  • Data: 2017-03-10 00:35:25
    Temat: Re: skonsruujmy !
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Obecne rządy w kraju są rządami ideologa kreujacego się na jedynego
    > wiedzącego ojca ojczyzny. Niszczy mechanizmy demokracji - TK, służba
    > cywilna, sądownictwo, szkolnictwo. Sprzeciw jest konieczny, bo się
    > obudzimy w neostaliniźmie.

    Ale już jedną nogą jesteśmy w nim.
    Język rządu to prawie kalka tego, co padało w latach 50.
    Młodym proponuję sobie pooglądać Polskie Kroniki Filmowe z tych lat.
    Wtedy mieliśmy "sprawiedliwość ludową", dziś mam "sprawiedliwość
    narodową". Wtedy mieliśmy "sądy ludowe", dziś chcą nam dać "sądy narodowe".

    Wtedy opluwano wszelkie "sanacyjne elity" - dziś opluwa się "elity
    układu rządzącego od 1990".

    Można by snuć piękne analogie, o tym jak NSDAP doszła do władzy, pod
    hasłami "podnieśmy Niemcy z kolan !", hasłami socjalnego dobrobytu,
    narodowej dumy itp itd. Dokładne to samo co słychać dziś z TVPIS.

    Przedstawiciel rządu grzmi w sejmie, że "najpierw sprawiedliwość potem
    prawo". Parę tygodni temu prezio powiedział "najpierw dobro społeczne
    potem własność prywatna" - komunista czystej wody.

    Tyle tylko, że dziś jest 2017 rok. A nie 19xx.
    Spora część społeczeństwa wystawiła nos z tego ciemnogrodu - i wie, co
    to jest świat. Dzisiejsza próba zawrócenia historii i zrobienia w PRL
    BIS jest już tylko potwierdzeniem powiedzenia, że historia powtarza się
    jako farsa.

    Dzisiejszy dzień przejdzie do historii jako jeden z śmieszniejszych
    momentów tej farsy.