-
1. Data: 2014-07-15 23:00:17
Temat: slalom szybki i tylny hamulec
Od: loqash <loqash@_NOSPAM_gmail.com>
Witam.
Mam pytanie odnośnie slalomu szybkiego
(https://www.youtube.com/watch?v=slgttu490Yc) czyli manewru który jest
wymagany by zdać prawko na kat. A
Nie jeździłem wcześniej na motocyklach więc jestem zielony i liczę, że
znajdzie się tu kilku profesjonalistów którzy mnie uświadomią...
Instruktor zasugerował mi by (uwaga!!!) wjeżdżać przez pierwszą bramkę
powyżej 30 km/h następnie bez puszczania manetki gazu wdusić tylny hamulec
delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki na końcu
docisnąć manetkę mocniej...
Efekt który zauważyłem był dość dobry... koło tylne trzymało się asfaltu
motor fajnie się kładł i ogólnie niekiedy wychodziłem ze slalomu ok. 40
km/h gdzie wcześniej było to niemożliwe....chyba... jedyna zasada nie
puszczać manetki z gazem i uważać na hamulec by nie dusić za mocno...
żeby nie było, że wzięło się to z nieba powiedział że kiedyś na torze miał
pokonać slalom jakąś "krową" i wydawało mu się to niemożliwe i jakiś
profesjonalny kierowca doradził mi tą technikę...
Pytanie: czy przy wykonywaniu tego manewru wydaje się logiczna taka
technika?
czy jeżeli nawierzchnia będzie mokra będzie szansa że zaliczę glebę?
Macie może jakieś inne techniki?
w moim mniemaniu ten sposób działa bardzo dobrze, koleś jeździ na torach i
lata często po 300km/h więc co o tym sądzicie?... zanim napisałem
poczytałem troszkę na forach i wszyscy są przeciwni tylnemu hamulcowi poza
hamowaniem w pozycji pionowej...
uprzedzając tylne koło nie ślizgało mi się na tym manewrze...
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
2. Data: 2014-07-16 05:26:17
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Użytkownik "loqash" <loqash@_NOSPAM_gmail.com> napisał w wiadomości
news:05c749f60c748f1969cb344b695cf1f4$1@grupy.scigac
z.pl...
> poczytałem troszkę na forach i wszyscy są przeciwni tylnemu hamulcowi poza
> hamowaniem w pozycji pionowej...
Moze taka moda w kregach wzajemnej adoracji.
Kiedys wszyscy byli przeciwko uzywaniu przedniego, rysujac katastroficzne
wizje smierci w wyniku przelotu przez kierownice.
Teraz sa przeciwko tylnemu.. Hamowac silnikiem tez jest passe?
Ja tam hamuje tylnym, szczegolnie na zakretach w pagorkach. I im jest
bardziej mokro tym czesciej.
Tmek
-
3. Data: 2014-07-16 21:42:53
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
> hamulec delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki
Hamulec (którykolwiek) = odciązenie tyłu
Wiec: błąd logiczny.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
4. Data: 2014-07-16 23:01:02
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: Magic <m...@w...pl>
W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze:
> W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
>> hamulec delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki
>
> Hamulec (którykolwiek) = odciązenie tyłu
> Wiec: błąd logiczny.
>
Użycie tylnego hebla dociska moto do asfaltu, więc nie masz racji.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
5. Data: 2014-07-16 23:25:48
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 15.07.2014 loqash <loqash@_NOSPAM_gmail.com> napisał/a:
> Witam.
>
> Mam pytanie odnośnie slalomu szybkiego
> (https://www.youtube.com/watch?v=slgttu490Yc) czyli manewru który jest
> wymagany by zdać prawko na kat. A
> Nie jeździłem wcześniej na motocyklach więc jestem zielony i liczę, że
> znajdzie się tu kilku profesjonalistów którzy mnie uświadomią...
>
Eeee, bez takich... Twist of the Wrist II, jak prawdziwie szukasz wiedzy.
>
> Instruktor zasugerował mi by (uwaga!!!) wjeżdżać przez pierwszą bramkę
> powyżej 30 km/h następnie bez puszczania manetki gazu wdusić tylny hamulec
> delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki na końcu
> docisnąć manetkę mocniej...
>
A spróbuj z przednim hamulcem, z umiarem, ale tak żeby się lekko
skompresowało przednie zawieszenie i zmniejszając lekko gaz. Potem za
każdym najazdem trochę szybciej. Na ostatnim słupku puszczasz hebel,
celujesz w bramkę i w palnik.
> Efekt który zauważyłem był dość dobry... koło tylne trzymało się asfaltu
> motor fajnie się kładł i ogólnie niekiedy wychodziłem ze slalomu ok. 40
> km/h gdzie wcześniej było to niemożliwe....chyba... jedyna zasada nie
> puszczać manetki z gazem i uważać na hamulec by nie dusić za mocno...
Ogólnie hamując łatwiej skręcać, przyśpieszając prostować, ale samym tyłem
na asfalcie to tak trochę bez sensu.
