eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyskurwysyny przed przejsciami dla pieszychRe: skurwysyny przed przejsciami dla pieszych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo
    -a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 13 Mar 2013 21:21:41 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130307
    Thunderbird/17.0.4
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: skurwysyny przed przejsciami dla pieszych
    References: <khcoci$mvq$1@node2.news.atman.pl> <khd10q$imq$1@news.vectranet.pl>
    <513a0ce8$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <khd7eo$km5$1@news.vectranet.pl>
    <513a2a44$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <khdfhr$n4h$1@news.vectranet.pl> <1...@m...org>
    <khg4e2$ief$1@news.vectranet.pl> <hdqpcui1plhy$.dlg@myjk.org>
    <khgbdi$kch$2@news.vectranet.pl> <g...@m...org>
    <khnia2$q1u$1@news.vectranet.pl> <10zp74vtsbey9$.dlg@myjk.org>
    <khnsmk$t3i$1@news.vectranet.pl>
    <513f7a09$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    <khnu3q$tis$1@news.vectranet.pl>
    <513f7d10$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
    <khnv9b$u02$1@news.vectranet.pl>
    <513f831e$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <kho1fc$ula$1@news.vectranet.pl>
    <513f8c47$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <kho6mb$dn$1@news.vectranet.pl>
    <513fa0eb$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <khq4dn$orc$1@news.vectranet.pl>
    <5140a817$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    <khqjha$t8a$1@news.vectranet.pl>
    In-Reply-To: <khqjha$t8a$1@news.vectranet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 59
    Message-ID: <5140dfd9$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 082139018228.warszawa.vectranet.pl
    X-Trace: 1363206106 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26705 82.139.18.228:58718
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2486217
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-03-13 20:19, Krzysztof 45 pisze:
    > W dniu 2013-03-13 17:23, Artur Maśląg pisze:
    (...)
    >> Wcześniejszy cytat to również Twoje słowa. Możesz ściemniać do woli
    >> (zresztą nie pierwszy raz), ale podejrzewam, że mało kto się na to
    >> już nabierze.
    >
    > Piesza winna, bo przechodzi przez dwa pasy i ma sie upewnić czy nie
    > włazi pod ato.
    > Polazła w ciemno nie upewniając się czy na drugim pasie
    > pojazd zatrzymuje się czy nie. Winna? Winna.

    Ściemniania ciąg dalszy - piesza nie jest winna i wymaganie od niej
    jakiegokolwiek sprawdzania pasa po pasie jest zwyczajnie śmieszne.

    > Kierująca autem winna i nie wymaga komentarza.

    To skąd się takowy pojawia, włącznie z tysiącem wymyślonych
    usprawiedliwień?

    > Choć jest kilka przyczyn
    > niezależnych od niej które mogły doprowadzić do tego że nie zauważyła
    > przejścia i pieszej.

    Ściemniania ciąg dalszy - tak naprawdę mało kogo interesują przyczyny
    niezależne od niej. Do wypadku doprowadziła wprost, poprzez brak
    stosowania się do elementarnych zasad zachowania się przed pasami
    (ba, rozsądku) - z daleka widać przejście, pieszych, zatrzymujący
    się (ba, stojący) przed pasami samochód. Ba, radiowóz.

    > Policja. Nosz kuxxa. OK, zatrzymali się dżentelmeni by ją przepuścić.

    No, policja winna, bo dżentelmeni (ciąg dalszy ściemniania). Nie, nie
    dżentelmeni, a zachowanie zupełnie normalne i pożądane. Ja wiem, że dla
    wielu osób (jak widać) jest to trudne, ale to nie jest oznaka
    'nadmiernej kultury' tylko zwykłej normalności, która wynika z kultury,
    przepisów itd.

    > Ale chyba nie wątpisz w to, że gdyby tego nie uczynili nie doszło by do
    > tego wypadku. Ona jak widać stała, widziała nadjeżdżające auta i czekała
    > pewnie na to aż pojadą.

    Mogło dojść do innego. Czas się nauczyć, że jak samochód stoi/hamuje
    przed pasami, to tam można spotkać pieszych - choćby ich się nie
    widziało.

    > To są trzy czynniki które doprowadziły do wypadku. Jeden, obojętnie
    > który czynnik eliminujesz i wypadku nie ma. Proste?

    Czynników jest więcej, a do wypadku zazwyczaj dochodzi w wyniku ich
    złożenia.

    > Więc kto tu ściemnia i kto na co ma się nabierać?

    Ściemniasz, próbując przypisać winę kobiecie potrącanej po przejściu
    3/4 2 pasmowej jezdni oraz policji, która zgodnie z zasadami kultury
    i dobrej praktyki dała szansę pieszym na przejście przez pasy, przed
    którym trochę już czekali.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: