  • 11. Data: 2019-03-04 18:34:02
    Temat: Re: smród nos wykręca
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uzywanie latem denaturatu albo innego lotnego alkoholu nie ma sensu bo odparuje zanim
    z dyszy doleci do szyby. Na lato to woda z detergentem. Moze byc plyn do kapieli,
    moze byc szampon, moze byc plyn do mycia naczyn. Oczywiscie szampon i plyn do kapieli
    musi dla facetow. Te dla kobiet zawieraja jakies skladniki ze sa bardzo sliskie. Tak
    sliskie ze gumowy korek od wanny sam wyskakuje z odplywu po takim plynie. Za komuny
    barwiony na fioletowo denaturat potrafil troche przebarwic jasny lakier jak splywal z
    szyby. Teraz sa bezbarwne denaturaty. Z tym ze denaturat tylko zima. Latem wystarcza
    woda z kranu z detergentem. Dla ciekawych. We wszystkich tanich plynnych mydlach czy
    szamponach jest ten sam detergent. To syntetyczne mydlo nazywa sie gamal. Gotowe
    plyny sa w mysl zasady ze barany sa po to zeby je strzyc.

  • 12. Data: 2019-03-05 10:38:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-04 o 10:50, J.F. pisze:

    >Gdzieś czytałem opracowanie mówiące o szkodliwości Ludwików itp. na
    >lakier i na uszczelki gumowe.

    Kiedys tu porownywalem sklad jakiegos plynu do naczyn z szamponem
    samochodowym.
    Skladniki praktycznie identyczne, procenty mogly byc inne.

    No i cwierkaja, ze plyny do naczyn sa zageszczone solą kuchenna, ado
    samochodu ... nie powinny.

    >Ja znów wożę za dużo. Tak się przyzwyczaiłem, że oprócz olejów i
    >płynów mam jeszcze miernik i skrzynkę z podstawowymi kluczami.

    Ja tez mam duze kombi :-)

    >Niejednokrotnie mi się zdarzyło, że do jednego -22 dolałem inny, też
    >typu -30, i okazało się, że taki koktail zamarza przy -8.

    Ciekawe. Moze jednak byl letni, albo czysta woda w butelce ?

    Cos mi chodzi po glowie, ze w plynach potrafi byc glikol, czyzby jakas
    niekompatybilnosc ?

    A z drugiej strony - Unia ponoc zadbala o ekologie i zabronila
    niebezpiecznych skladnikow w plynach, zdaje sie juz metanolu nie mozna
    lac (*), moze i glikolu nie.

    * - Czesi chyba o tym nie wiedza.

    J.

  • 13. Data: 2019-03-05 11:59:51
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A z drugiej strony - Unia ponoc zadbala o ekologie i zabronila
    > niebezpiecznych skladnikow w plynach, zdaje sie juz metanolu nie mozna
    > lac (*), moze i glikolu nie.
    >
    > * - Czesi chyba o tym nie wiedza.

    U nas chyba też nie - na początku sezonu zimowego sprawdziłem podany na
    etykietach skład wszystkich płynów zimowych w najbliższym hipermarkecie.
    We wszystkich, gdzie podano skład, był metanol.

    Na szybko znalazłem coś takiego:

    "Od 2010 roku w myśl nowych przepisów producenci mogą ponownie używać
    metanolu w produktach chemicznych. To efekt zmian w dyrektywach Unii
    Europejskiej, którym Polska musiała się podporządkować. Producenci z
    branży chemicznej szybko dostrzegli w tym swoją szansę i rozpoczęli
    produkcję m.in. znacznie tańszych płynów do spryskiwaczy opartych na
    metanolu. Dawniej używano głównie alkoholu etylowego lub izopropylowego,
    ale ze względu na ich kilkakrotnie wyższą cenę od metanolu, wielu
    ,,producentów" postanowiło zarabiać na trującej chemii kosztem klienta."

    https://tinyurl.com/y5kewrlq

  • 14. Data: 2019-03-05 15:21:12
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 3 marca 2019 15:12:25 UTC-6 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak nie ma mrozu to uzywaj wody z kranu z niewielka iloscia dowolnego detergentu w
    plynie.

    Wazne aby nie mieszac detergentow z woda i tych sklepowych plynow.
    Ja kiedys pomieszalem i po jakichs 2-3 latach mialem pompke w zbiorniku do
    czyszczenia, Zrobila sie na sciankach zbiornika taka galareta i zablokowala pompke.

  • 15. Data: 2019-03-05 15:58:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 5 Mar 2019 11:59:51 +0100, w <q5lkr5$b1u$1@node1.news.atman.pl>, Uncle
    Pete <4...@g...com> napisał(-a):

    > U nas chyba też nie - na początku sezonu zimowego sprawdziłem podany na
    > etykietach skład wszystkich płynów zimowych w najbliższym hipermarkecie.
    > We wszystkich, gdzie podano skład, był metanol.
    [...]
    > ,,producentów" postanowiło zarabiać na trującej chemii kosztem klienta."

    No to dawajcie namiary na jakiś fajny, tani płyt bez tego -- najlepiej namiar
    na internetowy koncentrat :)

  • 16. Data: 2019-03-07 00:35:43
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-04 18:34, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    sie gamal. Gotowe plyny sa w mysl zasady ze barany sa po to zeby je strzyc.

    A szare mydło?

  • 17. Data: 2019-03-07 01:02:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jedzac sprawdzisz czy ci szarych komorek przybedzie.