>
> żeby nie było, że wzięło się to z nieba powiedział że kiedyś na torze miał
> pokonać slalom jakąś "krową" i wydawało mu się to niemożliwe i jakiś
> profesjonalny kierowca doradził mi tą technikę...
>
Jeżdżenie "krowami" wymaga wiele patentów, w większości niepotrzebnych
w zwykłych motocyklach.
>
> Pytanie: czy przy wykonywaniu tego manewru wydaje się logiczna taka
> technika?
Niespecjalnie, to takie placebo raczej, jak na poziomie kursu.
> czy jeżeli nawierzchnia będzie mokra będzie szansa że zaliczę glebę?
Hamujesz odciążone koło, ale jednocześnie napędzane, więc jak nie
przesadzisz to nie.
> Macie może jakieś inne techniki?
>
Jw.
> w moim mniemaniu ten sposób działa bardzo dobrze, koleś jeździ na torach i
> lata często po 300km/h więc co o tym sądzicie?... zanim napisałem
> poczytałem troszkę na forach i wszyscy są przeciwni tylnemu hamulcowi poza
> hamowaniem w pozycji pionowej...
To kwestia ćwiczeń, warunków i efektu jaki chcesz uzyskać. Tył przy hamowaniu
jest odciążony, w motocyklach sportowych b.szybko się ślizga, w armaturach
działa dość dobrze. Wszystko zależy, nie prostych odpowiedzi, trzeba trenować.
>
> uprzedzając tylne koło nie ślizgało mi się na tym manewrze...
>
Ciśnij mocniej, sprawdź co się stanie ;) jak zdusisz silnik to masz szanse
ładnie wyglebić.
--
kakmaratgmaildotcom
-
6. Data: 2014-07-17 10:31:20
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>
W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
> Pytanie: czy przy wykonywaniu tego manewru wydaje się logiczna taka
> technika?
Myślę że dużo większy sens ma stosowanie tylnego hamulca podczas wolnej
jazdy (prawie zerowe prędkości). Wtedy tylny hamulec wygładza nierówne
działanie półsprzęgła i poprawia stabilność. Coś takiego ćwiczyliśmy na
motocyklach enduro w ramach motoszkoły z Rafałem Górskim w Modlinie.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
7. Data: 2014-07-17 11:08:59
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: Adampio <a...@o...pl>
W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
> Mam pytanie odnośnie slalomu szybkiego
> (https://www.youtube.com/watch?v=slgttu490Yc) czyli manewru który jest
> wymagany by zdać prawko na kat. A
Oszkurna, coś sie zmieniło przez niecałe dwa lata? W końcu roku 2012
zdawałem na A2 i był slalom z ósemkami ale nikt nigdzie nie mówił, że ma
być szybki =:-O
---
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com
-
8. Data: 2014-07-17 12:28:00
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: Prawy <r...@g...com>
> Instruktor zasugerowa� mi by (uwaga!!!) wje�d�a� przez pierwsz� bramk�
>
> powy�ej 30 km/h nast�pnie bez puszczania manetki gazu wdusi� tylny hamulec
>
> delikatnie by lekko doci��y� ty� i lecie� dalej omijaj�c s�upki na
ko�cu
>
> docisn�� manetk� mocniej...
Na zdrowy rozum to siła z łancucha równoważy w tą czy inną strone siłe z hamowania i
gaz i hamulec razem wydają sie bez sensu. Chociaż sam czesto tak właśnie jadę w
zakęt, czesto dodatkowo na półsprzęgle. Chodzi o szarpanie z silnika, coś może sie
rozregulowało.
-
9. Data: 2014-07-17 16:53:41
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
W dniu 2014-07-16 23:01, Magic pisze:
> W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze:
>> W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
>>> hamulec delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki
>>
>> Hamulec (którykolwiek) = odciązenie tyłu
>> Wiec: błąd logiczny.
>>
>
> Użycie tylnego hebla dociska moto do asfaltu, więc nie masz racji.
Wg znanej mi fizyki (a innej nie ma) mam racje.
Przyspieszanie dociska tył, odciaża przod, opoznianie dociska przód
odciąża tył. Kropka.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
10. Data: 2014-07-17 18:28:14
Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
Od: Magic <m...@w...pl>
W dniu 2014-07-17 16:53, MarcinJM pisze:
> W dniu 2014-07-16 23:01, Magic pisze:
>> W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze:
>>> W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
>>>> hamulec delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki
>>>
>>> Hamulec (którykolwiek) = odciązenie tyłu
>>> Wiec: błąd logiczny.
>>>
>>
>> Użycie tylnego hebla dociska moto do asfaltu, więc nie masz racji.
>
> Wg znanej mi fizyki (a innej nie ma) mam racje.
> Przyspieszanie dociska tył, odciaża przod, opoznianie dociska przód
> odciąża tył. Kropka.
>
To poobserwuj sobie może co się dzieje z jadącym motocyklem gdy użyjesz
TYLKO tylnego hebla.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---