-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5...@g...com>
<58c95a61$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
<oabm8d$ivu$2@node1.news.atman.pl>
<cz4cx0lom2on$.nqxv0mgq8maw.dlg@40tude.net>
<oacnmi$q5h$1@usenet.news.interia.pl>
<1...@4...net>
<oaepi1$vrq$1@usenet.news.interia.pl>
<x6rpaibq5hvq$.1hlyhp7duxciv.dlg@40tude.net>
<ob1bnr$6o1$1@usenet.news.interia.pl>
Date: Fri, 24 Mar 2017 00:58:11 +0100
Message-ID: <1d5hhtldwl7zk.12fhwi11knk2e$.dlg@40tude.net>
Lines: 93
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.77.179.152
X-Trace: 1490313706 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 639 89.77.179.152:5046
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 2056927963
X-Received-Bytes: 5095
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2602452
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 23 Mar 2017 21:38:16 +0100, mk4 napisał(a):
> On 2017-03-17 20:57, Tomasz Pyra wrote:
>> Dnia Thu, 16 Mar 2017 20:37:34 +0100, mk4 napisał(a):
>>
>>> On 2017-03-16 09:47, Tomasz Pyra wrote:
>>>>
>>>> A czy to nie jest raczej kwestia tego, że w samochodzie jeżdżonych
>>>> delikatnie i na krótkich trasach do oleju przedostaje się paliwo i woda ze
>>>> spalin, które maskują ubytki oleju.
>>>>
>>>> Dopiero jak wsiądziesz i pogonisz go, to "domieszki" z oleju się wygotują i
>>>> uciekną odmą, a na bagnecie będzie to wyglądać jakby auto spaliło dużo
>>>> oleju?
>>>
>>> No nie wiem. Załóżmy, ze tak jest. Czyli przyjmijmy, ze na 500km ubywa
>>> 200-400ml. Przyjmijmy 300.
>>>
>>> Zatem od wymiany do wymiany (10kkm) silnik może przepalić 600 ml*10
>>> czyli ~6 litrów (i to przy spokojnej jeździe jak sugerujesz).
>>> Zakładając, ze masz racje a komuś nie ubywa oleju (czyli zastępuje go
>>> paliwo i "domieszki") to tuż przed wymiana co ma w silniku? No na pewno
>>> już nie będzie to olej.
>>
>> To raczej działać będzie tak, że przez długi czas ubywa trochę oleju, a w
>> jego miejsce pojawia się tam woda.
>> Powiedzmy że przez całą zimę ubyło 300ml oleju, a w jego miejsce pojawiło
>> się 300ml wody.
>>
>> Potem ktoś wyjeżdża na 200km przejażdżkę autostradą i widzi że przez ten
>> krótki czas ubylo mu te 300ml.
>>
>> Ale gdyby dalej jechał kolejny 1000km autostradą, to nie ubyłoby by już
>> więcej.
>
> No ale jak - jeśli pojedzie ta autostrada tuz przed zmiana oleju to co?
> Wyparuje mu całość?
>
> Bo twoje tłumaczenie zjawiska polega na tym, ze te około 200-400ml
> zamieni się w coś a później już to nie postępuje. Tylko ciężko znaleźć
> powód dlaczego tak by miało być.
Zjawisko jest takie że woda z przedmuchów do miski olejowej tam zostaje
jeśli samochód jeżdżony jest na krótkich trasach i olej się nie rozgrzewa.
I z czasem może się jej uzbierać.
A jak raz na rok taki ktoś wyjedzie gdzieś dalej i w końcu rozgrzeje
silnik, to pozbędzie się tej wody.
Z samej obserwacji bagnetu może mu wyjść że cały rok jeździł spokojnie po
3km do pracy i do domu i nic mu oleju nie ubywało, a raz pocisnął
autostradą i zniknął litr w 200km.
Jest to jeden (nie jedyny) scenariusz znikania oleju
> A jeśli tak nie jest to po jakim czasie nie masz już oleju tylko paliwo
> z woda?
> Zresztą często scenariusz był taki, ze olej w silniku nie był jakoś
> długo jeżdżony - a wystarczyło popiłować trochę przez kilkaset
> kilometrów i olej znikał.
>
> Wreszcie, czy warunki panujące w silniku (rozumiem, ze chodzi o
> ciśnienia i temperatury) są jakoś znacząco różne jak jedziemy 110 a 160?
110 a 160 to może nie aż tak bardzo zwłaszcza jak auto ma wymiennik ciepła
woda-olej - natomiast istotnie są inne warunki jak ktoś dwa razy dziennie
przejeżdża 3km, a jak raz przejedzie 300km.
> Myślę, ze zjawisko jest bardziej złożone. Być może przy pewnych
> prędkościach ruchu tłoka zachodzą jakieś zjawiska - może pierścienie nie
> zbierają tak wydajnie.
Oczywiście że zjawisko jest złożone.
I też zużycie oleju zależy od obciążenia silnika.
Zresztą nie raz widać auta które zostawiają siwą chmurę jak gazują.
Dróg uciekania oleju jest kilka - pierścienie, uszczelniacze zaworowe,
uszczelnienie turbiny. Czy w zasadzie każde inne ruchome uszczelnienie -
łącznie z uszczelniaczami wału korbowego czy wałków rozrządu.
Gdzieś w zużytym mechanizmie mogą się pojawiać jakieś rezonanse przy
których uszczelniacz coś tam popuści.
> Ale coś musi być na rzeczy. Pewnie i olej ma
> znaczenie. Być może stosując jakiś konkretny daje się podnieść punkt,
> kiedy zaczyna on znikać.
Można motodoktor zaaplikować, albo lać jakieś gęste 15W czy coś.
To w sumie prosta zależność bo jak jest gdzieś dziura to gęsty olej na
pewno się przez nią przeleje wolniej :)
Następne wpisy z tego wątku
- 24.03.17 07:03 Shrek
- 24.03.17 20:16 Mateusz Bogusz
- 24.03.17 20:23 J.F.
- 24.03.17 20:58 Shrek
- 24.03.17 22:02 Bolko
- 24.03.17 23:45 Tomasz Pyra
- 26.03.17 18:04 Mateusz Bogusz
- 01.04.17 09:05 Mateusz Bogusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu