  • 131. Data: 2017-03-14 14:35:31
    Temat: Re: skonsruujmy !
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 14.03.2017 o 13:47 Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> pisze:

    > Niby postęp, a mamy coś takiego:
    >
    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,1019401,title,Zycie-w-po
    lmroku-ubostwo-energetyczne-w-Polsce,wid,17803915,wi
    adomosc.html?ticaid=118c9e&_ticrsn=3

    http://energiadirect.pl/aktualnosci/cena-pradu-spora
    -czesc-stanowia-podatki

    a te wyliczenia zapewne nie uwzględniają podatków płaconych przez
    producentów i dystrybutorów.

    --
    SW3
    ----

  • 132. Data: 2017-03-14 14:43:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 Mar 2017 08:43:19 +0100, Cezary Grądys napisał(a):

    > Czyli zakładasz, że złodzieje muszą rzadzić.

    Tak, albowiem *wszyscy* (tak, ty też i ja też :) jesteśmy złodziejami.
    Przynajmniej potencjalnymi. Każdy ma swoją cenę z wyjatkiem świętych ale
    tych mało jak na lekarstwo :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 133. Data: 2017-03-14 15:07:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Tu akurat proste wytłumaczenie jest, znam takie przypadki więc wiem.
    > Zakład energetyczny prąd wyłączy i nie działa, trzeba czymś nieraz
    > zaświecić. A okazyjnie ta świeczka moze taniej wyjsć, bo te abonamenty
    > odchodzą.

    Nie każde proste wytłumaczenie jest dobrym wytłumaczeniem. Stawki
    opłaty abonamentowej zaczynają się bodaj od 0,85 zł miesięcznie
    (szybko wyguglałem, jeśli źle, niech mnie ktoś poprawi). Nie, jednak
    świeczka wyjdzie drożej. Tłumaczenie, że "zakład energetyczny wyłączył"
    też nie jest dobrym wytłumaczeniem. Wyłączył, bo rachunek nieopłacony.
    A nieopłacony, bo taki duży. Duży był, bo farelki włączone. Bo kto mógł
    wiedzieć, że one tyle ciągną.

    Ja nie mam pretensji do tych ludzi, że biedni. Nie będę orzekał, czy to
    ich wina, czy nie ich. Ale na pewno nie są winni temu, że zaniedbano
    edukację. Bo z braku elementarnego wykształcenia wynika ich postępowanie.
    Nie stać ich na grznie prądem, ale nie musi z tego wynikać, że dzieci
    mają odrabiać lekcje przy świeczkach.

    --
    Jarek

  • 134. Data: 2017-03-14 15:32:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Tak, albowiem *wszyscy* (tak, ty też i ja też :) jesteśmy złodziejami.
    > Przynajmniej potencjalnymi. Każdy ma swoją cenę z wyjatkiem świętych
    > ale tych mało jak na lekarstwo :)

    Rola złodziejstwa w procesie rządzenia jest silnie przereklamowana.

    Za komuny ludzie wierzyli w to, że w kraju bida a w sklepie nie
    ma kiełbasy tylko dlatego, że Stasia Gierkowa lata co tydzień
    helikopterem do Paryża kupować nowe futro. Wiarę tę umacniał fakt,
    że w kraju dało się przeżyć miesiąc za 10 dolarów. A ile kosztuje
    futro w Paryżu, to mówił kolega szwagra, co w Paryżu był widział
    na wystawie. Wyobraźnia podpowiadała, że zamiast takiej wycieczki
    (gdyby ona miała miejsce), to można całe województwo utrzymać.

    Teraz pieniądze mamy realne, a każdy w domu może mieć Excela i sobie
    na nim wyliczyć, że choćby nie wiem ile władza dla siebie nakradła,
    to na poziom życia w kraju wpływ ma to znikomy. Co innego nieudolność
    rządzenia i nieudacznictwo.

    Jarek

    --
    W telewizji czterej znawcy | Masy pracujące stracą
    Od nawozów i od świata | Gdy realna płaca spadnie

  • 135. Data: 2017-03-14 17:33:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał
> [...]
    >na nim wyliczyć, że choćby nie wiem ile władza dla siebie nakradła,
    >to na poziom życia w kraju wpływ ma to znikomy. Co innego nieudolność

    Jarku, ale jak okreslic ile wladza dla siebie moze ukrasc ?
    100 mln, mld, 10 mld, 20 mld ?

    Kawal o autostradzie znasz ?

    J.

  • 136. Data: 2017-03-14 17:59:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jarku, ale jak okreslic ile wladza dla siebie moze ukrasc ?
    > 100 mln, mld, 10 mld, 20 mld ?

