-
11. Data: 2014-07-17 20:21:26
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: "James" <n...@d...for.spam>
>>>>> hamulec delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając
>>>>> słupki
>>>>
>>>> Hamulec (którykolwiek) = odciązenie tyłu
>>>> Wiec: błąd logiczny.
>>>
>>> Użycie tylnego hebla dociska moto do asfaltu, więc nie masz racji.
>>
>> Wg znanej mi fizyki (a innej nie ma) mam racje.
>> Przyspieszanie dociska tył, odciaża przod, opoznianie dociska przód
>> odciąża tył. Kropka.
>
>To poobserwuj sobie może co się dzieje z jadącym motocyklem gdy użyjesz
>TYLKO tylnego hebla.
Wniosek jest prosty i oczywisty!
Wciskając przedni hamulec robi się "stoppie", natomiast wciskając tylny robi
się "wheelie".
Teraz rozumiem dlaczego mi stawianie na gumę nie wychodziło z gazu... nie
używałem tylnego hamulca!
;)
--
James
-
12. Data: 2014-07-17 21:27:28
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
W dniu 2014-07-17 18:28, Magic pisze:
> To poobserwuj sobie może co się dzieje z jadącym motocyklem gdy użyjesz
> TYLKO tylnego hebla.
A co sie dzieje niezwyklego? Wykraczającego poza elementarna fizyke.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
13. Data: 2014-07-17 22:13:36
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: "Hinek" <h...@f...pl>
Użytkownik "Magic" napisał
>
> To poobserwuj sobie może co się dzieje z jadącym motocyklem gdy użyjesz
> TYLKO tylnego hebla.
>
>
Tył motocykla siada ale nie zwiększa się nacisk tylnego koła na podłoże.
To tylko tylny zawias ściska się na skutek reakcji od zacisku hamulcowego.
Kiedyś były motocykle z wahaczem pchanym z przodu. W takiej Gazeli przód
np. podnosił się przy hamowaniu...ale jakoś na gumę nie szła od hamowania
przodem :)
--
Hinek
-
14. Data: 2014-07-17 22:35:37
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: Magic <m...@w...pl>
W dniu 2014-07-17 22:13, Hinek pisze:
> Użytkownik "Magic" napisał
>>
>> To poobserwuj sobie może co się dzieje z jadącym motocyklem gdy
>> użyjesz TYLKO tylnego hebla.
>>
>>
> Tył motocykla siada ale nie zwiększa się nacisk tylnego koła na podłoże.
Tylnego nie. Przedniego.
> To tylko tylny zawias ściska się na skutek reakcji od zacisku hamulcowego.
>
Jeżeli zawias siada, to znaczy, że działa jednak jakaś siła w dół, nie ?
W tym przypadku cały motocykl usiłuje "obrócić się" wokół osi tylnego
koła. Spróbuj zrobić coś takiego na monocyklu to zaryjesz dziobem w
ziemię. W motocyklu mamy przednie koło, które temu zapobiega, ale jest
dociskane tą siłą mocniej do asfaltu.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
15. Data: 2014-07-18 09:39:42
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
W dniu 2014-07-16 23:01, Magic pisze:
> W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze:
>> W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
>>> hamulec delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki
>>
>> Hamulec (którykolwiek) = odciązenie tyłu
>> Wiec: błąd logiczny.
>>
>
> Użycie tylnego hebla dociska moto do asfaltu, więc nie masz racji.
Uzycie tylnego przy nieodpuszczonym gazie pozwala co najwyzej plynnie
balansowac nad/podsterownosia, to samo przy uzyciu przedniego hampla
jest bardziej zerojedynkowe (o wiele wieksza wydajnosc przedniego
hamulca), ale bardziej efektywne, agresywne.
Podobne zjawiska zachodza w jezdzie rajdowej samochodem, kiedy operujac
rownoczesnie gazem i lewa noga hamulcem balansuje sie autem, istotnie
wspomagajac kierowanie samochodem.
Co nie zmiena absolutnie faktu, ze opozniajac pojazd odciazamy tyl,
przyspieszajac dociążamy.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
16. Data: 2014-07-18 10:09:08
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-07-16, Magic <m...@w...pl> wrote:
> W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze:
>> W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
>>> hamulec delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki
>>
>> Hamulec (którykolwiek) = odciązenie tyłu
>> Wiec: błąd logiczny.
>>
>
> Użycie tylnego hebla dociska moto do asfaltu, więc nie masz racji.
>
Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasem
byle mocniejsze jego nacisniecie = uslizg.
--
Artur
ZZR 1200
-
17. Data: 2014-07-18 10:12:07
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: Magic <m...@w...pl>
W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze:
> On 2014-07-16, Magic <m...@w...pl> wrote:
>> W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze:
>>> W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
>>>> hamulec delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki
>>>
>>> Hamulec (którykolwiek) = odciązenie tyłu
>>> Wiec: błąd logiczny.
>>>
>>
>> Użycie tylnego hebla dociska moto do asfaltu, więc nie masz racji.
>>
> Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasem
> byle mocniejsze jego nacisniecie = uslizg.
>
To akurat zależy od rozkładu mas. Poza tym patrz późniejsze moje posty.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
18. Data: 2014-07-18 10:15:56
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>
W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze:
> Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasem
> byle mocniejsze jego nacisniecie = uslizg.
>
Myślę, że prawda leży po środku. Czyli jest minimalne zwiększenie
nacisku na przednie koło poprzez działanie zacisku na tarczę (czy też
tarczy na zacisk) ale jednocześnie można przekroczyć siłę tarcia
statycznego opony przez zablokowanie tylnego koła
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
19. Data: 2014-07-18 10:17:53
Temat: [OT] Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>
W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
> Witam.
>
> Mam pytanie odnośnie slalomu szybkiego
To chyba pierwsze sensowne pytanie z portalu scigacz na tej newsgrupie :)
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
20. Data: 2014-07-18 10:20:07
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: WS <L...@c...pl>
W dniu piątek, 18 lipca 2014 09:39:42 UTC+2 użytkownik MarcinJM napisał:
> Uzycie tylnego przy nieodpuszczonym gazie pozwala co najwyzej plynnie
> balansowac nad/podsterownosia, to samo przy uzyciu przedniego hampla
> jest bardziej zerojedynkowe (o wiele wieksza wydajnosc przedniego
> hamulca), ale bardziej efektywne, agresywne.
Nie tylko, czasem przydaje sie przy wolnej jezdzie (korki, trudniejszy teren)
Mozna utrzymywac wyzsze obroty silnika - mniejsza szansa, ze zgasnie (+ moze jakis
tam efekt zyroskopowy utryzymujacy pion?), a zeby sie za bardzo moto nie rozpedzal to
operuje sie polsprzeglem + hamulcem (tylnym latwiej)
WS