  • 21. Data: 2013-03-08 17:33:15
    Temat: Re: skurwysyny przed przejsciami dla pieszych
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:khd1nm$jdh$1@mx1.internetia.pl...
    > Chodziło chyba o:
    > "Omijanie pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się
    > w celu
    > ustąpienia pierwszeństwa pieszemu - 500 zł"

    Nie.
    Ostatnio czytałem, że policja karze mandatami "za wyprzedzanie na przejściu"
    nawet w sytuacji, gdy dojeżdżasz do "pustego" przejścia i bezwiednie
    delikatnie się wysuniesz przed auto jadące obok ciebie.

  • 22. Data: 2013-03-08 17:43:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 08 Mar 2013 15:34:55 +0100, h.w.d.p.

    > krakow. jestem pewien ze w kazdym innym jest identycznie.

    W Krakowie jest wyjątkowa dzicz na ulicach. Rzadko tam bywam,
    ale jak jestem, to zawsze czuję jakiś ferment na ulicy -- wszyscy
    jacyś nerwowi. Nie wiem, może ich Dworak tak stresuje. :P

    W Wawie ludzie często przyhamowują jak mają lekko _wyprzedzić_
    przed przejściem, gdy przy pasach nawet nie ma ludzi...

    --
    Pozdor Myjk

  • 23. Data: 2013-03-08 17:48:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 Mar 2013 17:33:15 +0100, frank drebin

    > przejścia i bezwiednie delikatnie się
    > wysuniesz przed auto jadące obok ciebie.

    Uhm. Potem na nagraniu wychodzi, że to "bezwiednie" i "delikatnie" to była
    różnica 20-30/h. Następnym razem auto wyhamuje przed przechodniem, który
    "wtargnął" na pasy, koleś z pasa obok "delikatnie" wyprzedzający, pieszego
    potrąci i będzie się w sądzie tłumaczył, że "bezwiednie" z kogoś kalekę
    zrobił.

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2013-03-08 18:23:41
    Od: tá´Ź

    Myjk wrote:

> [...]
    > który "wtargnął" na pasy, koleś z pasa obok "delikatnie" wyprzedzający,
    > pieszego potrąci i będzie się w sądzie tłumaczył, że "bezwiednie" z

    Jak pieszy wtargnął to sam z siebie zrobi. Jak ktoś obok Ciebie ostro
    zahamuje, bo "pieszy wtargnął" to raczej nie zdążysz zareagować nawet jak
    będziesz jechał z identyczną prędkością. Zresztą w wielu krajach nie ma
    czegoś takiego jak "wyprzedzanie na drodze wielopasmowej", bo to jakiś
    absurd. Jak auta jadą po kilku pasach w tym samym kierunku to ZAWSZE są
    jakieś różnice prędkości, chyba, że się je ze sobą zespawa.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 25. Data: 2013-03-08 18:27:12
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.03.2013 17:33, frank drebin wrote:
    > Ostatnio czytałem, że policja karze mandatami "za wyprzedzanie na
    > przejściu" nawet w sytuacji, gdy dojeżdżasz do "pustego" przejścia i
    > bezwiednie delikatnie się wysuniesz przed auto jadące obok ciebie.

    Nie jest wyprzedzaniem sytuacja w której ruch na sąsiednich pasach
    odbywa się z różną prędkością.

    Michoo

  • 26. Data: 2013-03-08 18:33:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    08 Mar 2013 17:23:41 GMT, tᴏ

    > Jak pieszy wtargnął to sam z siebie zrobi.

    OK, wiadomo. Ale kierowca będzie miał nieprzyjemności. Po to właśnie jest
    ten przepis -- jak jest przejście, to zwolnić i się przygotować do
    hamowania. Oczywiście bzdurą jest karanie za takie przewinienie, gdzie w
    promieniu kilometra nie ma pieszego... z drugiej strony odjęcie gazu bardzo
    dużo nie kosztuje.

    --
    Pozdor Myjk

  • 27. Data: 2013-03-08 18:34:12
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-03-08 17:07, Artur Maśląg pisze:

    > Szkoda, że miastowe wieśniaki uważają, że drogi są tylko dla nich, a
    > pasy to malują dla jaj.

    Tak. Drogi są dla wszystkich a jezdnie dla samochodów.
    A namalowane pasy nie są dla jaj, tylko wyznaczają przejście dla pieszych.
    A pieszy w jakich okolicznościach może przejść po pasach na drugą stronę
    jezdni? Chyba nie chcesz powiedzieć że wpierdala się na wydrę pod
    nadjeżdżające pojazdy? Nie jeden tak robił to YT można takich fiflaki
    pooglądać.

    --
    Krzysiek

  • 28. Data: 2013-03-08 18:39:29
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Nie jest wyprzedzaniem sytuacja w której ruch na sąsiednich pasach odbywa
    > się z różną prędkością.

    nie wymyśliłem tego co napisałem. Naprawdę to czytałem.

  • 29. Data: 2013-03-08 18:41:25
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

> [...]
    > potrąci i będzie się w sądzie tłumaczył, że "bezwiednie" z kogoś kalekę

    generalizujesz.
    Napisałem "bezwiednie" bo wystarczy że jedziesz tzw. łeb w łeb a koleś obok
    tylko puści pedał gazu i już jest wyprzedzanie.

  • 30. Data: 2013-03-08 18:49:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 Mar 2013 18:41:25 +0100, frank drebin

    > generalizujesz.
    > Napisałem "bezwiednie" bo wystarczy że jedziesz tzw. łeb w łeb a koleś obok
    > tylko puści pedał gazu i już jest wyprzedzanie.

    Ale co chcesz napisać, że nie da się tego przewidzieć? Da się. Można
    wyprzedzić wcześniej, albo wcześniej odpuścić. Przejścia są oznakowane i
    widoczne z daleka.

    --
    Pozdor Myjk