eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasłaby akumulator w aucieRe: słaby akumulator w aucie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.
    newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada
    .pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 13 Dec 2013 23:36:58 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Firefox/24.0
    SeaMonkey/2.21
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: słaby akumulator w aucie
    References: <X...@l...net>
    <52a78b8c$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@l...net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <X...@l...net>
    <3...@p...pl.invalid>
    <l8ar25$5tb$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <l8crsd$94t$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <l8da3u$p7c$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <l8da3u$p7c$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 52
    Message-ID: <52ab8c0a$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.6.38.57
    X-Trace: 1386974218 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2159 83.6.38.57:22817
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:656811
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik ACMM-033 napisał:
    >
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:138e04b6-ba79-42e7-b25c-413df50e513f@googlegrou
    ps.com...
    >
    >> Normalnie, cegła na pedał gazu. Bez obciążenia bez problemu.
    >
    > Nie 15 kRPM! Nie uwierzę. Prędzej dmuchawa wywali i rezonanse rozwalą
    > maszynę (o zatarciu, czy potłuczeniu panewek nie wspominając). A bez
    > niej Houston ma problem.
    > Bez uszczelnienia na tłokach też mi się to wydaje mało realne. No i
    > trzeba by jednak zdjąć odcinkę (chyba, że to była wersja bez niej).
    > Z samego wzoru na energię kinetyczną w ruchu obrotowym E=(I??)/2 (wał),
    > oraz postępowym E=(mV?)/2 (tłoki i kije) wynika, że trzykrotne
    > zwiększenie prędkości (a w malczanie fabryczna max. to 5kRPM stałego i
    > 5.3, czy 5.5 chwilowego kręcenia) to 9-krotne zwiększenie energii, jeśli
    > winda w bloku nosi tonę, to nie sądzę, by wsadzenie do niej 9 ton nie
    > spowodowało żadnych skutków (ze słynnego E=mc? wnioskuję, że równoważny
    > skutek wywoła 9- a nie 3-krotne zwiększenie obciążenia masą) 2-3 tony
    > najprawdopodobniej uniesie - sam konserwator mówił, że winda o nośności
    > 500 kilo da radę 2 tonom, przynajmniej w starych windach tak było, ale
    > powyżej nie radziłby nawet myśleć o skutkach). Poza tym, w mądrej (nie,
    > nie w Wiki) literaturze znalazłem (nie pamiętam, ale chyba to był
    > wydział fizyki jakiejś uczelni, lub coś z tej paki), że powyżej pewnych
    > obrotów moc oddawana gwałtownie maleje (widać to zresztą na wykresie
    > trakcyjnym) i znaczna większość wytwarzanej wtedy energii idzie na ruch
    > maszyny, zamieniając się w ciepło, bardzo dużo ciepła, bardzo szybko,
    > niekiedy błyskawicznie niszcząc obiekt.

    Wyczynowe wersje silnika od kaszlaka (z abarthowskim wałkiem rozrządu i
    wydechem) kreciły ciut ponad 8kRPM. Poza wymianą wałka i wydechu trzeba
    było:

    Odchudzić i ponownie wyważyć koło zamachowe.
    Odchudzić i _dynamicznie_ wyważyć (fabrycznie tego nie robiono,
    pozostawano przy wyważeniu statycznym) wał napędowy.
    Odchudzić tłoki.
    Odchidzić i pozbawić makrokarbów (ale broń Boże nie polerować - zmatowić
    dla istnienia mikrokarbów) korbowody.
    Zrwnoważyć na obu końcach komplety tłok - korbowód ze sobą.
    Naciąć na powierzchni panewek wału i sworzni tłokowych mikrorysy
    rozprowadzające olej.
    Odchudzić zawory (żeby lżejsze były i szybciej się zamykały).
    Zwiększyć (na chama, podkładkami) naprężenie sprężyn zaworów - żeby
    zawory jeszcze szybciej sie zamykały...

    A potem malczaka z takim silnikiem można było kupić za psi pieniądz - bo
    swoje sto godzin na treningach i w wyścigach przejechał a trwałość
    silnika niewiele te sto godzin przekraczała (reszty pojazdu również...)

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: