  • 1. Data: 2016-03-19 19:48:11
    Temat: sonda 2 i Marek Siudym
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    http://demotywatory.pl/4631614/Marek-Siudym-wspoltwo
    rca-programu-Sonda-napisal

    Dość krytyczny jest, oględnie ujmując :)

  • 2. Data: 2016-03-19 20:09:41
    Temat: Re: sonda 2 i Marek Siudym
    Od: s...@g...com

    Jeden wątek nie wystarczy?

    Kto ma prawo do nazwy, on czy TVP? On jeden
    program tworzył? To jakiś autorytet moralny jest?

  • 3. Data: 2016-03-19 20:17:54
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-03-19 o 20:09, s...@g...com pisze:
    > Jeden wątek nie wystarczy?
    >
    > Kto ma prawo do nazwy, on czy TVP? On jeden
    > program tworzył? To jakiś autorytet moralny jest?

    Nie on jeden. Ale w ogóle się nie uwzględnia tego, że był współautorem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2016-03-19 20:19:34
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Jeden wątek nie wystarczy?

    sądzisz, że wyczerpiemy limit wątków ?

    > Kto ma prawo do nazwy, on czy TVP? On jeden
    > program tworzył? To jakiś autorytet moralny jest?

    To nie jest kwestia autorytetów moralnych, tylko przyzwoitości.
    Sądzę, że nieco zbyt mocno się przejechał po tym programie, bo imo aż
    takiego dramatu nie ma. Zachwycać się nie ma czym, ale nie jest tragicznie.

    Ale rozumiem, że gorycz przez niego przemawia. O ile prawa należą do
    TVP, to oczywiście nie musieli z nim jakoś uzgadniać co i jak, ale
    zwykła przyzwoitość by nakazywała przynajmniej porozmawiać.

    Pewnie wtedy nie poczułby się jak nieistotny śmieć.
    Czy naprawdę trzeba prawnie zagwarantować każde przyzwoite zachowanie ?

  • 5. Data: 2016-03-19 21:05:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-03-19 20:19, sundayman wrote:
    [...]
    > Ale rozumiem, że gorycz przez niego przemawia. O ile prawa należą do
    > TVP, to oczywiście nie musieli z nim jakoś uzgadniać co i jak, ale
    > zwykła przyzwoitość by nakazywała przynajmniej porozmawiać.
    IMO musieli. Bo o ile majątkowe prawa autorskie dotyczące starej Sondy
    zapewne należą do TVP, to osobiste prawa (współ)autorskie należą do
    Siudyma. Są one niezbywalne i na pdst. art 16. UoPAiPP
    (http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU199402
    40083) Siudym może
    żądać m.in. ,,oznaczenia utworu swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo do
    udostępniania go anonimowo" czy ,,nienaruszalności treści i formy utworu
    oraz jego rzetelnego wykorzystania" (jeżeli ustawa nie stanowi inaczej,
    bo są wyjątki, np. prawa osobiste twórców programów komputerowych są
    trochę ,,węższe").

  • 6. Data: 2016-03-19 21:06:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

    > Ale rozumiem, że gorycz przez niego przemawia. O ile prawa należą
    > do TVP, to oczywiście nie musieli z nim jakoś uzgadniać co i jak,
    > ale zwykła przyzwoitość by nakazywała przynajmniej porozmawiać.

    Prawa autorskie majątkowe należą do TVP, gdyż zostały przekazane.
    Ale są jeszcze przaw autorskie rzeczowe. Te są niezbywalne. Rzadko
    się o nich pamięta, a mają one duży wpływ na konstrukcję umów zbycia
    praw majątkowych. Nie sądzę, by za czasów Macieja Szczepańskiego
    ktoś tak to opisał w umowie, że żyjący współautor nie miał dzisiaj
    nic do powiedzenia. Więc nie tylko przyzwoitość (a tej nawet nie
    szukam u obecnego prezesa radiokomitetu).

    > Czy naprawdę trzeba prawnie zagwarantować każde przyzwoite
    > zachowanie ?

    Wystarczy przestrzeganie reguły: jeśli nie wiesz jak się zachować,
    to zachowuj się przyzwoicie.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2016-03-19 21:23:26
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Wystarczy przestrzeganie reguły: jeśli nie wiesz jak się zachować,
    > to zachowuj się przyzwoicie.

    Jeśli mam być szczery, to Pan Siudym też nie zachował się do końca
    przyzwoicie. Bo jego list jest niczym ponad tuzin emocjonalnych
    ogólników okraszonych delikatną "drwinką ideologiczną". I cały jest tak
    skonstruowany, jakby najbardziej go bolały związki prowadzącego z
    Gościem Niedzielnym.

    Niezależnie od światopoglądu Pana Siudyma i światopoglądu Pana Rożka,
    dyskusja o Sondzie powinna być merytoryczną dyskusją, a nie wyrzucaniem
    granatów z ideologicznych okopów.

    A prawda - jak zwykle - leży pośrodku.

    L.

  • 8. Data: 2016-03-19 22:39:31
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

    Kto ma prawo do nazwy, on czy TVP? On jeden
    program tworzył? To jakiś autorytet moralny jest?
    ---
    On jeden pozostał z autorów

  • 9. Data: 2016-03-20 00:01:50
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 19.03.2016 o 21:23, Luke pisze:

    > A prawda - jak zwykle - leży pośrodku.

    Warto przeczytać żeby sobie wyrobić zdanie:

    http://www.astro4u.net/forum/showthread.php?tid=8400
    &page=10

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2016-03-20 01:40:05
    Od: s...@g...com

    użytkownik re napisał:

    > On jeden pozostał z autorów

    Mogę się mylić, ale producentem kiedyś zwykle była państwówka,
    dopiero teraz telewizja kupuje programy i filmy od firm
    zewnętrznych lub kupuje licencje na produkcję.
    To tak, jakby wynalazca technologii produkcji
    grafenu rościł sobie prawo do patentu, kiedy kasa na
    badania szły z publicznego wora.