    Jakie to ma znaczenie. Janukowycz kradł ponad przeciętną. Została po nim
    willa, czy może pałac nawet. Da się przyrównać jego wrtość do tego, czego
    nie dostała Ukraina w czasie jego rządów?

    > Kawal o autostradzie znasz ?

    O tej niewybudowanej? Znam. I uważam go za głupi i całkowicie oderwany
    od rzeczywistości. Jak można ukraść autostradę albo pieniądze na nią?
    Co z kasą zrobić dalej. Zainwestować może. Albo wydać na swoje, coś za
    nią zbudować. No... może autostradę.

    Chavez i jego następcy nie kradli pieniędzy z ropy. Dziadostwo, jakie
    widać w Wenezueli nie wynika ze złodziejstwa, tylko z nieudolności.
    Sułtan Brunei też nie kradnie, choć ma pałac ze złotymi kopułami.
    Ale tam kraj wygląda zgoła inaczej, chociaż tamtejszy system społeczny
    nie musi być zgodny z naszymi zapatrywaniami.

    Jarek

    --
    Na dworcach kradło się zawsze i będzie się kradło dalej. Inaczej nie można.

  • 137. Data: 2017-03-14 18:20:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Nie każde proste wytłumaczenie jest dobrym wytłumaczeniem. Stawki
    > opłaty abonamentowej zaczynają się bodaj od 0,85 zł miesięcznie
    > (szybko wyguglałem, jeśli źle, niech mnie ktoś poprawi).

    Z ostatniej faktury:
    Opłata abonamentowa: 1,30
    Opłata sieciowa stała: 6,10
    Opłata przejściowa: 1,00
    Czyli 8,4*1,23=10,332zł

    Świeczka 5h świecenia 0,97 brutto.
    Czyli opłaty stałe za prąd = 53h świecenia świeczką.
    P.G.

  • 138. Data: 2017-03-14 18:50:39
    Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik J.F. napisał:

    > Jarku, ale jak okreslic ile wladza dla siebie moze ukrasc ?

    Władza to młockarnia, od młócenia ziarna nie przybywa tylko plew.
    Wystarczy że upchają 100.000 swojaków na stanowiskach zbędnych i dzień wolności
    podatkowej dla szarego luda przesuwa się z maja na czerwiec.

    Prości ludzie kradną prosto, władza kradnie sprytnie tak, że lud nawet nie wie.

  • 139. Data: 2017-03-14 20:07:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >willa, czy może pałac nawet. Da się przyrównać jego wrtość do tego,
    >czego
    >nie dostała Ukraina w czasie jego rządów?

    Jarku - wieksza willa, czy palac ?
    Palac moze miliardy kosztowac ... i to juz jest istotna wartosc w
    porownaniu do budzetu. Rocznego budzetu co prawda.

    A skad wiesz, czy na palacu sie skonczylo ? Moze ma miliardy na
    zagranicznych kontach, palace, jachty ...

    >O tej niewybudowanej? Znam. I uważam go za głupi i całkowicie
    >oderwany
    >od rzeczywistości. Jak można ukraść autostradę albo pieniądze na nią?

    A Elektrownia atomowa w Zarnowcu stoi ?
    A pieniadze zostaly wydane :-)

    Oczywiscie nie oskarzam tamtej wladzy, pieniadze zostaly wydane na
    przygotowania, ktore zostaly zrobione ... ale pamietaj - prawdziwe
    pieniadze zarabia sie na duzych inwestycjach, po ktorych zostaje
    protokól zniszczenia :-)

    Ponoc miejscowi badzo te elektrownie chwalili - tyle willi sie w
    regionie wybudowalo.
    No ale nawet 1000 domow to nie jest jakis znaczacy punkt w gospodarce

    >Co z kasą zrobić dalej. Zainwestować może. Albo wydać na swoje, coś
    >za
    >nią zbudować. No... może autostradę.

    Bagsik jakos nie mial problemu z zainwestowaniem.

    J.

  • 140. Data: 2017-03-14 20:46:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "V.L.Pinkley" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >dzień wolności
    >podatkowej dla szarego luda przesuwa się z maja na czerwiec.

    100 tys z pensja po 25 tys ... 30 mld rocznie. Polowa deficytu.

    >Prości ludzie kradną prosto, władza kradnie sprytnie tak, że lud
    >nawet nie wie.

    http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/60-tys-z%
    C5%82-za-doradztwo-medialne-dla-marsza%C5%82ka-kuchc
    i%C5%84skiego/ar-AAom1KZ

    No ale wladze centralne razem nie wydaja nawet 1 mld, wiec wiecej
    stanowisk to trzeba szukac po spolkach, po gminach, po powiatach ...

    J.