-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.
newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada
.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 13 Dec 2013 23:36:58 +0100
From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Firefox/24.0
SeaMonkey/2.21
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: słaby akumulator w aucie
References: <X...@l...net>
<52a78b8c$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@l...net>
<1...@p...pl.invalid>
<X...@l...net>
<3...@p...pl.invalid>
<l8ar25$5tb$1@node1.news.atman.pl>
<e...@g...com>
<l8crsd$94t$1@node1.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<l8da3u$p7c$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <l8da3u$p7c$1@node1.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 52
Message-ID: <52ab8c0a$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.6.38.57
X-Trace: 1386974218 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2159 83.6.38.57:22817
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:656811
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik ACMM-033 napisał:
>
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
> news:138e04b6-ba79-42e7-b25c-413df50e513f@googlegrou
ps.com...
>
>> Normalnie, cegła na pedał gazu. Bez obciążenia bez problemu.
>
> Nie 15 kRPM! Nie uwierzę. Prędzej dmuchawa wywali i rezonanse rozwalą
> maszynę (o zatarciu, czy potłuczeniu panewek nie wspominając). A bez
> niej Houston ma problem.
> Bez uszczelnienia na tłokach też mi się to wydaje mało realne. No i
> trzeba by jednak zdjąć odcinkę (chyba, że to była wersja bez niej).
> Z samego wzoru na energię kinetyczną w ruchu obrotowym E=(I??)/2 (wał),
> oraz postępowym E=(mV?)/2 (tłoki i kije) wynika, że trzykrotne
> zwiększenie prędkości (a w malczanie fabryczna max. to 5kRPM stałego i
> 5.3, czy 5.5 chwilowego kręcenia) to 9-krotne zwiększenie energii, jeśli
> winda w bloku nosi tonę, to nie sądzę, by wsadzenie do niej 9 ton nie
> spowodowało żadnych skutków (ze słynnego E=mc? wnioskuję, że równoważny
> skutek wywoła 9- a nie 3-krotne zwiększenie obciążenia masą) 2-3 tony
> najprawdopodobniej uniesie - sam konserwator mówił, że winda o nośności
> 500 kilo da radę 2 tonom, przynajmniej w starych windach tak było, ale
> powyżej nie radziłby nawet myśleć o skutkach). Poza tym, w mądrej (nie,
> nie w Wiki) literaturze znalazłem (nie pamiętam, ale chyba to był
> wydział fizyki jakiejś uczelni, lub coś z tej paki), że powyżej pewnych
> obrotów moc oddawana gwałtownie maleje (widać to zresztą na wykresie
> trakcyjnym) i znaczna większość wytwarzanej wtedy energii idzie na ruch
> maszyny, zamieniając się w ciepło, bardzo dużo ciepła, bardzo szybko,
> niekiedy błyskawicznie niszcząc obiekt.
Wyczynowe wersje silnika od kaszlaka (z abarthowskim wałkiem rozrządu i
wydechem) kreciły ciut ponad 8kRPM. Poza wymianą wałka i wydechu trzeba
było:
Odchudzić i ponownie wyważyć koło zamachowe.
Odchudzić i _dynamicznie_ wyważyć (fabrycznie tego nie robiono,
pozostawano przy wyważeniu statycznym) wał napędowy.
Odchudzić tłoki.
Odchidzić i pozbawić makrokarbów (ale broń Boże nie polerować - zmatowić
dla istnienia mikrokarbów) korbowody.
Zrwnoważyć na obu końcach komplety tłok - korbowód ze sobą.
Naciąć na powierzchni panewek wału i sworzni tłokowych mikrorysy
rozprowadzające olej.
Odchudzić zawory (żeby lżejsze były i szybciej się zamykały).
Zwiększyć (na chama, podkładkami) naprężenie sprężyn zaworów - żeby
zawory jeszcze szybciej sie zamykały...
A potem malczaka z takim silnikiem można było kupić za psi pieniądz - bo
swoje sto godzin na treningach i w wyścigach przejechał a trwałość
silnika niewiele te sto godzin przekraczała (reszty pojazdu również...)
--
Darek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.13 00:28 k...@g...com
- 14.12.13 00:33 k...@g...com
- 15.12.13 13:30 ACMM-033
- 15.12.13 13:23 ACMM-033
- 15.12.13 20:14 Dariusz K. Ładziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=