyne słuszne porównanie
    > to po zresiwaniu w dół do konkurencji lub na docelowej wielkości
    > wydruku.

    Też tak uważam i podane sample z http://www.imaging-resource.com/
    potwierdziły mi ekwiwalentność obrazu do Nikona D90 (plus-minus).

    Za to dpreview chyba nie pomyślało o efekcie grzania matrycy i zanim
    ustawili wszystko jak trzeba, to obraz na 6400 ISO zdążył się zaszumić
    (a tylko przez to jedno głupie zdjątko jpg waży 31,4 MB! Czyżby powrót
    do epoki starannego kadrowania i kilku klatek na dzień? ;-)))

    > Sama matryca wydaję się być bardzo udana, niestety ta nieszczęsna
    > szybka przed nią zabierająca 30% światła skutkuje sporym szumem na
    > wysokich ISO. W NEX7 z tym samym sensorem będzie pewnie lepiej.

    Najlepsza do studia i na dobrą pogodę. Na reporterkę w słabym
    świetle zastanym wolałbym lepszą matrycę z mniejszą liczbą pikseli -
    pomiary DxO potwierdzają tę zależność.

    > Zwróćcie jednak uwagę na ilość detali jakie daje te 24Mpix z A77.
    > http://42.pl/u/2GhL (dpreview.com)

    Dokładnie. Jak już mówiłem: studio, statyw i dobre światło. Ciekawe
    czy puszka się nie dławi w trybie seryjnym?

    > Tak chwalone ostatnie aps-c z 16Mpix (D7000,K5,A580) sensorem
    > zdecydowanie przy tym wymiękają.

    Ogólnie kierunek mi się podoba (Pentax K5 przegonił wszystkie Canony
    i Sony FF), żeby tylko tych pikseli mniej dawali!

    (większe fotocele to lepsza dynamika, lepsza tonalność i lepszy
    obraz na najwyższych czułościach).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]